تفریح و سرگرمی

یه سری اطلاعات جالب:

آیا میدانستید: لاک پشت در بین جانوران جهان، طولانی ترین عمر را دارد و ممکن است تا 150 سال عمر کند.

آیا میدانستید: باز مهاجر، یا عقاب اردکی، تیز پروازترین پرنده است و می¬تواند دقیقه¬ای چهار تا هشت کیلومتر پرواز کند.

آیا میدانستید: مرغ زرین بال کوچکترین پرنده است وزن نوع سرخ گلوی بالغ آن کمتر از وزن یک دو ریالی است

آیا میدانستید: پروانه هرکول استرالیای که فاصله دو نوک بالهای آن در حالت گسترده سی و پنج سانتی متراست، بزرگترین پروانه جهان است.

آیا میدانستید: نیروی نگهدارنده در پاهای عنکبوت که تعداد آنها هشت عدد می¬باشد، حتی بر روی یک سطح صاف و صیقلی به اندازه¬ای است که قادر است وزنی معادل صد و شصت برابر وزن خود را تحمل کند.

آیا میدانستید: کنه که حشره¬ای ریز است، می¬تواند یک سال تمام بدون غذا زنده بماند.

Create your flash banner free online

ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 28 تير 1390برچسب:, :: 1:26
ساحل

حجیم کردن لب
لبها قسمت کوچک و قرمز رنگ و بدون مویی هستند که در حد فاصل بین پوست صورت و مخاط دهان قرار دارند.
این پوشش نازکتر از پوست بوده و فاقد غدد بزاقی مخاط دهان میباشد بنابراین رطوبت کمی داشته و سطح آن نسبتاً خشک است.
این قسمت از لب را قیطان لب یا ورمیلیون Vermillion هم مینامند.

Create your flash banner free online

ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 20 تير 1390برچسب:, :: 12:49
ساحل

هیرسوتیسم چیست؟
هیرسوتیسم واژهای است که برای موهای زائد صورت و بدن خانمها استفاده میشود. هیرسوتیسم به الگوی رشد موهای مردانه مثل نواحی مربوط به سبیل و ریش یا رشد بیش از حد مو در دستها و پاها اشاره دارد. ممکن است در ناحیه سینه یا کشاله ران تا شکم و رانها نیز موی زائد رشد کند. اینکه چه وضعیتی رشد موی طبیعی یا زائد برای زنان در نظر گرفته شود به فرهنگ و نژاد بستگی دارد.

Create your flash banner free online

ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 20 تير 1390برچسب:, :: 11:47
ساحل

همسرانی که در روابط خود مشکل دارند، ممکن است پیش از بهبود بخشی، به برخی تغییرات جدی نیاز داشته باشند تا ...


                                        [تصویر: 62176171389193992051537883624578229119.jpg]

Create your flash banner free online

ادامه مطلب ...


           
شنبه 18 تير 1390برچسب:, :: 1:42
ساحل

مرد بودن با خود ویژگی ها و شرایطی را به دنبال دارد که برای موفقیت در زندگی باید به آن ها توجه داشت.یک مرد در کنار مهربانی و صمیمیت نیازمند اقتدار و صلابت است .

[تصویر: 3399104209858162192705825515461169130244.jpg]

Create your flash banner free online

ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 16 تير 1390برچسب:, :: 3:1
ساحل

1- نوشابه عامل افزایش فشار خون است



فشار خون بالا یک عامل خطرزا برای بیماری قلب و عروق است. خطر حمله قلبی یا سکته مغزی برای کسی که میزان فشار خون او 5/13 بر 5/8 است دو برابر کسی است که فشار خون او 5/11 بر 5/7 است.
بررسی های محققان انگلیسی و آمریکایی نشان می دهد به ازای هر قوطی نوشابه شکردار که در روز مصرف شده باشد، فشار خون به طور منظم بالاتر می رود.
داده های مربوط به بیش از 2هزار و 500 نفر نشان می دهد که نوشیدن بیش از 355 میلی لیتر آب میوه ی شکردار یا نوشابه ی گازدار در روز می تواند توازن فشارخون را به هم بزند.
دانشمندان معتقدند که شکر زیاد در خون باعث به هم خوردن حالت عادی رگ ها و میزان نمک در بدن می شود. نوشیدنی های رژیمی که با شیرین کننده های مصنوعی شیرین شده باشند، چنین خطری را ندارند. مالکان صنعت نوشابه سازی می گویند که محصولات آن ها در صورتی که به اندازه مصرف شوند، خطری ندارند. انجمن قلب آمریکا می گوید که نباید هفته ای بیش از 3 قوطی 355 میلی لیتری نوشابه مصرف کرد.
در این مطالعه در 4 مورد از داوطلبان 40 تا 59 ساله از انگلیس و آمریکا خواسته شد تا آن چه را در 24 ساعت قبل نوشیده بودند، ثبت کنند. همچنین نمونه ادرار آن ها گرفته و فشارخون شان اندازه گیری شد. به ازای مصرف هر یک قوطی اضافه نوشابه شکردار در روز، فشار بیشینه داوطلبان 6/1 میلی متر جیوه و فشار کمینه آن ها 8 دهم میلی متر جیوه بیشتر بود.
در مجموع به نظر می رسید کسانی که مقدار زیادی نوشیدنی های شیرین شده با شکر مصرف می کردند، رژیم های غذایی بدتری داشتند و احتمال اضافه وزن آن ها بیشتر بود. اما صرف نظر از این مسئله، ارتباط آن با فشار خون حتی پس از احتساب عواملی مثل وزن و قد، قابل توجه بود.

2- نوشابه هضم غذا را با مشکل مواجه می کند

دکتر فریده شیشه بر در این باره می گوید: تقریبا همه مواد و ترکیبات موجود در نوشابه مضر هستند و هیچ ماده مفیدی در آن وجود ندارد. نوشابه های بی رنگ هم اگر چه فاقد رنگ های شیمیایی هستند، مضرات زیادی دارند و مصرف آن ها توصیه نمی شود. وی با بیان این که مصرف نوشابه با هدف هضم غذا و یا به عنوان نوشیدنی همراه غذا به هیچ وجه توصیه نمی شود، افزود: دستگاه گوارش بدن برای هضم غذا نیازی به نوشابه ندارد و نباید با هدف تسریع هضم غذا نوشابه مصرف کرد. برخی افراد هم نوشابه را به عنوان یک نوشیدنی و برای خنک شدن بدن مصرف می کنند که به این افراد نیز توصیه می شود نوشیدنی های سالم را جایگزین کنند.
افرادی که با مشکل ترشح زیاد و یا کم اسید معده مواجه هستند باید با مراجعه به پزشک و درمان دارویی این مشکل را حل کنند و مصرف نوشابه نه تنها تاثیری در این زمینه ندارد، بلکه می تواند عوارضی هم به همراه داشته باشد.
این متخصص تغذیه با اشاره به این که غذاهای چرب دیرهضم هستند، خاطرنشان کرد: پس از مصرف غذاهای چرب اگر نوشابه و یا هر مایع دیگری مصرف شود، موجب رقیق شدن اسیدهای گوارشی می شود و درنتیجه هضم غذا با مشکل مواجه خواهد شد.
مصرف آب، شربت های طبیعی، دوغ و ماءالشعیر به همراه غذا نسبت به نوشابه مضرات کمتری دارد ولی مصرف این مایعات به همراه غذا نیز توصیه نمی شود.
مواد غذایی پس از مصرف در درون معده از نظر دمایی تعدیل می شوند و به دمای مناسب برای هضم می رسند، این در حالی است که مصرف نوشیدنی های سرد به همراه غذا، تعدیل حرارت مواد غذایی را مختل می کند که در نتیجه آن هضم غذا با مشکل مواجه می شود.

3- نوشابه خطر سکته را افزایش می دهد


مصرف مداوم و منظم نوشابه، خطر ابتلا به سکته را تا 61 درصد افزایش می دهد. پژوهشگران دانشگاه میامی میلر با تحقیق بر روی بیش از دو هزار و 500 نفر، در صدد یافتن پاسخی برای پرسش مربوط به تاثیر نوشابه بر سلامت انسان پس از 9 سال بودند. در نهایت آنان به این نتیجه رسیدند افرادی که به طور منظم نوشابه مصرف می کنند تا 61 درصد بیشتر از دیگران و کسانی که مصرف به مراتب کمتری دارند، در خطر ابتلا به سکته قرار می گیرند.

4- نوشابه های گازدار موجب پوکی استخوان می شوند


دکتر زهرا عبداللهی معاون دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت می گوید: نوشابه ها علاوه بر قند زیاد، دارای املاح فسفات هستند که در جذب کلسیم غذا ایجاد اختلال می کند و نهایتا مصرف مداوم نوشابه های گازدار کمبود کلسیم و به دنبال آن پوکی استخوان را به دنبال دارد. پوکی استخوان موجب شکستگی های خود به خود استخوان می شود.
دکتر سید مرتضی صفوی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران نیز در این باره می گوید: اسید فسفریک علاوه بر ایجاد اختلال در گوارش غذا، باعث اسیدی شدن خون می شود که برای جلوگیری از پایین آمدن بیش از حد PH خون(اسیدی شدن) و خنثی سازی آن، بدن از کلسیم ذخیره شده در استخوان ها استفاده می کند.
در واقع اسید فسفریک موجود در نوشابه باعث کنده شدن کلسیم از استخوان ها می شود؛ از سوی دیگر برای جذب کلسیم موجود در غذاها از طریق دستگاه گوارش نیز نیاز به برقراری نوعی تعادل میان میزان کلسیم و فسفر است. وقتی این تعادل بر اثر نوشیدن نوشابه گازدار حاوی اسیدفسفریک به هم می خورد، جذب کلسیم از دستگاه گوارش نیز دچار اختلال می شود. بنابراین بدن از یک سو از کلسیم ذخیره شده در استخوان استفاده می کند و از سوی دیگر به راحتی نمی تواند کلسیم جذب کند، در نتیجه دچار نوعی فقر کلسیم و کاهش تراکم استخوانی و در نهایت پوکی بافت استخوانی خواهد شد. طبق نتایج جدیدترین تحقیقات علمی، افرادی که به میزان زیاد نوشابه مصرف می کنند، احتمال شکستگی استخوان در آن ها 3 تا 4 برابر کسانی است که نوشابه مصرف نمی کنند. به عنوان مثال خانمی که هر روز یک لیوان نوشابه مصرف می کند، 3 برابر بیشتر در معرض ابتلا به پوکی استخوان قرار دارد و اگر این زن ورزشکار باشد، میزان این خطر5 برابر افزایش می یابد. به گفته ی دکتر صفوی در حال حاضر سن ابتلا به پوکی استخوان در ایران کاهش یافته و به 35 سال رسیده است.

5- نوشابه های گازدار عامل اصلی پوسیدگی دندان ها هستند


دکتر سعید نعمتی، دبیر علمی کنگره دندانپزشکی ترمیمی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد می گوید: یکی از مهم ترین مسائلی که امروزه با آن مواجه هستیم، استفاده ی بی رویه ی نوجوانان و جوانان از نوشابه های گازدار و تنقلات حاوی مواد قندی است که در این سنین با توجه به افزایش فعالیت های بدنی تمایل به مصرف این مواد نیز افزایش یافته و باعث ایجاد صدمات جبران ناپذیری بر بدن و دندان ها می شود.
نوشابههای گازدار به دلیل وجود ترکیبات CO2 و تبدیل آن به اسید کربنیک باعث عدم جذب کلسیم مواد غذایی و در نتیجه ایجاد مشکلات اسکلتی و پوکی استخوان می شود و از طرفی حل شدن تدریجی مینای دندان و در نتیجه رنگ گرفتگی سطحی، ایجاد حساسیت، پوسیدگی های ریز روی مینای دندان را به دنبال دارد.
بهترین جایگزینی برای تنقلات و نوشابه های گازدار، انواع مغزها و انواع دوغ می باشد که در گذشته جایگاه خوبی در سبد غذایی ما ایرانیان داشته است و نه تنها فاقد اثرات پوسیدگی دندان ها است بلکه باعث تامین کلسیم مورد نیاز بدن نیز می شود.

6- نوشابه موجب افزایش احتمال ابتلا به سرطان لوزالمعده می شود


محققان می گویند مصرف نوشابه های قندی بیش از دو بار در هفته می تواند احتمال افزایش به سرطان لوزالمعده را افزایش می دهد. به گزارش روییترز، مطالعه ای بر روی 60 هزار نفر در سنگاپور نشان می دهد که افرادی که بیشتر به جای نوشابه های قندی آب میوه می نوشند کمتر در معرض این سرطان قرار می گیرند.
مارک پریرا از دانشگاه مینسوتا که این مطالعه را رهبری می کرده است می گوید شاید شکر عامل اصلی این امر باشد ولی افرادی که به طور مداوم نوشابه های قندی می نوشند به بیماری های دیگری نیز مبتلا می شوند.

پس از مصرف غذاهای چرب اگر نوشابه و یا هر مایع دیگری مصرف شود،
موجب رقیق شدن اسیدهای گوارشی می شود و درنتیجه هضم غذا با
مشکل مواجه خواهد شد



وی می گوید: "میزان بالای شکر این نوشیدنی ها میزان انسولین را افزایش می دهد و همین امر می تواند سلول های سرطان لوزالمعده را افزایش دهد."
این تیم تحقیقاتی بر روی 60524 مرد و زن سنگاپوری - چینی برای 14 سال مطالعه انجام دادند. در این بین 140 نفر مبتلا به سرطان لوزالمعده شده اند و آن ها که در هفته بیشتر از دو نوشابه ی قندی می نوشند 87 درصد بیشتر در معرض ابتلا به این سرطان بودند. محققان معتقدند این نتایج قابل تعمیم به ساکنان کشورهای دیگر نیز هست.

7- نوشابه موجب افزایش احتمال ابتلا به سنگ های کلیوی


بالا رفتن میزان اسید فسفریک در خون بر عملکرد کلیه ها تاُثیر منفی داشته، از آن جایی که کلیه ها قادر به دفع سریع آن نمی باشند باعث وارد آمدن فشار مضاعف به کلیه ها می شود. همچنین مصرف نوشابه های گاز دار سبب می گردد تا کلسیم از استخوان ها خارج شده و درون خون جریان یابد که این امر به نوبه ی خود موجب رسوب کلسیم اضافی در کلیه ها گردیده که در نهایت منجر به تشکیل سنگ های کلسیمی در کلیه ها می شود.
و در آخر جالب است بدانید محققان ثابت كرده اند که اگر یک تکه ناخن، 72 ساعت در نوشابه ی حاوی اسید فسفریک باقی بماند به طور کامل حل خواهد شد

Create your flash banner free online

           
چهار شنبه 15 تير 1390برچسب:, :: 3:54
ساحل
           
پنج شنبه 9 تير 1390برچسب:, :: 1:17
ساحل


اگر در فکر این هستید که زمان را به عقب بازگردانید و مجدداً شادابی و جوانی خود را بدست آورید، قاعدتاً باید به دنبال راههایی باشید که به وسیله آنها چین و چروک های موجود بر روی پوست خود را از بین ببرید. سالخوردگی یک فرایند کاملاً طبیعی است، اما این روزها با استفاده از تکنولوژی های جدید و همچنین دانش پزشکی می توانید تکنیک هایی را مشاهده نمایید که این فرایند را کند می کنند. هر چند اگر سنتان 78 سال است نمی توانید انتظار داشته باشید که یک مرتبه 25 ساله شوید، اما به هر حال با از بین بردن چین و چروک ها می توانید چندین سال سن خود را کاهش دهید.

1- از قرار گرفتن در معرض آفتاب بپرهیزید. بر اساس پژوهش های اخیر پزشکان، قرار گرفتن در معرض نور خورشید بیش از هر عامل دیگری – حتی وراثت – می تواند بر روی پوست شما چین و چروک ایجاد نماید. اگر می خواهید پوست صورتتان همچنان جوان و شاداب باقی بماند از قرار گرفتن در معرض اشعه ی UV خودداری کرده و روزهایی که قرار است بیش از اندازه در فضای باز قرار بگیرید، حتماً از کرم های ضد آفتاب استفاده نمایید. اگر هر قسمت از پوست شما دچار آفتاب سوختگی شد، روی نقطه ی مورد نظر ژل آلوورا استعمال نمایید.

2- از سیگار کشیدن خودداری کنید. ترکیباتی که در سیگار وجود دارد سبب می شود که کلاژن های پوست از بین برود. از اینرو قابلیت ارتجاعی پوست کم شده و در نتیجه چین و چروک بر روی آن ایجاد می شود. هر چند دانشمندان هنوز در این زمنیه به نتایج کاملاً قطعی دست نیافته اند، اما بر طبق تحقیقات اخیر آنها می توان گفت که پوست افراد سیگاری 40% نازک تر و شکننده تر از پوست افراد غیر سیگاری است. اگر می خواهید پوستی شاداب و جوان داشته باشید این عادت را کنار بگذارید.

3- انحراف چشم و کج بینی. تحقیقات گویای این مطلب هستند که افرادیکه نسبت به فعالیت های درست ماهیچه های صورت خود بی تفاوت می باشند، به احتمال زیاد صورتشان دچار چین و چروک می شود. اگر انحراف چشم دارید، به چشم پزشک مراجعه کنید. همچنین می توانید با استفاده از عینک آفتابی از ضعیف تر شدن ماهیچه های اطراف چشم خود در فضای باز جلوگیری نمایید. این امر هم نور کمتری را به چشم ها می رساند و هم اینکه دیگر مجبور نیستید هنگامیکه با نور شدید خورشید مواجه می شوید چشم های خود را به صورت نیمه باز و با فشار زیاد، باز نگه دارید.

4- صورت خود را بیش از اندازه نشویید. یکی دیگر از راههایی که از ایجاد چین و چروک بر روی پوست جلوگیری می کند این است که در طول روز بیش از اندازه صورت خود را نشویید. آبی که از شیر می آید، مواد نرم کننده ی طبیعی پوست را از بین میبرد و این امر سبب خشکی پوست شده و چین و چروک بر روی آن ایجاد می کند.

5- به اندازه کافی از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنید. بله و این هم یک دلیل دیگر برای استفاده مکرر از میوه و سبزی. بر اساس بررسی های اخیر پژوهشگران، میوه ها و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان هایی می باشند که رادیکال های آزاد موجود در بدن را از بین می برند. همانطور که می دانید این رادیکال های آزاد موجب ایجاد پیری زودرس می شوند. اگر می خواهید چین و چروک های روی پوست خود را از بین ببرید، مطمئن شوید که رژیم غذایی تان به اندازه ی کافی میوه و سبزی در خود جای داده باشد.

6- مصرف ماهی را افزایش دهید. پروتیئن در شادابی و طراوات پوست نقش مهمی را بازی می کند. در این میان ماهی نه تنها حاوی مقادیر زیادی پروتئین میباشد، بلکه نوعی مصونیت طبیعی برای پوست ایجاد کرده و از پیر شدن آن جلوگیری می نماید. از این گذشته ماهی حاوی مقادیر زیادی امگا – 3 نیز می باشد که جزء اسیدهای چرب بوده و در دوباره جوان سازی پوست نقش مهمی را ایفا می نماید.

7- به اندازه کافی بخوابید. زمانیکه میزان خواب و استراحت شما کافی نباشد، بدن به طور خودکار هورمون کورتیزول بیشتری ترشح می کند. این هورمون سلول های پوست را درهم می شکند و سبب ایجاد چین و چروک می شود. اگر می خواهید از پیر شدن پوست خود جلوگیری بعمل آورید، مطمئن شوید که شب ها حداقل 7 تا 8 ساعت می خوابید.

8- از کرم های مرطوب کنند استفاده کنید. این مورد شاید بیشتر برای خانم ها مورد استفاده قرار بگیرد تا آقایون. کرم های مرطوب کننده قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و آن را تازه و شاداب نگه می دارند. استفاده از این نوع کرم ها به ویژه پیش از استفاده از لوازم آرایشی توصیه می شود. صبح ها پیش از آرایش کردن از این کرم بر روی پوست خود بمالید و شب ها پس از شست و شوی پوست، دومرتبه از این کرم استفاده کنید تا پوست خشک نشده و چین و چروکی بر روی ان ایجاد نشود.

9- طاق باز بخوابید. خوابیدن بر روی شکم و یا پهلو به پوست شما فشار وارد آورده و در طول شب چین و چروک هایی را بر روی آن ایجاد می کند که شاید دیگر هیچ گاه از بین نروند. به همین دلیل بهتر است که خودتان را عادت بدهید تا بر روی کمرتان بخوابید و از بالش های نرم استفاده نمایید.

10 – شکلات مصرف کنید. براساس یک تحقیق که به تازگی در نشریه ی تغذیه به چاپ رسیده، کاکائو حاوی مواد شیمیایی است که سبب می شود آب زیادی زیر پوست جمع شده، پوست به طور مقتضی تغذیه شود، و گردش خون را در آن ارتقا پیدا کند. کلیه موارد ذکر شده از ایجاد چین و چروک بر روی پوست جلوگیری می نمایند، بنابراین به جای اینکه قهوه و یا نوشابه های گازدار بنوشید، یک لیوان نوشیدنی کاکائویی را امتحان کنید.

Create your flash banner free online

           
چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:, :: 2:56
ساحل

پدر روزنامه مي خواند .اما پسر كوچكش مدام مزاحمش مي شد.حوصله ي پدر سر رفت و صفحه اي از روزنامه را-كه نقشه ي جهان را نمايش مي داد- جدا و قطعه قطعه كرد و به پسرش داد.

-"بيا ! كاري برايت دارم . يك نقشه ي دنيا به تو مي دهم .ببينم مي تواني آن را دقيقا همان طور كه هست بچيني ؟"


و دوباره سراغ روزنامه اش رفت.مي دانست پسرش تمام روز گرفتار اين كار است.اما يك ربع ساعت بعد پسرك با نقشه ي كامل برگشت.


پدر با تعجب پرسيد:"مادرت به تو جغرافي ياد داده؟"


پسرجواب داد:"جغرافي ديگر چيست؟"


پدر پرسيد:"پس چگونه توانستي اين نقشه ي دنيا را بچيني؟"


پسر گفت:" اتفاقا پشت همين صفحه تصويري از يك آدم بود .وقتي توانستم آن آدم را دوباره بسازم دنيا را هم دوباره ساختم."

Create your flash banner free online

           
دو شنبه 6 تير 1390برچسب:, :: 16:35
ساحل

یک سالی می شود که به طور جدی در وزارت علوم و در میان نمایندگان مجلس مطرح می شود. از این رو وزیر علوم به کمیسیون آموزش و تحقیقات فراخوانده شد تا برنامه های خود را در زمینه تفکیک جنسیتی در دانشگاهها توضیح دهد.



علی کریمی فیروزجایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به خبرآنلاین می گوید: وزیر علوم اعلام کرد در تابستان که فصل تعطیلی دانشگاهها است تحقیقی انجام می شود تا ظرفیت دانشگاهها برای تفکیک جنسیتی مشخص شود و دانشگاههایی که امکان جدا شدن کلاسها را داشته باشند از مهر ماه تفکیک می شوند.

وی می افزاید: حتی المکان باید از اختلاط بیمورد دانشجویان دختر وپسر جلوگیری شود و این سیاستی است که خانواده ها ،مجلس، روحانیت وعلاقمندان به نظام، مراجع تقلید بر روی اجرای آن تاکید دارند.

وی از دانشگاه تهران به عنوان دانشگاهی نام برد که امکان تفکیک جنسیتی در کلاس هاو سلف سرویس و....آن وجود دارد و ادامه می دهد: یکی از دغدغههای اصلی اولیا دانشجویان این است که فرزندانشان از هدف اصلی آموزش دور نشوند اما به دلیل رعایت نکردن برخی موارد این دانشجویان گرفتار میشوند .

کریمی فیروزجایی می گوید: وزیر علوم اعلام کرد که به جز جداسازی سیاست دیگر این وزارتخانه احداث دانشگاههای تک جنسیتی است و در این زمینه نیز هر گونه حمایت بودجه ای و قانونی که لازم باشد مجلس انجام خواهد داد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در رابطه با پوشش متحد الشکل برای دانشجویان در محیطهای دانشگاهی می افزاید: نه تنها در کشور ما بلکه در همه کشورهای دنیا دانشجو باید با پوشش مشخصی وارد محیط دانشگاه شود، دانشگاه یک فضای رسمی است و دانشجو باید در یک محیط رسمی حضور پیدا کند طبیعی است آن پوششی که در یک محفل خانوادگی و کوچه بازار دارد با پوششی که در دانشگاه باید داشته باشد، متفاوت است.البته زمان اجرای این طرح هنوز مشخص نشده است .

وی درباره موضوع سهمیه بندی جنسیتی می گوید: یکی از دغدغه های ما این است که در پذیرش رشته هایی مانند مهندسی معدن یا زنان و زایمان حتما به جنسیت دانشجو توجه شود و این موضوع هم حتما با جدیت دنبال خواهد شد.

Create your flash banner free online

           
دو شنبه 30 خرداد 1390برچسب:, :: 13:55
ساحل
           
جمعه 27 خرداد 1390برچسب:, :: 2:44
ساحل


۱- دختر ها خیلی دوست دارند جای پسر ها باشند اما پسر ها اصلاً دوست ندارند جای دختر ها باشند
۲- اگر یه دختر یک مشکل غیر قابل حل داشته باشه از خونه فرار میکنه اما یه پسر اگر یک مشکل غیر قابل حل داشته باشه اعضای خانواده اش رو از خونه فراری میده
۳- یه دختر اگر دو تا مشکل غیر قابل حل داشته باشه خودکشی میکنه اما یه پسر اگر دو تا مشکل غیر قابل حل داشته باشه اعضای خانواده اش رو میکشه
۴- یه پسر اگر ۳ تا مشکل غیر قابل حل داشته یه هفته افسرده میشه بعد با ۳ تا مشکل کنار میاد و زندگیش رو میکنه اما تا کنون دختری که ۳ تا مشکل داشته باشه دیده نشده چون همشون در مرحله دو تا مشکل خودکشی میکنند و به سه تا نمیرسه مشکلاتشون
۵- دخترا از پسرا موهاشون کوتاهتره
۶- دخترا می خوان سر پسرا کلاس بزارن اما در نهایت سر خودشون کلاه میره ولی پسرا می خوان سر هر موجود زنده ای که میبینن کلاه بزارن و در نهایت موفق میشن
۸- نقطه قوت پسرا چشماشونه اما نقطه قوت دخترا چشم و گوش ابرو و دماغ و دهن و ………هست
۹- دخترا با اینکه بیشتر از پسرا قوانین راهنمایی و رانندگی رو رعایت میکنن اما خیلی بیشتر از پسرا تصادف میکنن و در هر تصادف رد پای یک دختر به چشم می خوره
۱۰- دخترا فکر می کنن بهترین راه برای داشتن یک رابطه خوب و مداوم صداقت و راستگویی هستش ولی پسرا مطمئن هستند بهترین راه دروغگویی و گرفتن سوتی از طرف مقابله
۱۱- دختر ها از درس و مدرسه بیزارند ولی پسر ها از درس و مدرسه فراری هستند
۱۲- پسر ها به هم حسودی نمی کنن اما دخترا به هم حسودی می کنن
۱۳- اگر برادرتون دوست دختر داشته باشه شما سعی می کنید با اون دختر آشنا بشید ولی اگر خواهرتون دوست پسر داشته باشه شما قسم می خورید! که هم پسره و هم خواهرتون رو سر به نیست کنید
۱۴- دختر ها زیر بار حرف زور میرن اما پسر ها خودشون حرف زور میزنن
۱۵- دخترا زندگی مشترک رو در عشق و صفا و صمیمیت می بینن ولی پسر ها در غذا
۱۶- اگر یک دختر در یک جمع سوتی بده تا آخر دیگه هیچ حرفی نمیزنه اما پسر ها در یک چمع فقط سوتی میدن
۱۷- یک دختر اگر ۲۴ ساعت با دوست پسرش صحبت نکنه افسرده میشه اما یک پسر اگر ۲۴ ساعت با دوست دخترش صحبت نکنه با اون یکی دوست دخترش صحبت میکنه
۱۸- پسر ها میدونن جنبش فمنیسم چیه واسه همین ازش متنفرن ولی دختر ها نمیدونن جنبش فمنیسم چیه واسه همین طرفدارشن
۱۹- یک دختر اگر با دوست پسرش به هم بزنه دیگه با هیچ پسری دوست نمیشه اما یه پسر اگر با دوست دخترش به هم بزنه با ۳-۴ تا دختر دیگه دوست میشه
۲۰- یک دختر اگر توی خیابون پسری ازش بپرسه ساعت چنده میگه:ساعت ۷٫اما یه پسر اگر یه دختر ازش ساعت بپرسه میگه :ساعت ۷ و ۲ دقیقه و ۲۴ ثانیه,اینم شماره تلفن من ….. سر ساعت ۹ منتظر تماستم
۲۱- اگر یه دختر به یه پسر نگاه کنه , پسره فکر می کنه که خیلی خوش تیپه ولی اگر یه پسر به یه دختر نگاه کنه دختره فکر میکنه که پسره چقدر بی چشم و رو هستش
۲۲- دختر ترشیده میشه اما پسر بلعکس رسیده تر میشه
۲۳- بعد از خوندن این مطلب پسرا اول ۲ دقیقه فکر میکنن تا مفهوم مطلب رو بفهمند و چون بعد از دو دقیقه نمی فهمند می زنن زیر خنده و میگن خیلی باحال بود اما دخترا بعد از خوندن این مطلب ۲ ساعت حرص می خورن و فکر میکنن به شخصیت دخترا توهین شده و در نهایت چون مفهوم این مطلب رو نفهمیدن به نویسنده اش میل میزنن و فحش میدن

Create your flash banner free online

           
پنج شنبه 26 خرداد 1390برچسب:, :: 22:5
ساحل

پس از روز مادر این بار نوبت پدرها است که برایشان برنامه ای ویژه داشته باشیم. روز پدر نزدیک است و همه احتمالا در این فکر هستند که روز پدر را چطور برگزار کنند. بدون شک ، پدران ما در قلب و ذهنمان جای خیلی ویژه ای دارند. اینها احساساتی هستند که با گذر زمان شدت می گیرند و سرانجام روزی می رسد که بچه ها بزرگ می شوند و سر کار می روند. پس از رفتن به سر کار، زندگی شما خیلی شلوغ و خسته کننده می شود و در این هنگام دلتان خیلی هوای گذشته را می کند، و قسمتی از آن گذشته لحظه های خوبیست که با پدرتان به سر برده اید. روز پدر به شما این فرصت را می دهد که دوباره به کودکیتان بازگردید و کارهای جالب انجام بدهید. نمی دانید چه کار بکنید؟ اصلا نگران نباشید زیرا ما به شما می گوییم چه کارهایی می شود در روز پدر انجام داد.


1- همه کاری که شما باید انجام دهید این است روی دستگاه پخش دی وی دی خود، فیلمی از دوران کودکی تان بگذارید از زمانهایی که با پدرتان بازی می کردید. روزهایی که با هم توپ بازی می کردید، او توپ را برای شما می انداخت و شما آن را می زدید. کی بود که پول شیشه هایی را که با توپ می شکستید، می داد؟


2 با پدرتان بنشینید و صحبت کنید. تلاش کنید درک کند که چقدر نقش مهمی در زندگی شما دارد. مشخص است که این کار حس خوبی به او می دهد و دوباره احساس جوانی و مهم بودن می کند. همه کارهایی را که برایتان کرده، به او بگویید . مرارتهایی را که در راه شاد کردن شما متحمل شده به او یادآوری کنید.


3 برای پدرتان داستانی نقل کنید و چند تا جوک تعریف کنید و در همین حین صدای خودتان را ضبط کنید. سپس قرار بگذارید که هر سال به این نوار را گوش کنید. وقتی که به این نوار گوش می کنید هرچیزی را که به ذهنتان خطور می کند و هر احساسی را که در دلتان به وجود می آید یادداشت کنید.


4 الان وقت استفاده از پولهایتان برای اهداف درست است. به یک فروشگاه خوب بروید و یک کارت مخصوص روز پدر برای پدرتان بخرید. او حتما از این کار شما خوشش خواهد آمد.


5 عکس بگیرید بله شما حق را به من می دهید اما این بار ، منظور من عکس گرفتن با دوست دخترتان نیست. فعلا جای او را با پدرتان عوض کنید. چند عکس به یادماندنی با پدرتان بگیرید و آن را روی میزکارتان بگذارید تا هر وقت که روز سختی داشتید به تصویر پدرتان نگاه کنید و به یادآورید که او تمام این سختی ها را با عشق تو هموار کرده است.


6از آخرین باری که با پدرتان بازی کرده اید زمان زیادی می گذرد؟ این طور نیست؟ اما برای این کار هیچ وقت دیر نیست. روز پدر امسال، ترتیبی بدهید که باهم یک بازی مورد علاقه هردونفرتان را انجام بدهید. قایم باشک چطور است؟ مطمئنا پدر شما همه سوراخ سنبه های خانه را به خوبی می شناسد!


7 هر پدری به فرزند خود در دوران کودکی درسهایی می دهد. دفتری بخرید و در آن همه درسهای اخلاقی خوبی را که در زمان کودکی از پدرتان آموخته اید بنویسید. سپس این یاداشتها را به پدرتان نشان بدهید. اما برای انجام موفقیت آمیز این کار لازم است که این درسها را به خاطر داشته باشید. آیا به یاد دارید؟


8 امسال هدیه روز پدر را از همان فروشگاه مورد علاقه خود بخرید . فاصله سنی خودتان با پدرتان را فراموش کنید . فکر کنید برای عزیزترین دوست تمام سال های زندگیتان خرید می کنید . از تمام خلاقیتتان استفاده کنید.


9 یک هدیه قشنگ و عالی به پدر بدهید. بگذارید اینها را پیشنهاد کنیم: یک عطر عالی، یک پیراهن خوب( اگر پدرتان فکر می کند هنوز جوان است یک تیشرت هدیه خوبی است) و از این قبیل.


10 برای روز پدر حتما هدیه ای برای پدر بزرگتان در نظر بگیرید . اگر او در شهر یا کشور دیگری زندگی می کند حتما به او زنگ بزنید و روز پدر را تبریک بگویید.فراموش نکنید شما فرصت زیادی برای ابراز علاقه و دوست داشتن آنها ندارید.

Create your flash banner free online

           
چهار شنبه 25 خرداد 1390برچسب:, :: 13:10
ساحل

هر روز دختران جوانی را در میان همسالان، همکلاسی ها، همکاران و … خود می بینم که چون اندازه دهان، بینی شان و… با فلان هنرپیشه و ملکه زیبایی سال (که هر ساله در کشورهای اروپایی و آمریکایی انتخاب می شود)، مطابقت ندارد خود را زشت می پندارد. مردهایی پیدا می شوند که خیال می کنند گوشهایشان بیش از اندازه بزرگ یا بینی شان بیش از حد بلند است.همان طور که ملاحظه می کنید این «توهم زشتی» بسیار شایع شده است.

 



Create your flash banner free online

ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 25 خرداد 1390برچسب:, :: 1:50
ساحل

خیلی از خانم‌ ها از خستگی و کاهش انرژی برای فعالیت‌ های روزانه گله دارند و نمی ‌دانند که گاهی دلیل مشکل شان صرفا این است که خون یعنی ماده حیاتی بدن شان، کم شده است. چرا؟ چون مدت‌ هاست به قاعدگی‌‌ بیمار گونه و غیرطبیعی دچار شده‌اند، اما تصور می‌ کنند طبیعی است.




Create your flash banner free online

ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 25 خرداد 1390برچسب:, :: 1:42
ساحل


 
خانم‌ها با بالا رفتن سن‌شان موارد زیادی (از قبیل زایمان، یائسگی، استرس و...) را پشت سر می‌گذارند که همه اینها بر پوست خانم‌ها تاثیر مخرب دارد. هرچقدر هم که مراقب پوست‌تان باشید، باز زندگی خسارت خودش را از شما می‌گیرد. اما حداقل با یک آرایش درست می‌توانید زمان را کمی به عقب برگردانید و چین و چروک‌ها، لک‌های پیری و آسیب‌های ناشی از آفتاب را مخفی کنید. در اینجا نکاتی را از زبان آرایشگرهای حرفه‌ای برای شما بازگو می‌کنیم.
 


در هر سنی باید پوست شادابی داشته باشید

توصیه اول: آرایش و نوع آرایش می‌تواند یک تغییر موقتی در ظاهر شما ایجاد کند، در حالی‌که باید به اصل پوست خود رسیدگی کنید. اصلا مهم نیست چه سنی دارید. یک انسان باید از نعمتی که خدا در اختیارش گذاشته، خوب مراقبت کند.
پوست شما هنوز به کرم مرطوب‌کننده و ضدآفتاب احتیاج دارد. مهم‌ترین نکته، تمیز و مرطوب نگه داشتن پوست و دوری آن از نور خورشید است. بنابراین هر روز صبح از کرم مرطوب‌کننده و ضدآفتاب استفاده کرده و در طول روز ‌آن را تکرار کنید.
حتما هر شب آرایش صورت خود را پاک کنید و بعد از شستن صورت دوباره کرم مرطوب‌کننده روی صورت خود بمالید. این جمله را به خاطر داشته باشید: «در هر سنی که هستید باید از پوست خود مراقبت کنید.»
 


پوست را روشن‌تر کنید

توصیه دوم: کدری و تیره بودن از علائم خشک شدن پوست است. البته لازم به ذکر است که با بالا رفتن سن، پوست شفافیت و سرخی خود را از دست می‌دهد. علاوه بر این‌که با استفاده از مرطوب‌کننده‌ها خشکی پوست‌تان را درمان می‌کنید، می‌توانید با یک آرایش مناسب، پوست‌تان را شفاف‌تر و روشن‌تر جلوه دهید.
با استفاده از رنگ‌های گرم می‌توانید ظاهر و سطح رویی پوست را روشن‌تر کنید. کارشناسان استفاده از یک بیس (پایه) که کمی از رنگ طبیعی پوست‌تان روشن‌تر باشد را توصیه می‌کنند. برای از بین بردن و محو کردن کبودی زیرچشم از کرم یا پودری استفاده کنید که یک درجه روشن‌تر از کرم یا پودر مخصوص صورت‌تان باشد. بعد از این‌که زیرچشم را روشن‌تر کردید، از همان پودری که برای صورت استفاده کردید، کمی زیرچشم بمالید تا این تفاوت رنگ مخفی شده و آرایش‌تان هماهنگ شود.
 


نکات ویژه آرایشی در استفاده از کرم

کرم‌های برنزه‌کننده باعث شفافیت پوست می‌شود، ولی نباید زیاد از حد مصرف شوند؛ زیرا رنگ مصنوعی آنها باعث می‌شود تا صورت، مسن‌تر به نظر برسد. به جای آن می‌توانید کرم برنزه را با کرم پودری که می‌خواهید استفاده کنید، مخلوط کرده و مخلوط آنها را روی صورت خود بمالید.
یا اینکه از کرم‌پودری استفاده کنید که فقط یک یا دو درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی پوست‌تان باشد. برای اینکه ظاهر پوست را مرطوب نگه دارید، می‌توانید بعد از پایان آرایش‌تان، نکات ویژه آرایشی در استفاده از کرم از اسپری‌های مرطوب کننده استفاده کنید.



خطوط و چین و چروک‌ها را مخفی کنید

  •  بسیاری از خانم‌ها برای اینکه خطوط و چروک‌های زیرچشم، لب و پیشانی را محو کنند، اشتباهی آن نقاط را بیشتر آرایش می‌کنند. در صورتی که آرایش زیاد، در خطوط فرو رفته و آنها را واضح‌تر و قابل مشاهده‌تر می‌کند.
  •  برای مخفی کردن این خطوط با مرطوب‌کننده‌ها شروع کنید. صبح‌ها بعد از این‌که صورت خود را شستید، در حالی‌که صورت‌تان هنوز مرطوب است، از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید. مرطوب‌کننده‌ها باعث می‌شود تا آرایش، بهتر روی پوست بنشیند.
  •  مرطوب کردن اطراف چشم‌ها را فراموش نکنید، زیرا مانع از ریختن آرایش می‌شود. در ضمن زیرچشمان خود را زیاد آرایش نکنید و از کرم‌پودر برای زیرچشم زیاد استفاده نکنید.
  •  ساختار استخوانی و ویژگی‌های صورت خود را یاد بگیرید و با استفاده از سایه‌های روشن یا تیره، خطوط عمیق را محو کنید. به‌طور مثال از رژگونه‌ای استفاده کنید که یک یا 2 درجه از کرم‌پودر یا میمیک صورت‌تان تیره‌تر باشد. نواحی تیره صورت را با پودرهای مات بپوشانید.



از رنگ‌های ملایم استفاده کنید

  •  رنگ‌های تند و قرمز مخصوص دهه 20سالگی است. خانم‌ها وقتی جا افتاده‌تر می‌شوند، باید از رنگ‌های ملایم‌تر استفاده کنند و مانور، بیشتر روی چشم‌ها باشد تا روی لب‌ها و گونه‌ها.
  •  می‌توانید با توجه به رنگ موها و چشم‌ها، از رنگ‌های ملایم‌تر استفاده کنید. اگر موهایتان هنوز جوگندمی نشده، ریمل و خط چشم مشکی بهترین گزینه است.
  •  اما اگر موهایتان رنگ تیره خود را از دست داده است، بهتر است از ریمل قهوه‌ای یا طوسی استفاده کنید.
  •  مژه‌ها نیز به مرور زمان، ضخامت و حجم خود را از دست می‌دهند، بنابراین بهتر است مقداری پودر مات روی مژگان خود بزنید و بعد از ریمل استفاده کنید.
  •  این‌طوری مژه‌ها پُرتر به نظر می‌رسد. یا می‌توانید از یک رنگ یکسان برای مژه‌ها و ابروها استفاده کنید که هم‌رنگ موهایتان باشد.



تـوصـیــه‌هـای پـزشـکان زیـبــایـی
 
  • چین و چروک
با بالا رفتن سن، خطوطی روی صورت ظاهر می‌شود که می‌توانید با استفاده از بوتاکس و فیلرها این خطوط را محو کنید. علاوه بر این به خاطر داشته باشید بعد از سن 30 سالگی استفاده از کرم‌های ضد چین و چروک و پیری ضروری است.

  • افتادگی
یکی از عواملی که می‌تواند با بالا رفتن سن باعث افتادگی پلک چشمان شود، آرایش بیش از حد چشم‌ها و پاک نکردن آنها قبل از خواب است. بهتر است حتما از شیر پاک‌کن مخصوص چشم برای پاک‌کردن آرایش چشم‌ها استفاده کنید.

  • کدر شدن پوست
عوامل محیطی و عوامل مختلفی از جمله کشیدن سیگار، عدم استفاده از ضد آفتاب و استفاده بیش از حد از لوازم آرایش می‌تواند باعث تیره‌تر شدن و یا به اصطلاح کدر شدن پوست شود بنابراین بهترین راه برای شادابی پوست تغییر شیوه زندگی و استفاده از رژیم غذایی مناسب است.

Create your flash banner free online

           
چهار شنبه 24 خرداد 1390برچسب:, :: 3:24
ساحل

آزاردهنده ترین اختراع  
 
     
 
 
آزاردهنده ترین اختراع  
 
 
 
 
   
   
 
آژیر دزدگیر ماشین آزاردهنده ترین تکنولوژی ای است که تاکنون اختراع شده است. بنا بر نظرسنجی های انجام شده از بین پنج هزار نفر، صدای نابهنجار آژیر دزدگیر که اغلب در نیمه های شب به صدا درمی آید، پس از تایمری که هنگام بار کردن اطلاعات در کامپیوتر ظاهر می شود، آزار دهنده ترین اختراع شناخته شده است. 
در این میان متوقف شدن عملکرد کامپیوتر، دوربین کنترل سرعت، پرش CD هنگام پخش، خش خش درون هدفون، زنگ ساعت و... نیز جزو اختراعات و عملکردهای علمی آزاردهنده هستند. 
اگرچه این اختراعات تا حدی آزاردهنده هستند اما نباید نقش آنها را در تسهیل زندگی از یاد برد. این در حالی است که تحقیقات نشان داده به طور معمول تکنولوژی حداقل روزی چهار مرتبه باعث ایجاد آزار و ناراحتی می شود که این آزار و عصبانیت ناشی از آن حدود ۶ دقیقه طول می کشد. علی رغم این، دو سوم این افراد از این حقیقت که بدون وجود این اختراعات قادر به زندگی نیستند، آزرده اند.

Create your flash banner free online

           
شنبه 21 خرداد 1390برچسب:, :: 16:22
ساحل

خانم ها حالشو ببرند... dancing

با عذرخواهي از انگشت شمار مردان متفاوت :32:

طنز ه هاااااااااااااااااااااااااااااااا...! :1r0n6:

 

زن خودش را خوشگل میکند چون خوب فهمیده که چشم مرد تکامل یافته تر از عقل اوست. دوریس ري


هر زنی از سر هر مردی زیاد است. ژان پل سارتر


مردها جنگ را دوست دارند چون بخاطر جنگ ظاهری جدی پیدا میکنند و این تنها چیزیست که نمیگذارد زنها بهشان بخندند. جان رابرت فاولز

 

خداوند مردان را نیرومندتر آفریده است'اما نه لزوما باهوشتر.او به زنان فراست و زنانگی داده است و اگر این دو با هم خوب بکار روند میتواند مغز هر مردی را که تا بحال دیده ام مختل کند. فرا فاوست

زنان از مردان عاقلترند.چون که کمتر میدانند و بیشتر میفهمند. جیمز تربر

مردها همه مانند هم هستند فقط چهره هایشان با هم فرق دارد تا بتوان آنها را از هم تشخیص داد

یک مرد عبارت است از کلیه ادا و اطوارهای گذشته و امروزش. الکسی کارلایل



هيچ فكر كردي چرا خدا مرد را قبل از زن خلق كرد ؟ خب معلومه  قبل از خلق هر شاهكاري يك چركنويس هم لازمه

اگر زنان در مورد شخصیت مردان کمی نکته سنج باشند'هیچگاه تن به ازدواج نخواهند داد
. جورج برنارد شاو

بنی اسراییل 40 سال در بیابان سرگردان بودند.مردها حتی در آن زمان هم مسیر را نمی پرسیدند. ناشناس


عوض کردن شوهر فقط عوض کردن مشکل است. کاتلین نوریس

مرد نثر آفرینش است و زن شعر آن. ناپلئون

بسیاری از مردان باهوش زن کودنی دارند'اما به ندرت زن باهوشی پیدا میشود که شوهر کودنی داشته باشد.اریکا یونگ


هر زنی برای شناخت مردان کافیست یکی از آنها را خوب بشناسد.ولی یک مرد حتی اگر با تمام زنها آشنا باشد یکی از آنها را هم خوب نمی شناسد. هلن رولند


همه ی مردها بد نیستند.بدتر و بدترین هم دارند. ناشناس


خدا مرد را آفرید ولی اگر من بودم بهترش را می آفریدم. ارنا بمبک


در طول تاریخ نمی توانید مردی را بیابید که اسیر زن نشده باشد.
ضرب المثل هندی


مامانم به من گفت:تنها دلیل وجود مردها برای چمن زنی و پنچر گیری اتومبیل است. تیم آلن


افکار مردان اوج میگیرد و بالا میرود'همسطح زنانی که با آنها معاشرت میکنند.الکساندر دوما


بهترین مردان بزرگ همواره بدترین شوهرانند. کریستوفر مارلو



چرا مردان زنان باهوش را دوست دارند؟
بخاطر اینکه دو قطب غیر همنام همدیگر را می ربایند. کتی لت


مردی بزرگ است که معایبش قابل شمارش باشد.ضرب المثل آمریکايی



شما مردها را چه میشود؟دیدن یک موی بولوند شما را 3 پله از نردبان تکامل پایین می آورد. ناشناس


اگر میخواهی فقط حرف کاری زده شود از مرد بخواه و اگر میخواهی آن کار انجام شود از زن بخواه. مارگارت تاچر


اگر در دنیا یک زن بد باشد همه ی مردها تصور می کنند زن آنهاست. ضرب المثل روسی



مردها بچه هایی ریشو هستند. توفیق


تنها یکی از 1000 مرد رهبر مردان دیگر می شود .999نفر دیگر دنباله رو زنهایشان هستند. گروچو مارکس



مردها خود را در رانندگی بسیار برتر از زنان می دانند در حالیکه آقایان 87% تصادفات رانندگی را مرتکب می شوند و شرکتهای بیمه از این که به زنها خسارت نمی پردازند سود بسیاری می برند.ناشناس


او(مرد)مانند خروسی بود که تصور میکرد خورشید به این دلیل طلوع میکند که قوقو لی قوقوی او را بشنود. جورج الیوت

مردان از دو نوع خارج نیستند;یا روی سرشان خالیست یا توی سرشان.توفیق

من خواهان سه چیز در یک مرد هستم:ملاحت – شجاعت – وبلاهت. دوروتی پارکر


عاقلترین مردان دچار اشتباه شده اند و زنان آنها را فریفته اند ولی همچنان ادعا میکنند که زن عاقل نیست. جان میلتون


مردها مثل نوزاد هستند..... توی اولین نگاه شیرین و با مزه هستند اما خیلی زود از تمیز کردن و مراقبت از آنها خسته میشید. ناشناس

مردها مثل ماشین چمن زنی هستند..... به سختی روشن میشن و راه میفتن , موقع کار کردن حسابی سروصدا راه می اندازند و نیمی از اوقات هم اصلا کار نمی کنند.ناشناس

 

:kap:

:kap:

:thankyou:

Create your flash banner free online

           
جمعه 20 خرداد 1390برچسب:, :: 15:54
ساحل














به گزارش خبرنگار فارس سینما در هند,آکشی کومار بازیگر محبوب سینمای بالیوود در جلسه معرفی فیلم Transformers 3 شرکت کرد.

به دلیل استقبال قسمت های قبلی فیلم Transformers در سینماهای کشور هندوستان,جلسه معرفی قسمت جدید این فیلم در شهر مومبای با حضور افتخاری آکشی کومار برگزار شد.
آکشی کومار در رابطه با این فیلم گفت:اکران اینگونه فیلم های پرخرج و قسمت به قسمت باعث می شود تجربه خوبی از فیلم های هالیوود بدست آوریم که فکر می کنیم ra.one این تجربه را بدست آورده است.

Create your flash banner free online

           
جمعه 20 خرداد 1390برچسب:, :: 15:0
ساحل




 
 بولگاري از نوع قاب درشت

حالا كه ديگر آفتاب چندماهي دست از سرمان برنمي‌دارد، بهتر است به فكر يك عينك آفتابي جديد باشيم. اين عينك طراحي جديد «بولگاري» است كه در گوشه‌ها يك سنگ رنگي درشت دارد و همان‌طور كه مي‌بينيد، خودش هم فريم درشتي دارد. به طور كل برندها در فصل جديد، سراغ عينك‌هاي درشت رفته‌اند. اين عينك براي صورت‌هاي استخواني و البته زاويه‌دار خيلي عالي است.




 
  پرادا براي صورت بيضي‌ها

اين عينك شبيه نمونه‌هاي كلاسيك ري‌بن است، ولي طراحي «پرادا» است. خوبي اين عينك اين است كه سال‌ها براي شما مي‌ماند، به دليل اين‌كه مدلش، چندان مدل عجيب و غريبي نيست. اگر صورت گردي داريد، با زدن اين عينك، گردي صورت‌تان بيشتر به چشم مي‌آيد. درعوض اين عينك مناسب صورت‌هاي بيضي است. اگر با لباس كرم يا طلايي اين عينك را بزنيد، واقعا خوش‌سليقگي‌تان را به همه ثابت كرده‌ايد.




 
  شيك‌ترين تام فورد

يكي از بهترين عينك‌هاي جديد، همين عينك است. با كمي نگاه كردن به آن خودتان متوجه خواهيد شد كه چقدر خاص است. فريم اين عينك آفتابي كائوچويي است و در لبه‌هاي آن نقاط فلزي ديده مي‌شود. «تام فورد» اين عينك را روانه بازار كرده و يكي از پرفروش‌ها هم بوده است. رنگ شيشه آن طيف‌دار است، يعني يكدست نيست.




 
  دي‌اندجي قرمز

اگر دنبال يك عينك كاملا زنانه مي‌گرديد، اين عينك براي شما مناسب است و به دليل اين‌كه فريم و دسته‌هاي اين عينك قرمز هستند، مي‌توانيد لباس‌هاي‌تان را با آن هماهنگ كنيد. حتي آرايش صورت‌تان هم مي‌تواند كمك‌تان كند. برند خوشنام «دي‌اند‌جي» يا همان دلچه گابانا اين عينك را طراحي كرده است. مشكي، قرمز و حتي سفيد، رنگ‌هايي هستند كه در كنار اين عينك عالي مي‌شوند.




 
  سادگي با ديور

همانطور كه مي‌بينيد، همه طراحي‌ها به سمت شيشه‌هاي گرد رفته‌اند. فريم اين عينك، فلزي و فوق‌العاده ساده است و روي صورت‌هاي ظريف خيلي زيباتر به نظر مي‌رسد. «ديور» اين عينك را جديدا براي خانم‌هاي مشكل‌پسند روانه بازار كرده است. البته هميشه عينك‌هاي آفتابي «ديور» طراحي‌هاي بسيار شيك و جالبي داشته‌اند.




 
  ري‌بن با كمي تغيير

و اما «ري‌بن» عزيز؛ حتما شما هم ديگر اين برند معروف در دنياي عينك‌ها را مي‌شناسيد. در نمونه‌هاي طراحي جديد «ري‌بن» باز هم همان طراح كلاسيك ديده مي‌شود اما با كمي تغيير؛ تغييري كه شايد خيلي به چشم نيايد. اين عينك «ري‌بن» دسته‌هاي بسيار ظريفي دارد (مثل همه ري‌بن‌هاي كلاسيك) و روي هم رفته سيلور است. اين عينك هم مي‌تواند سال‌ها همراه‌تان باشد، چون كاملا ساده و در عين حال شيك است.




 
  متاليك مايكل كورس

واقعا چه چيزي از شيك بودن انتظار داريد كه اين عينك نداشته باشد؟ طراحي فوق‌العاده «مايكل كورس» اين‌بار سراغ عينكي رفته با رنگ‌آميزي قهوه‌اي و كرم. البته به دليل متاليك بودن اين عينك كمي هم رنگ آن به طلايي مي‌زند كه همين نقطه قوت آن به حساب مي‌آيد. اين عينك در كنار يك ظاهر اسپرت با رنگ‌آميزي سفيد يا سرمه‌اي واقعا زيبا خواهد شد.




 
   لاكوست براي ورزش‌دوستان

اسپرت بودن، فاكتور جدانشدني از تمامي محصولات «لاكوست» است. همين‌طور كه مي‌بينيد، عينك جديد طراحي لاكوست براي خانم‌هاي اسپرت‌پوش ساخته شده. اين عينك خيلي هم محكم است و خانم‌هاي ورزشكار مي‌توانند روي آن حساب كنند. شيك بودن اين عينك به يك دست مشكي بودن و طراحي كاملا ساده‌اش است.




 
  صورتي از نوع مارك جاكوبز

صورتي رنگ محبوب خانم‌هاست. يعني از هر 5 خانم،‌ حداقل 2نفرشان شيفته صورتي هستند. شايد براي همين است كه «مارك جاكوبز» براي عينك آفتابي زنانه جديدش سراغ اين رنگ رفته. همچنين اين عينك به رنگ سال طراحي شده است. يعني رنگ صورتي مايل به قرمز. ظرافت اين عينك و رنگ‌آميزي‌اش، آن را براي دختران جوان‌تر مناسب‌تر مي‌كند تا براي خانم‌هاي ميانسال.




 
   سواروفسكي درخشان

شايد باورتان نشود اما اين عينك از برندي است كه خيلي پوشاك آن، معروف نيست. حتما شما هم نام «سواروفسكي» را شنيده‌ايد. اين عينك طراحي سواروفسكي است و البته ريزه‌كاري‌هاي زيبايي دارد. در گوشه‌هاي آن،‌ نگين‌هاي معروف سواروفسكي ديده و در انتهاي دسته‌هاي آن قوي معروف ديده مي‌شود. اين عينك كمي خاص است و باب هر سليقه‌اي نيست.




 
  گوچي از نوع تابستاني

«گوچي» هم عينك آفتابي كاملا تابستانه‌اي را براي خانم‌ها طراحي كرده است. اين عينك دسته‌هاي سفيدي دارد كه خط قرمز معروف «گوچي» روي آن ديده مي‌شود. شيشه‌هايش كاملا دودي است و همين تضاد دودي و سفيد، آن را خاص‌تر كرده. اين عينك مناسب صورت‌هاي بيضي شكل است.

Create your flash banner free online

           
پنج شنبه 19 خرداد 1390برچسب:, :: 2:11
ساحل

شهاب حسيني گفت: قصد دارم براي مدتي بازيگري را كنار بگذارم، امروز نياز به دريافت هاي جديدي در كار و زندگي دارم و بايد براي بدست آوردن اين دريافت ها زماني را اختصاص دهم.

بازيگر فيلم سينمايي 'جدايي نادر از سيمين' يادآور شد: پايان هر دهه از زندگي، دغدغه هايي را براي هر انسان در پي دارد و برخي اين دغدغه ها رنگ ديگري گرفته، تعدادي از آنها عميق شده و برخي نيز از بين مي رود.

حسيني تاكيد كرد: در آغاز چهارمين دهه زندگي خود هستم و نياز دارم به برخي سووالات ذهنم پاسخ دهم و اين امر بدون در اختيار داشتن زماني مناسب براي تحقيق و جستجو امكانپذير نيست.
وي ادامه داد: اين تلاش براي رهايي از تكرار و فرار از مرز روزمرگي است زيرا ادامه اين روند موجب مرگ عشق و خلاقيت مي شود.

بازيگر فيلم سينمايي 'برف روي شيرواني داغ' گفت: فقط براي رفع نيازهاي روزمره در زندگي نمي توان در آثار سينمايي بازي كرد و نبايد در انتظار باشيم تا پس از سال ها به واسطه دو پيشنهاد خوب، اثري درخور توجه در عرصه بازيگري داشته باشيم.

حسيني ادامه داد: براي دريافت صحيح و درك عميق تر از حرفه بازيگري نياز دارم فضاي پشت دوربين را تجربه كنم تا اينگونه به شناخت خوبي از سينما و دنياي فيلم برسم. وي درباره اينكه در اين سال ها چه فعاليتي خواهد كرد، يادآور شد: سال هاي دوري از عرصه بازيگري بدون شك دوران استراحت نيست، در اين سال ها تلاش مي كنم تا از بيرون به بازيگري و سينما نگاه كنم و به جستجو و كنكاش براي تازه شدن بپردازم.

بازيگر فيلم سينمايي 'درباره الي' افزود: 15 سال عملكرد من در عرصه هنر، حاصل 26 سال زندگي قبل از دوران هنري من بوده است. در اين دوران سرگشتگي هاي دوران نوجواني، شرايط هشت سال جنگ تحميلي و احساسات و روياپردازي هاي متناسب با جواني با من همراه بود اما در سال هاي اخير تجربه جديدي به من افزوده نشده است. حسيني ادامه داد: تصور مي كنم به ابزاري براي كار خود تبديل شده ام و دوست دارم از آنچه تاكنون بوده و هستم مفيدتر باشم تا به اغناي روحي برسم.


سال 91 از دنياي بازيگري به طور موقت خداحافظي مي كنم
بازيگر سريال 'شوق پرواز' در پاسخ به اين پرسش كه از چه زماني بازيگري را براي مدتي كنار مي گذارد، گفت: هم اكنون در حال بازي در سريال 'سرزمين كهن' به كارگرداني كمال تبريزي هستم. فيلمبرداري اين اثر تلويزيوني تا سال 91 ادامه دارد و پس از پايان بازي در اين اثر، بازيگري را حداقل براي 4 يا 5 سال كنار مي گذارم و اميدوارم پس از اين سال ها با روحيه بهتر و دانش بيشتر به عرصه بازيگري بازگردم.
حسيني افزود: در اين مدت قصد دارم به برخي فعاليت هاي اجتماعي كه هميشه دغدغه من بوده اند بپردازم. به عنوان نمونه دوست دارم مركزي را براي ارائه مشاوره تحصيلي درباره سينما و بازيگري در سينما به علاقه مندان تاسيس كنم تا اينگونه دوستداران عرصه بازيگري را راهنمايي كنم.
به گفته بازيگر فيلم سينمايي 'شمعي در باد'، بسياري از علاقه مندان به بازيگري راه درست حضور در اين عرصه را نمي دانند و ما مي توانيم تفكري صحيح را نسبت به عرصه بازيگري در آنان ايجاد كنيم.

فقر بازيگري حاصل عدم هدايت صحيح علاقه مندان است
وي در ادامه در پاسخ به اين پرسش كه به چه علت امروز در سينما و تلويزيون با فقر بازيگر روبرو هستيم، گفت: فقر بازيگري در سينماي ما در عدم كشف و شناخت و هدايت صحيح نيروي انساني خلاصه مي شود.
حسيني تاكيد كرد: كلاس هاي بازيگري بسياري در سراسر كشور وجود دارد و دانشگاه هاي مختلفي در رشته هاي مختلف سينمايي دانشجو مي پذيرند اما نكته مهم آن است كه علاقه مندان به حضور در عرصه بازيگري تلقي صحيحي از حضور در سينما ندارند.
بازيگر فيلم سينمايي 'درباره الي' افزود: فقري كه شما از آن صحبت مي كنيد به علت تلقي و برداشت اشتباه افرادي است كه وارد اين عرصه مي شوند.


تناسبي ميان توانمندي و درآمد برخي بازيگران وجود ندارد
حسيني درباره تاثير شرايط رفاهي بازيگران سوپراستار بر علاقه جوانان براي حضور در عرصه بازيگري گفت: بازيگران در صورتي برازنده داشتن زندگي آسوده و به دور از دغدغه هاي روزانه هستند كه وقتي روي پرده نقره اي سينما ديده مي شوند، در حد استانداردهاي روز بازيگري با توانمندي هاي خود مخاطبان را مجذوب كنند.
وي ادامه داد: متاسفانه اين توانمندي در ميان برخي بازيگران ما وجود ندارد و اين تناسب توانمندي و امكانات گاهي اوقات ديده نمي شود.
بازيگر سريال 'سرزمين كهن' يادآور شد: زندگي آنچناني و سرشار از شهرت و لذت براي هر انساني مطلوب است اما مخاطبان نيز بايد به درستي بدانند بازيگران به چه واسطه اي حق دارند اينگونه زندگي كنند و بازيگران نيز بايد با توانمندي هاي خود حقانيت داشتن چنين زندگي را ثابت كنند. حسيني، بازيگران را جزء سرمايه هاي بزرگ فرهنگي جامعه دانست و بر حمايت از اين قشر از جامعه هنري تاكيد كرد.

علاقه مندان صرفا براي بازيگر شدن مشتاق هستند
وي درباره اشتياق بازيگري در ميان نسل جوان گفت: در چهره تمام كساني كه براي حضور در عرصه بازيگري به من مراجعه مي كنند، فقط يك اشتياق صرف براي بازيگر شدن ديده مي شود كه متاسفانه خالي از تفكر است و به دشواري هاي اين راه توجه نمي شود.
اين بازيگر سينماي ايران تاكيد كرد: اگر علاقه مندان به بازيگري بدانند براي چه چيزي وارد اين عرصه مي شوند و دقيقا مفهوم بازيگري را درك كنند، مشكل ما حل مي شود.
حسيني گفت: بايد به دلايل حضور هنرهاي نمايشي در زندگي بشر نگاهي بياندازيم. آيا اين هنرها آمده اند تا عده اي سوپر استار شوند يا برخي مباحث فلسفي و تفكري از طريق اين هنر به مخاطبان ارائه شد؟
وي افزود: در حقيقت هنرهاي نمايشي به وجود آمد تا عده اي با ديدن برخي آثار، پيام هاي يك نمايش را در زندگي خود به كار برند و به تصميمات اشتباه خود پي ببرند.

بازيگران سرمايه هاي كشور هستند
بازيگر فيلم سينمايي 'آناهيتا' يادآور شد: هر بازيگر قبل از هر چيزي رسالتي بزرگ بر دوش دارد. در حقيقت بازيگران همانند معلمان هستند و به همان اندازه جايگاهي خطير را در جامعه دارند.
وي ادامه داد: بازيگران و اهالي سينما جزئي از سرمايه هاي انساني كشور هستند و ارزش آنان به مراتب از الماس، نفت و طلا بيشتر است زيرا آنان با ايده هاي خود مي توانند خط مشي فرهنگي و ذهني يك جامعه را تغيير دهند.
حسيني گفت: شايد هزاران تبليغ شهري درباره صرفه جويي در مصرف آب وجود داشته باشد اما يك اثر سينمايي با موضوع صرفه جويي در مصرف آب به مراتب تاثيرگذاري بيشتري نسبت به اين تبليغات دارد.


بازيگري فقط در گرفتن عكس يادگاري خلاصه نمي شود
وي در ادامه درباره تلقي جوانان از عرصه بازيگري يادآورشد: متاسفانه عده اي تصور مي كنند بازيگري در شهرت، گرفتن عكس يادگاري با مردم، پوشيدن لباس هاي مارك دار و رفتن به ميهماني هاي آنچناني خلاصه مي شود در حاليكه اين تفكر بيشتر يك حباب و سطحي است.
حسيني درباره افرادي كه با پرداخت هزينه به برخي سينماگران براي بازي در يك اثر سينمايي وارد سينما شده و تاثير اين مساله در عرصه بازيگري كشور، گفت: بطور قطع اين اقدام به سود عرصه بازيگري كشور نيست و به عبارتي كار نيكو كردن از پر كردن است.
وي ادامه داد: با حضور در بخش هاي طنز تلويزيوني كار خود را آغاز كردم و اگر فقط اشتياق به ديده شدن داشتم، حضورم در اين آثار پاسخگوي نيازم مي شد.
بازيگر فيلم سينمايي 'جدايي نادر از سيمين' يادآور شد: 'چگونه ديده شدن در عرصه بازيگري' مهمتر از 'ديده شدن' است و تا زماني كه دغدغه چگونه ديده شدن در وجود يك بازيگر وجود نداشته باشد، نمي توان آينده درخشاني را براي او متصور بود.

'مهران مديري' ها ماندگار شدند
حسيني افزود: در اواسط دهه هفتاد مي توانستم با حضور در برنامه هايي همانند 'ساعت خوش' به شهرت بيشتري برسم اما با بازنگري در اين برنامه مي فهميم از جمع بازيگران حاضر در 'ساعت خوش' فقط افرادي همچون 'مهران مديري'، 'رضا عطاران' و 'سعيد آقاخاني' ماندگار شدند و براي ديگران اتفاق خيلي خاصي رخ نداد.
وي تاكيد كند: خدا نكند هيچ انساني به اصطلاح 'جوگير' شود زيرا اين مساله هر انساني را كور كرده و جلوي تفكر او را مي گيرد.
حسيني گفت: پرداخت هزينه به يك سينماگر براي حضور در يك نقش در يك اثر ممكن است يك تجربه را در اختيار يك فرد علاقه مند به بازيگري قرار دهد اما به علت عدم وجود تجربه مناسب، اين فرصت از بين رفته و گاهي اوقات راه را براي حضور بعدي اين افراد به سينما و تلويزيون مي بندد.
به گفته بازيگر فيلم سينمايي 'رخساره'، افرادي كه براي بازيگري هزينه پرداخت مي كنند همانند فوتباليستي مي مانند كه با رابطه در يك بازي مهم ملي بازي مي كند و با يك فرصت سوزي ذهنيت بدي را از خود براي مردم برجاي مي گذارد.
وي ادامه داد: حضور در سينما بايد علاوه بر شور با شعور همراه باشد.

شهرت جذاب نيست
حسيني درباره جذابيت هاي شهرت براي علاقه مندان به بازيگري يادآور شد: به عنوان كسي كه شهرت را تجربه كرده صريح مي گويم، شهرت خيلي جذاب نيست و زندگي آدم را به شدت محدود مي كند و در عين حال سطح توقعات ديگران را افزايش مي دهد.
وي ادامه داد: مردم در برخورد با يك بازيگر با پيش فرض به سراغ وي مي روند در حاليكه يك بازيگر هيچ پيش فرضي از ديگران ندارد.
بازيگر فيلم سينمايي 'محيا' افزود: به هر حال از جايي كه ما انسان هاي كاملي نيستيم، اخلاق هاي بدي داريم و ممكن است اين اخلاق ها ضد ارزش باشد و همه اين موارد، عرصه را براي انسان تنگ مي كند.
وي به كساني كه از طريق ورود به عرصه بازيگري به دنبال سودهاي كلان هستند توصيه كرد راه هاي ديگري كه به مراتب پرسودتر از بازيگري است را براي تجارت انتخاب كنند و براي رسيدن به اهداف خود با فرهنگ و هنر بازي نكنند.

بدنبال ثبت خود در موزه خاطرات مردم باشيم
حسيني درباره تفاوت كيفي بازيگران با يكديگر گفت: يك بازيگر حقيقي بدنبال ثبت خود در موزه خاطرات مردم است و مي خواهد ركورد ديگر بازيگران را به خود اختصاص دهد.
وي افزود: بازيگر خوب همانند باغباني است كه خود را از بوي گل هاي فصلي محروم كرده و بدنبال كاشت درختي است كه سال ها پابرجا بماند و با تغيير فصل ها از بين نرود.
بازيگر سريال تلويزيوني 'پليس جوان' يادآور شد: همه ما به نوعي دغدغه ماندگاري داريم. بازيگراني همچون 'چارلي چاپلين' همچنان با آثار ماندگارشان ماندگار هستند.
حسيني تاكيد كرد: چگونه ممكن است ما وارد عرصه بازيگري شويم اما از تاريخ، جامعه شناسي، فلسفه يا روانشناسي چيزي ندانيم. من امروز پس از سال ها حضور در عرصه بازيگري نياز تحصيل در رشته هاي همچون روانشناسي را در خود احساس مي كنم و پشيمانم كه چرا از تحصيل در اين رشته انصراف دادم.
وي افزود: بازيگراني كه با تفكر 'شهرت' وارد عرصه بازيگري مي شوند همانند همان گل هاي فصلي مي مانند كه ماندگاري ندارند و با تغيير فصل ها از بين مي روند.

Create your flash banner free online

           
پنج شنبه 19 خرداد 1390برچسب:, :: 1:57
ساحل

1. «آراگاوا» (Argava) در شهر توکیو:
رستوران یا خانه استیک آراگاوا که گران ترین رستوران دنیاست در منطقه «شین باشی» در توکیو قرار دارد که استیک های خوشمزه گوشت گاو آن معروف است. اگر به استیک علاقه دارید و قصد سفر به توکیو را دارید و البته اگر می توانید برای یک پرس استیک 368 دلار بپردازید، حتماً سری به این رستوران بزنید. این رستوران در یک زیرزمین و در محیطی نسبتاً کوچک واقع شده است. استیک خوشمزه این رستوران همراه با فلفل و خردل است.


2. «آلاین دوکس اوپلازا آتنه» (Alain Ducasse au Plaza Athenee) در شهر پاریس:
دومین رستوران گرانقیمت در دنیا این رستوران فرانسوی است که نامی سخت و طولانی دارد. این رستوران سومین و جدیدترین شعبه از رستوران آلاین دوکاس است که در گراند هتل پاریس واقع شده است. این رستوران تنها گنجایش 50 مهمان را دارد و 55 نفر در آن مشغول به کار هستند. اشتهابرانگیزترین غذای منوی رستوران آلاین دوکاس «Volaille de bresse» نام دارد که محتوی گوشت مرغ بدون استخوان پرورش یافته در منطقه بورگاندی است. این رستوران یک ماه در تابستان و در ایام قبل از کریسمس تعطیل است.


3. «گوردون رمزی» (Gordon Ramsay) در شهر لندن:
گوردون رمزی یکی از سرآشپزهای سرشناس دنیاست که شاید با اسم او آشنا باشید، اما شاید ندانید که او در رستوران سه ستاره خود در کلاریچ لندن کار می کند. اگر کسی بتواند یکی از سیزده میز این رستوران را برای خود و خانواده اش رزرو کند، حتماً شخص خوش شانسی است؛ زیرا این رستوران همیشه پر از مشتری است و افراد زیادی پشت در و در خیابان، منتظر خالی شدن میز هستند. در حقیقت این رستوران همیشه سه برابر ظرفیت واقعی خود میز رزرو می کند. بره آغشته به آرد ذرت و خوراک کبوتر از پرطرفدارترین غذاهای منوی این رستوران هستند. گرانترین غذای این رستوران خرچنگ دراز و راویولی و توت فرنگی همراه با سوپ گل است.



4. «آکوارلو» (Acquarello) در شهر مونیخ:
این رستوران ایتالیایی که به داشتن غذاهای مدیترانه ای شهرت دارد انواع غذاها را از کبوتر گرفته تا ران خوک و ماکارونی در منوی غذای بزرگ خود دارد. هم چنین درباره غذاهای دریایی این رستوران می گویند: غذا تاب تحمل طعم خوشمزه آن را ندارد! آکوارلو یک رستوران 21 ساله است که قیمت یک پرس غذا در آن دست کم به 50 دلار می رسد. این رستوران ظرفیت پذیرش 45 مهمان را دارد و با داشتن چلچراغ های برنجی و سقف شیشه ای، محیط زیبایی را برای مشتریان خود فراهم کرده است.


5. «آلبرتو کیارلا» (Alberto Ciarla) در شهر رم:
احتمالاً رستوران آلبرتو کیارلا بهترین رستوران غذاهای مرتبط با ماهی است و اگر این طور نباشد مسلماً یکی از بهترین آنهاست. منوی غذاهای این رستوران انواع ماهی ها را با ادویه و سس های مختلف ارائه می دهد. «منوی ماهیگیر» رستوران آلبرتو کیارلا هفت نوع غذا دارد که از جمله آنها لینگوییتی با ماهن تن و اره ماهی ورقه شده هستند. غذای ویژه سرآشپز نیز «Spigola con le erbe» نام دارد که حاوی ماهی خاردار و انواع سبزی است و تعادلی زیبا بین هنر و طبیعت را ارائه می دهد. قیمت ارزان ترین غذای این رستوران 50 یورو ذکر شده است.


6. «سوشی کاجی» (Sushi Kaji) در شهر تورنتو:
میتسو هیرو کاجی ژاپنی از 13 سالگی تهیه سوشی را آغاز کرد و 13 سال از عمرش را تحت نظارت های موشکافانه بهترین سرآشپزها به فراگیری فنون تهیه این غذا پرداخت. او در سال 1980 به کانادا رفت و طی سال ها هشت رستوران سوشی راه اندازی کرد که جدیدترین و گران ترین آنها رستوران «سوشی کاجی» در تورنتو است. اگر می خواهید در این رستوران شام بخورید ابتدا مطمئن شوید که پول کافی در جیب خود دارید. این رستوران سه منوی 80 دلاری، 100 دلاری و 120 دلاری دارد. از جمله غذاهای محبوب رستوران کاجی مارماهی کباب شده، دم نهنگ سرخ شده با سس گوجه فرنگی تند، ترشی خیار و سوپ توت فرنگی و هندوانه است.


7. «کیوئودو شوال» (Queue De Choval) در سانفرانسیسکو:
بهترین غذا در خانه استیک کیوئو دوشوال، استیک گوساله ذرتی است. گوشت این استیک، 35 روز نمک سود شده و در آفتاب خشک می شود، سپس طی مراحل مخصوصی آماده طبخ می شود و  به شکل استیک لذیذی در برابر مشتری قرار می گیرد. همه مشتری های این رستوران طعم استیک آن را فراموش ناشدنی ذکر می کنند.


8. «ال آمپارو» (El Amparo) در مادرید:
رستوران ال آمپارو یک رستوران شیک و زیباست که غذاهای مدیترانه ای سرو می کند. این رستوران در منطقه ای زیبا به نام «سالاما» که در حوالی مادرید واقع شده است و محیطی دلنشین و کلاسیک در سه طبقه دارد. این رستوران علاوه بر غذاهای اصیل، غذاهای مبتکرانه ای از جمله راویولی پنیر، عسل و رزماری، دلقک ماهی آبدار و اختاپوس کباب شده با آب دنبه نیز در منوی خود دارد.
فضای این رستوران گنجایش 65 مهمان به همراه هفت اتاق اختصاصی دارد.


9. «وامپو کلاب» (Whampoa) در شانگهای:
این رستوران لوکس و مجلل یکی از محبوب ترین رستوران های شانگهای چین است و البته بیشترین جذابیت این رستوران به سبب دکوراسیون خاص شیشه ای و چلچراغ کریستالی بزرگ آن است. غذاهای معروف این رستوران رشته  های گوشتی برشته همراه با پوست پرتقال خشک شده در آفتاب و خوراک مرغ مخصوص آن است.


10. بوئوس (Boe Ucc) در شهر میلان:
رستوران بوئوس میلان سالنی با دکوراسیون زیبا دارد که انوار ملایم و رمانتیک و تابلوهای نقاشی اصل و سرامیک های زیبا جلوه خاصیی به آن بخشیده است. رفتن به رستوران بوئوس بدون سفارش خوراک گوشت و پوره سیب زمینی همراه با زیساتوی زعفران هیچ لطفی ندارد.
البته رستوران های گران قیمت دیگری نیز در دنیا یافت می شوند که از جمله آنها رستوران های «هیبی سوس» در انگلیس، «ال بولی» در اسپانیا، «دای شوارزوالد استوب» در آلمان، «ال سلر» در اسپانیا و «دانیل» در امریکا هستند که قیمت آنها دست کمی از گرانترین رستوران های ذکر شده ندارد.

Create your flash banner free online

           
پنج شنبه 19 خرداد 1390برچسب:, :: 1:50
ساحل

راه‌حل خيلي راحت

خيلي از خانم‌ها عادت به پوشيدن كفش‌هاي پاشنه‌دار دارند و نمي‌توانند با كفش تخت راه بروند اما خيلي از خانم‌ها هستند كه دوست دارند كفش‌هاي پاشنه‌دار پا كنند و به اين ترتيب، قدبلند‌تر به‌نظر برسند اما نمي‌توانند؛ چاره كار خيلي راحت است. شما بايد يك جفت كفش با پاشنه‌هاي پرانتخاب كنيد كه هم قدتان را بلند‌تر   و هم به‌دليل اين‌كه پاشنه‌اش پر است، تعادل‌تان را حفظ مي‌كند. در ضمن بايد به ياد  داشته باشيد كه  اگر  ساق  داشته باشد، از مچ پاي شما  حفاظت مي‌كند.




 
 را حت و طبي

دخترهاي جوان و نوجوان بيشتر از خانم‌هاي ميانسال طرفدار كفش‌هاي عروسكي هستند. اين كفش رنگ بنفش مات دارد و در نتيجه هماهنگ‌كردنش كمي سخت است، ‌اما اگر بدانيد كفي استاندارد دارد، راحت‌ شسته مي‌شود و پنجه گردش، انگشتان پاي شما را آزار نمي‌دهد، مطمئنا آن را انتخاب مي‌كنيد.




 
 راحتي براي سركار

واقعا راحت‌تر از اين كفش مي‌شود سراغ گرفت؟ اين نمونه يكي از راحت‌ترين كفش‌هاي تابستانه براي خانم‌هاي شاغل است. نه پاشنه‌ دارد كه در محيط كار سر و صدا ايجاد كند، نه مدل متفاوت و خاصي دارد كه جلب توجه كند و نه رنگ تند و تيز. يك نمونه مشكي كاملا ساده كه البته به‌دليل باز بودن، بسيار هم خنك است. مي‌توانيد اين كفش را سركار با يك جوراب مناسب پا كنيد تا پاي‌تان در آن عرق نكند.




 
 كفش صندلي

شايد نه بشود ‌اسم كفش را روي اين نمونه گذاشت و نه اسم صندل را. از طرفي شباهت زيادي به كفش‌هاي عروسكي دارد و از طرف ديگر به‌دليل جلو باز بودن و كناره‌هايي كه واقعا خالي است، به صندل شبيه است. به هر حال اين كفش يكي از راحت‌ترين‌هايي است كه مي‌توانيد پا كنيد. يك گل درشت هم روي آن هست كه شما را با فصل هماهنگ مي‌كند. دليل راحتي اين نمونه اين است كه بدون نياز به پاشنه‌كش در پاي‌تان مي‌رود، نياز به جوراب ندارد و بيشتر مثل دمپايي است!




 
براي سليقه‌هاي خاص

شايد خيلي از خانم‌ها هنوز هم احساس كنند نمي‌توانند يك جفت كفش قرمز پا كنند اما اين كفش به‌دليل مدل رسمي‌اش براي يك مهماني‌ زنانه رسمي عالي است. اولا كه كفي اين كفش طبي است، ثانيا رنگش از يك نمونه فوق‌العاده‌ براي تابستان ساخته شده و ثالثا به‌دليل ورني بودن و برق زدنش مناسب شب است و نه صبح و عصر.




 
 شتري راحت

ديگر همه مي‌دانند يكي از راحت‌ترين كفش‌ها، كالج‌ها هستند. به‌خصوص اگر اين كالج‌ها، استاندارد هم باشند. اين كالج خوش‌ر‌نگ، با چرم خوش‌جنسي كه دارد يكي از راحت‌ترين كفش‌ها براي تابستان است. با اين كالج، لطفا جوراب مخصوص كالج پا كنيد تا پاهاي‌تان عرق نكنند و بو نگيرند. اين مدل با شلوار جين خيلي شيك مي‌شود و البته يك كيف درشت شتري رنگ مثل خودش.




 
از پير تا جوان

اگر گفتيد حسن اصلي اين كفش چيست؟ اين‌كه هم براي دخترهاي جوان مناسب است، هم خانم‌هاي ميانسال و هم حتي خانم‌هاي جاافتاده. طرح‌ اين كفش رسمي است؛ مشكي‌بودن و البته براق‌بودن متعادلش، آن را محبوب همه خانم‌ها مي‌كند. اين كفش هم براي موقعيت‌هاي رسمي مناسب است و هم غيررسمي. ديگر چه چيزي از يك جفت كفش راحت مي‌خواهيد.




 
 باغ گل‌ها

پارچه‌ اين كفش را نگاه كنيد؛ حالا نگاهي به سادگي مدلش بيندازيد. مدل اين كفش، يك عروسكي كاملا ساده است اما در عوض پارچه كفش با گل‌هاي ريزي كه دارد، ‌جان مي‌دهد براي روزهاي گرم تابستان. يك شلوار پارچه‌اي گشاد سفيد  و يك كيف دستي حصيري كاملا ساده، ظاهر شما را براي حاضرشدن در يك مهماني دوستانه عصرانه عالي مي‌كند.




 
استاندارد دوجانبه

كفش‌هاي ورزشي طبيعتا جزو كفش‌هاي بسيار راحت‌ هستند. اين كفش اسپرت، محصولي از «اكو» است. همانطور كه مي‌دانيد «اكو» كفش‌هاي استاندارد و طبي توليد مي‌كند. اين كفش هم اسپرت است و هم محصول «اكو»، پس دوجانبه راحت و استاندارد است؛ هم با شلوار گرم‌كن و هم با جين عالي مي‌شود.




 
گوره‌خر پاشنه‌دار

حيف است بخواهيم در مورد كفش‌هاي راحت زنانه حرف بزنيم و از كفش‌هاي پاشنه‌بلند، يادي نكنيم، اين نمونه يكي از نمونه‌هاي راحت براي طرفداران كفش پاشنه‌دار است. پاشنه آن 3 سانتي‌متري است. پنجه‌‌اش نه خيلي پهن است و نه‌خيلي تنگ و بندي كه پشت مچ پا مي‌افتد، به‌دليل كشي‌بودن، كاملا راحت است. اين كفش گوره‌خري را با مشكي هماهنگ كنيد.




 
به ياد سقراط!

اين مدل صندل‌ها، به صندل‌هاي يوناني معروفند. به‌دليل اين‌كه با بندهاي ريز و درشت رو و دور پا را مي‌گيرند، شبيه كفش‌هاي يونانيان باستان هستند؛ چنين صندل‌هايي اصولا بسيار راحتند. چون بيشتر حكم دمپايي پيدا مي‌كنند. بند دور مچ پاي اين صندل و همچنين بند روي انگشتان پا، قابليت بلند و كوتاه شدن دارد و همين باعث مي‌شود كفش دقيقا سايز پا شده و راحت بودنش تضمين شود.

Create your flash banner free online

           
دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:, :: 20:34
ساحل

مسواك‌تان را در كجا نگه مي‌داريد؟ در جامسواكي كنار دستشويي يا در يك ليوان روي ميز آرايش‌تان؟ تا به ‌حال فكر كرده‌ايد بهترين محل براي نگهداري مسواك كجاست؟ بد نيست بدانيد، جامسواكي كنار دستشويي، اصلا محل مناسبي براي قرار دادن مسواك نيست چون وقتي از توالت خارج مي‌شويد و دست‌هاي‌تان را در دستشويي مي‌شوييد، كاسه دستشويي به تعداد زيادي ميكروب آغشته خواهد شد. اين ميكروب‌ها با فشار آب در فضاي دستشويي پخش مي‌شوند و روي مسواك‌ها مي‌نشينند و شما با وارد كردن مسواك به دهان‌تان، ميكروب‌ها به ويژه روده‌اي را وارد دهان و دستگاه گوارش‌تان خواهيد كرد. توصيه ما اين است كه براي دستشويي‌تان، يك كابينت مخصوص نگهداري مسواك بخريد و مسواك‌ها را درون اين كابينت در بسته نگهداري كنيد. اگر تغيير دكوراسيون براي‌تان دشوار است، حداقل يك كاور مسواك براي هر كدام از مسواك‌هاي‌تان بخريد و سر مسواك‌ها را درون اين درپوش‌ها نگهداري كنيد. روش ديگر هم اين است كه مسواك را خارج از دستشويي مثلا در اتاق خواب‌تان نگهداري كنيد.



  چه زماني مسواك بزنيم بهتر است؟

خيلي‌ها عادت دارند به محض بيدار‌شدن، از رختخواب به دستشويي بروند و مسواك بزنند؛ ولي بعد از صبحانه زود لباس مي‌پوشند و سركارشان مي‌روند بدون اين‌كه مسواك بزنند! ولي به نظر شما بهتر است قبل از صبحانه مسواك زد يا بعد از آن؟ توصيه ما دندان‌پزشكان اين است كه حتما بعد از صبحانه مسواك بزنيد؛ مسواك‌زدن قبل از صبحانه به خوش‌بو شدن محيط دهان شما كمك مي‌كند؛ ولي اين مسواك زدن انتخابي است. روش درست اين است كه پس از صبحانه مسواك بزنيد چون پس از صبحانه باقي‌مانده مواد غذايي درون شيارهاي دندان‌هاي شما جمع مي‌شوند و باقي ماندن اين مواد در طول روز در آنجا، باعث پوسيدگي دندان‌هاي شما مي‌شود بنابراين اگر قرار است از بين قبل و بعد از صبحانه مسواك زدن يكي را انتخاب كنيد، بعد از صبحانه را پيشنهاد مي‌كنيم.



  زمان خريد مسواك نو

بهتر است هر 3 ماه يك‌بار مسواك قديمي‌تان را دور بيندازيد و يك مسواك جديد بخريد، تغيير شكل و كج و معوج شدن موهاي مسواك نشانه آن است كه بايد به فكر خريد مسواك جديدي بيفتيد البته اگر نيروي دست شما حين مسواك زدن خيلي زياد و بيش از اندازه باشد، موهاي مسواك‌تان زودتر از فرم مي‌افتند، بنابراين مسواك‌تان زودتر كهنه مي‌شود. پس از خريد مسواك نو،‌ براي جلوگيري از آسيب لثه‌ها و دندان‌هاي‌تان با نيروي كمتري، مسواك بزنيد.



  اگر مسواك جواب بعضي از ايرادات دنداني من را ندهد!

زماني‌كه از مسواك استفاده كرديد ولي برخي مشكلات دندان‌هاي‌تان از بين نرفت براي افزايش زيبايي، افزايش شفافيت يا تغيير فرم دندان‌ها و به دست آوردن لبخند زيبا به يك درمان معمولي مانند سفيد كردن يا چسباندن پوشش‌هاي سراميكي لامينت نياز داريد. لامينت پوسته‌اي نازك از جنس چيني است كه سطح بيرون و لبه دندان‌ها را مي‌پوشاند و در مواردي از قبيل بلند كردن دندان‌هاي كوتاه، بستن فاصله بين دندان‌ها و... به زيباتر شدن لبخند شما كمك مي‌كند.



از همين امشب مهرباني را شروع كنيد

  حسابي خواب‌تان مي‌آيد و آماده‌ايد در رختخواب شيرجه بزنيد ولي يك كار باقي مانده است و آن هم سر زدن به آخرين دوستي است كه در طول روز با او ملاقات مي‌كنيد؛ «مسواك عزيز» را مي‌گوييم. با بي‌حوصلگي به دستشويي مي‌رويد، خميردندان را روي مسواك مي‌گذاريد و جلوي تلويزيون برمي‌گرديد. در حالي كه غرق تماشاي آخرين صحنه‌هاي فيلم هستيد،‌ دندان‌هاي‌تان را تند تند مسواك مي‌زنيد. اين عمل حتي يك دقيقه هم نمي‌شود.
  اگر از شما سوال كنند كدام قسمت از دندان‌هاي‌تان را مسواك زده‌ايد، به ياد نداريد، چون در حالي كه غرق تماشاي آخر فيلم بوديد، مثل هر شب و به صورت خودكار در كوتاه‌ترين زمان ممكن دندان‌هاي‌تان را مسواك زده‌ايد!
  يك لحظه صبر كنيد. حتما قبول داريد شما همين يك دست دندان را داريد و اگر هر يك از آن‌ها را از دست بدهيد، دندان تازه‌اي به جاي آن رويش پيدا نخواهد كرد و بايد تا آخر عمر با جاي خالي آن كنار بياييد. از همين امشب با دندان‌هاي‌تان مهربان‌تر باشيد. لحظاتي را فقط به مسواك زدن اختصاص دهيد. جلوي آينه بايستيد و با اين روش جديد، دندان‌هاي‌تان را مسواك بزنيد.



به سرزمين‌هاي فراموش شده سربزنيد

  هميشه عادت كرده‌ايم از سطح جونده يا سطح «لپي- گونه‌اي» دندان‌ها مسواك زدن را شروع كنيم بنابراين بيشتر اوقات وقتي نوبت به سطح زباني دندان‌ها مي‌رسد، يا دست‌مان خسته شده يا مسواك زدن در اين سطح از دندان‌ها را از قلم مي‌اندازيم بنابراين از امشب به بعد، اول سطح زباني دندان‌ها، بعد سطح جونده و آخر از همه سطح گونه‌اي دندان‌هاي‌تان را مسواك بزنيد.
  هنگامي كه سطح جونده را مسواك مي‌زنيد، موهاي مسواك را روي اين سطح نكشيد. اين كار نه تنها موجب نمايش سطح دندان‌ها مي‌شود، بلكه عمق شيارهاي سطح دندان را نيز پاك نخواهد كرد. روش درست آن است كه موهاي مسواك را روي سطح جونده دندان‌ها فشار دهيد و مسواك را فقط در جاي خود لرزش دهيد. به اين ترتيب، عمق شيارها كه محل اوليه ايجاد پوسيدگي است،‌ پاك خواهد شد.
  پشت دندان‌هاي جلويي و پشت آخرين دندان‌هاي موجود در هر قوس فكي كه معمولا دندان‌هاي عقل هستند، سرزمين‌هاي فراموش‌شده‌اي در دهان شما هستند كه مسواك كمتر به اين سرزمين‌ها پا مي‌گذارد. براي پاك كردن اين سطوح، مسواك‌تان را به صورت عمودي گرفته و يك زاويه 45 درجه به آن بدهيد. در اين وضعيت موهاي مسواك به اين سطوح رسيده و مي‌تواند كاملا اين سطوح را پاك كند.
  هيچ مسواكي معجزه نمي‌كند: برخي كارخانجات توليدكننده مسواك مدعي هستند به دليل ايجاد تغييراتي اندك در نحوه قرار گيري، طول و سختي پرزها و مسواك،‌ محصول آن‌ها بهترين طراحي است و طرح جديد مسواك ارائه شده آن‌ها، بهترين كارايي را دارد. اگرچه ادعا مي‌شود بعضي از انواع مسواك‌هاي جديد، پلاك‌هاي ميكروبي را بهتر از اين مي‌برند، ولي در كاربرد علمي و تحقيقات، نشان داده شده هيچ يك برتري مشخصي بر ديگري ندارند و هيچ مسواكي قادر نيست همه پلاك‌ها را بردارد. به نظر دندان‌پزشكان، روش مسواك زدن صحيح مهم‌تر از نوع مسواك است.

Create your flash banner free online

           
دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:, :: 20:29
ساحل

هر موزه روایت گر بخشی از تاریخ است و همین سبب می شود تا محبوبیت موزه ها با هم تفاوت داشته باشد. اگز خواهان دستیابی به اطلاعات تارخی هستید، طبیعتا باید درباره موزه های گوناگون سراسر دنیا بیشتر بدانید. دستیابی به اطلاعاتی درباره 10 موزه برتر دنیا، شروع بسیار خوبی برای دانستن بیشتر درباره موزه هاست.

1- موزه واتیکان


موزه واتیکان که پاپ ژولیوس دوم آن را بنا نهاد، در فهرست برترین موزه های جهان قرار دارد. اگر روزی فرصت دیدار از این موزه را یافتید، مجسمه هایی را در آن خواهید یافت که نظیرشان در دنیا کمتر یافت می شود. اما مجسمه های بی نظیر تنها دارایی این موزه نیست، شاهکارهای هنری دوره رنسانس نیز در این موزه خودنمایی می کنند.

2- موزه لوور


موزه لوور، نگین درخشان پاریس، پایتخت فرانسه است که به عنوان محبوب ترین موزه هنری سراسر دنیا شناخته می شود. در این بنای باشکوه تاریخی که میزبان حدود 35 هزار اثر تاریخی است، می توان خیلی چیزها دید، از بقایای ماقبل تاریخ گرفته تا آثار و مصنوعات قرن نوزدهم.

3- موزه بریتانیا


موزه بریتانیا که سنگ بنای آن آثار و دست نوشته های اهدایی سر هانس سلون، دانشمند و پزشک ایرلندی بود، هم اکنون یکی از غنی ترین موزه های جهان است. این موزه بیش از 7 میلیون گنجینه و اثر باستانی از سراسر دنیا را از ماقبل تاریخ تا تاریخ معاصر در دل خود جای داده است. کلکسیون ها و آثار هنری فراوان این موزه که در سال 1959 به روی عموم باز شد، هم اکنون مردم سراسر دنیا را جذب خود می کند.

4- گالری اوفیزی


گالری اوفیزی که در شهر فلورانس ایتالیا قراردارد، یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین موزه های هنری سراسر اروپاست. تابلو نقاشی زایش ونوس، اثر بوتیچلی، محبوب ترین جاذبه این موزه است. البته این نباید باعث شود که از آثار درخشان هنرمندانی چون میکلانژ، داوینچی، رامبرنت، کاراواجو و رافائل غافل شویم.

5- موزه هنری متروپلیتین


موزه مت یا موزه هنری متروپلیتین نیویورک مجموعه ای از  دو میلیون اثر هنری را در خود جای داده است. مسوولان این موزه برای اینکه بازدید کنندگان بهتر بتوانند از آثار آن بازدید کنند، ساختمان را به 19 بخش تقسیم بندی کرده اند. این موزه، همچنین، به خاطر وجود آثار هنری از هنرمندان برجسته مختلف توجه علاقه مندان زیادی را به خود جلب می کند.

6- موزه دل پرادو


این موزه که در مادرید اسپانیا واقع شده است، در ابتدا به عنوان موزه ای برای مجسمه و نقاشی تاسیس شد. اما بعدها آثاری چون کلکسیون هایی از مدال ها، سکه ها، نقاشی ها و آثار چاپی به این موزه اضافه شد. نقاشی های فرناندو یانز به نام " کاترین مقدس" و "شام آخر" جوآن دی فلندز هنوز هم از از جمله آثاری هستند که شهرت را برای این موزه به ارمغان آورده اند.

7- موزه مصر


موزه آثار باستانی مصر، واقع ر قاهره، به دنبال تلاش برای جلوگیری از تاراج آتار اماکن باستانی بنیان نهاده شد. این موزه میزبان بخشی از مصنوعات و آثار ماقبل تاریخ به ویژه آثار مربوط به مصر باستان است. اگر از این موزه دیدن کردید، به یاد داشته باشید که مومیایی های 27 عضو خانواده سلطنتی و قطعه ای از مجسمه ابولهول را از دست ندهید.

8- موزه ملی هلند (ریجکز میوزیوم)


ریجیکز میوزیوم یا همان موزه ملی هلند، آثار حیرت آوری از نقاشی های عصر طلایی هلند را  در خود جای داده است. اگرچه آثار هنری درخشان زیادی در این موزه به چشم می خورد، اما این موزه بخش عمده ای از محبوبیت خود را مدیون "دیده بان شب" رامبرنت، نقاش هلندی است.

9- موزه اسمیتسونین


این موزه که در واشنگتن آمریکا قرار دارد، بزرگترین فضای موزه در جهان را به نام خود ثبت کرده است. بزرگترین موزه علمی، فرهنگی، تحقیقاتی جهان، همواره پذیران گردشگران زیادی است. این موزه حدود 136 میلیون اثر تاریخی را در خود جای داده است.

10- موزه هرمیتیج


موزه هرمیتیج یا هرمیتیج استیت که در سن پترزبورگ روسیه واقع شده، شاهکارهای تاریخی را به معرض نمایش گذاشته است که قدمت آنها به سیصد سال می رسد. این موزه که پذیرای حدود 3 میلیون اثر هنری است، فقط نمایش دهنده آثار هنری نیست، بلکه جواهرات دوران باستان را هم می توان در این آن دید.
 

Create your flash banner free online

           
دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:, :: 20:21
ساحل

شايد گمان نكنيد بسياري از رفتارهايي كه در طول سال‌ها براي‌تان به يك عادت تبديل شده، مي‌تواند تا چه اندازه زندگي مشترك‌تان را ويران كند اما‌ گاه همين رفتارهاي ساده و عادت وار، اعتماد همسرتان به شما را از بين برده و تكرارشان دليلي براي پايان يافتن رابطه‌اي مي‌شود كه سال‌ها براي حفظ كردنش تلاش كرده‌ايد. شمار اين رفتار‌ها كم نيست؛ در اين مطلب به 9 مورد از اصلي‌ترين اشتباهاتي اشاره مي‌كنيم كه اغلب از نادرستي‌شان مطلع نيستيد.




 
 تشكر يادتان نرود

براي ويران كردن يك رابطه، راهي آسان‌تر از اين وجود ندارد كه توقع داشته باشيد همسرتان هميشه و در همه حال براي راحت‌تر كردن زندگي شما حاضر باشد. اينكه ازدواج را راهي براي سلب مسئوليت از خود بدانيد و گمان كنيد همسرتان بايد نقش يك فرشته نجات را بازي كند، مي‌تواند زندگي شما را تا مرز ويراني پيش ببرد. فكر نكنيد اگر همسرتان كاري را براي شما انجام مي‌دهد، تنها به وظيفه‌اش عمل مي‌كند. گمان نكنيد اگر او روزي اين فعاليت‌هاي هميشگي را انجام ندهد به شما ظلم كرده است. او تنها شما را دوست دارد و براي احترام به شما اين رفتار را ادامه مي‌دهد. پس قبل از هر درخواست واژه «لطفا» را فراموش نكنيد و بعد از هر كار ارزشمند يا رفتار حمايت گرانه از او تشكر كنيد. به او نشان دهيد قدر تلاش‌هايش را مي‌دانيد و اين موضوع هيچ وقت براي‌تان تكراري نمي‌شود. سعي نكنيد بار زندگي را تنها به دوش او بگذاريد و در حد توان‌تان براي ايجاد توازن در زندگي مشترك خود تلاش كنيد.



سكوت نكنيد!

روزهاي اول ازدواج‌تان را يادتان هست؟ هميشه براي هم حرف‌هاي تازه داشتيد و به محض برگشتن به خانه، صحبت‌هاي‌تان را آغاز مي‌كرديد. حتي اگر چند ساعت يكديگر را نمي‌ديديد تلفني از حال هم با خبر مي‌شديد و گاهي يادتان مي‌رفت بايد گوشي تلفن را قطع كنيد و به كارهاي ديگرتان برسيد. گرچه سال‌هاي زيادي از آن روز‌ها گذشته اما هنوز هم بايد اين روال را حفظ كنيد. سكوت كردن و نداشتن موضوعي براي حرف زدن مي‌تواند مرگ ازدواج شما باشد. يك ارتباط صادقانه با گفت‌و‌گوهاي صادقانه روز به روز محكم تر خواهد شد؛ پس اين فرصت را از دست ندهيد.



 وقتي حرف ها را نمي شنويد

هيچ كسي دوست ندارد مورد بي‌توجهي قرار گيرد. براي خيلي‌ها توجه نكردن به صحبت‌هاي‌شان اصلي‌ترين نشانه بي‌توجهي تلقي مي‌شود. توجه نكردن به حرف‌هاي همسرتان و واكنش نشان ندادن به آنها مي‌تواند به معناي بي‌احترامي به او دانسته شود. توجه نشان ندادن به حرف‌ها و نظرات ديگران مي‌تواند بهانه‌اي براي سكوت كردن‌شان باشد و همانطور كه گفتيم، سكوت در رابطه يعني پايان گرفتن آن. گوش دادن به حرف‌هاي او تنها به معني شنيدن‌شان نيست بلكه درصورتي كه او خواسته‌اي را مطرح مي‌كند و شما قبول مي‌كنيد كه انجامش دهيد، بايد در نخستين فرصت ممكن آن خواسته را برآورده كرده و به او نشان دهيد مكالمات و قول‌هاي شفاهي‌تان بيش از هر چيزي براي‌تان اهميت دارد.




 
احساسات راپنهان نكنيد

اين‌كه چند سال پس از تشكيل زندگي‌تان ديگر به اندازه قبل به هم نگوييد «دوستت دارم» اتفاق طبيعي است. اما شما هنوز هم راه‌هاي زيادي براي ابراز عشق‌تان به همسرتان داريد. اين‌كه شريك زندگي تان احساس كند به حاشيه رانده شده و از علاقه شما محروم است، آسيبي جدي به زندگي شما خواهد زد. ممكن است فكر كنيد دليلي براي به اشتراك گذاشتن احساسات‌تان وجود ندارد، زندگي‌تان تغييري نكرده پس همسرتان هم بايد فكر كند مانند قبل دوستش داريد. اما اينطور نيست. شما بايد براي هر روز و هرلحظه زندگي‌تان، شيوه‌اي منحصربه فرد براي ابراز علاقه‌تان را پيدا كنيد. مي‌توانيد با حمايت‌تان، مهرباني و همراهي‌تان علاقه خود را به او نشان دهيد. اما بد نيست گاهي هم اين علاقه را به زبان بياوريد و مثل گذشته‌ها رفتار كنيد.



براي تفريح وقت بگذاريد

با گذشتن چند سال از زندگي و بالارفتن مخارج، كار‌كردن به بخش اصلي فعاليت‌هاي شما تبديل مي‌شود. اما دليلي ندارد به اين بهانه، روزهاي اول زندگي‌تان را فراموش كنيد و خود را در خانه و محل كار حبس كنيد. گرچه مسئوليت‌هاي شما بيشتر شده و با آمدن بچه‌ها وقت كمتري براي خود داريد اما باز هم بايد برنامه‌هاي خانوادگي‌تان را داشته باشيد و با دوستان و اطرافيان‌تان وقت بگذرانيد. يك هفته مرخصي گرفتن و سفر رفتن مي‌تواند حال و هواي‌تان را عوض كند و گاهي برنامه‌هاي دونفره گذاشتن هم مي‌تواند آرامش روزهاي اول را براي‌تان تداعي كند.



امان از مقايسه بي‌جا!

اينكه همسرتان را با كسي مقايسه كرده يا بخواهيد الگوي زندگي ديگران را در ازدواج خود پياده كنيد مي تواند زندگي شما را وارد مرحله دشواري بكند.هرگز از او توقع نداشته باشيد كه مانند كس ديگري رفتار كند يا برايش مدام ديگران را مثال نزنيد.او را همان گونه كه هست و همان گونه كه انتخابش كرده ايد بپذيريد و اگر هم مي‌خواهيد از او انتقاد كنيد پاي ديگران را به ميان نياوريد.



وابستگي را از بين ببريد

فراموش نكنيد كه از خانواده خود خارج شده ايد و يك زندگي جداگانه براي خود ساخته ايد.وابستگي به خانواده اي كه پيش از ازدواج با آنها زندگي مي كرديد مي تواند آفتي براي زندگي مشترك شما باشد.قرار نيست والدين و اعضاي خانواده خود را فراموش كنيد اما حفظ تعادل در اين مورد مهم ترين مسئله است.شما بايد بتوانيد اولويت هاي زندگي تان را مشخص كنيد.همسر شما بايد اولين اولويت زندگي شما باشد.هرگز به والدين يا اعضاي خانواده تان اجازه ندهيد كه در مورد زندگي مشترك‌تان تصميم بگيرند و نگذاريد علاقه شما به آنها به يك وابستگي آزار دهنده تبديل شود.



يكديگر را تهديد نكنيد

اگر مي‌خواهيد زندگي‌تان به صحنه جنگ تبديل نشود، سعي كنيد اختلافات‌تان را با آرامش حل كنيد. با هر اتفاق ساده قهر نكنيد و مدام او را به ترك شدن تهديد نكنيد. شايد در دفعات اول به دليل تلاش همسرتان به حفظ آرامش، امتيازاتي را به دست بياوريد اما فراموش نكنيد حفظ آرامش زندگي برعهده شما نيز هست، پس براي آن در كنار همسرتان تلاش كنيد و سعي كنيد اختلافات‌تان را با آرامش و مذاكره حل كنيد. اگر از برخي كار‌هايش ناراحت مي‌شويد با جديت منظورتان را مطرح كنيد و تا حل كردنش از پا نشينيد اما جديت و تلاش براي تغيير اوضاع هيچ ارتباطي به مقابله به مثل يا برخوردهاي خصمانه ندارد.




 
جنگ‌هاي قبيله‌اي

نزاع شما با خانواده يا عزيزان همسرتان مي‌تواند بعد از مدتي به يكي از مشكلات جدي رابطه‌تان تبديل شود. اختلاف همه جا هست اما مديريت اين اختلافات هنر شما و همسرتان است. صحبت كردن عليه عزيزان همسرتان در مقابلش يا امتناع از ديدن‌شان مي‌تواند رفته رفته آرامش زندگي شما را از بين ببرد. سعي كنيد با خانواده او برخوردي داشته باشيد كه دوست داريد همسرتان با خانواده شما داشته باشد. تلاش كنيد با اطرافيان او جوري برخورد كنيد كه دوست داريد آنها با شما برخورد داشته باشند. فراموش نكنيد زندگي صحنه جنگ نيست و شما براي آرامش خود و همسرتان هم كه شده، بايد مقداري انعطاف به خرج بدهيد.
 

Create your flash banner free online

           
دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:, :: 20:2
ساحل


خیلی ها فکر می کنند که درست از لحظه ای که خطبه عقد جاری شد، دیگر تمام مرزها از بین می رود و زن و شوهر باید بدون هیچ حرف ناگفته ای زندگی عاشقانه شان را شروع کنند! در دایره لغت این افراد، رازداری بعد از ازدواج جایی ندارد و معتقدند که زن و شوهر هیچ چیز را نباید از هم مخفی نگه دارند.
این صداقت خالصانه خیلی ستودنی است اما وقتی رنگ و بوی افراط و صداقت محض به خود می گیرد، کم کم شبیه یک ساده لوحی پردردسر می شود که ممکن است مشکلات زیادی برایتان به وجود آورد. همان طور که در مثل داریم:
جز راست نباید گفت هر راست نشاید گفت
* • دلخوری های مربوط به خانواده همسر که شما بدون هیچ ملاحظه ای با همسرتان در میان می گذارید، مصداق بارز همین رازگویی هایی است که فایده چندانی ندارند. فرض کنید که شما به دلایلی از مادر شوهرتان رفتار ناخوشایندی دیده اید و هنوز از او دلخورید. بعد همان زمان همسرتان شروع به تعریف و تمجید از مادرش می کند که چقدر زن فهمیده، درستکار و محترمی است.
ازدواج
در این شرایط اصلا لازم نیست مقابل همسرتان جبهه بگیرید و شروع کنید به نقض کردن گفته های او و حتی بدتر از آن پرونده تمام حرف هایی را که مادرشوهرتان به شما زده و شما را آزرده، باز کنید. بگذارید این مسائل بین شما و مادرشوهرتان به شکلی منطقی و باگذشت حل شود و روی روابط شما با همسرتان سایه نیندازد.
• بدتر از آن وقتی است که شما از خانواده نامزدتان دلخورید و اتفاقا ماجرایی پیش می آید که نامزدتان هم از یکی از اعضای خانواده اش دلخور می شود و این دلخوری را با شما درمیان می گذارد. بعد از آن شما شروع به برشمردن تمام بدی های آن فرد می کنید و باز داستان دلخوری هایتان را از او سر می دهید و حتی کاسه داغتر از آش می شوید و از خود همسرتان هم بیشتر بد طرف مقابل را می گویید!
یادتان باشد که همسر شما هر قدر هم که در آن لحظه عصبانی باشد، دوست ندارد از زبان نفر سومی مثل شما خطاهای خانواده اش را بشنود. این لحظات در ذهن همسر شما ثبت می شود و اگر زمینه تلافی کردن او را فراهم نکند، قطعا او را از شما دل چرکین می کند و باعث می شود دفعات بعدی درد دل هایش را با شما در میان نگذارد.
• برعکس این هم اشتباه است. لازم نیست در این شرایط دایه مهربان تر از مادر شوید و شروع کنید به خوب گویی افراطی از کسی که همسرتان را دلخور کرده! شما فقط شنونده باشید و سعی کنید همسرتان را آرام کنید. بعد از آن هم، وقتی عصبانیت همسرتان فروکش کرد، هرگز این مشکل و دلخوری را به یاد او نیاورید و از آن به عنوان ابزاری برای مظلوم نمایی خودتان استفاده نکنید.
مشکلات اعضای خانواده شما با هم، چیزی نیست که بخواهید به همسرتان انتقال دهید. البته قرار نیست چیزی را هم مخفی کنید اما از این مسائل در حدی با او صحبت کنید که اگر بعدها در جمعی کسی راجع به این مشکل چیزی گفت، همسر شما بی خبر نباشد
گفت وگو
• اگر در خانواده شما یا همسرتان، کسی پشت سر همسر شما بدگویی کرد، لازم نیست عین همین حرف ها را کف دست همسرتان بگذارید. در غیر این صورت، آتشی در می گیرد که خودتان در آن خواهید سوخت.
اگر موضوع خیلی اهمیت داشت و پای اشتباهات همسرتان در میان بود، سعی کنید به نرم ترین حالت ممکن، جوری که همسرتان ذره ای متوجه بدگویی دیگری از خودش نشود، ماجرا را با او در میان بگذارید. فقط در حدی که درباره اشتباهش به او هشدار داده باشید و در صورت نیاز، او را متوجه دلخوری طرف دیگر از همسرتان کرده باشید. آن هم با نیت این که همسرتان را به دلجویی از آن شخص ترغیب کنید.
• مشکلات اعضای خانواده شما با هم، مشکلات شخصی خواهر شما با همسرش یا حتی رازهایی که یک دوست به عنوان درد دل با شما در میان می گذارد، چیزی نیست که بخواهید به همسرتان انتقال دهید. البته قرار نیست چیزی را هم مخفی کنید اما از این مسائل در حدی با او صحبت کنید که اگر بعدها در جمعی کسی راجع به این مشکل چیزی گفت، همسر شما بی خبر نباشد. همین و بس. دانستن جزئیات هیچ ضرورتی ندارد و کمکی به زندگی دو نفره شما نخواهد کرد.
قلب بانمک
• این که تمام پسرهای فامیل و دوست و آشنا روزی آرزوی ازدواج با شما را داشته اند (خانم محترم!) یا مادر شما به محض تمام شدن سربازی تان یک لیست بلند بالا از دختران دم بخت در اختیارتان قرار داده که از قضا همه شان علاقه مند ازدواج با شما بوده اند(آقای محترم!)، چیزی نیست که بخواهید با نامزدتان در میان بگذارید. مگر آنکه بخواهید پای بی اعتمادی، سرخوردگی، تحقیر و احساس ناامنی را به زندگی تان باز کنید. همه موارد این چنینی را پشت در محضر جا بگذارید و زندگی جدیدتان را تنها با فکر همین یک نفری که با او سر سفره عقد نشسته اید شروع کنید.
• این که در خیابان کسی مزاحم شما شده است، یا آرایشگر جدید محله تان که از نامزد داشتن شما خبر نداشته، برایتان خواستگار پیدا کرده است (خانم محترم) موردی است که نه تنها نباید به همسرتان بگویید بلکه خودتان هم در همان لحظه باید فراموشش کنید. گفتن از این مسائل این حس را در همسر شما به وجود می آورد که هر زمان ممکن است شما را از دست بدهد و این اصلا حس خوشایندی نیست.

Create your flash banner free online

           
یک شنبه 15 خرداد 1390برچسب:, :: 4:26
ساحل

همه ما دوست داريم فرد موفقي در زندگي باشيم، اما چه كارهايي ما را مطمئن مي سازد كه موفقيت و كاميابي در زندگي آنقدرها هم كه فكر مي كنيم سخت نيست؟ براي اين كار هيچ رازي وجود ندارد، بلكه فقط بيشتر عقل سليم، افكار مثبت و طرز برخورد و ابتكار عمل به علاوه آگاهي ودرك لازم است. در اين مطلب به چندين نكته براي هدايت شما به سوي موفقيت، اشاره شده است.
 
1- براي رسيدن به كمال نزاع نكنيد: هرگز سعي نكنيد كه بي عيب و نقص باشيد، زيرا هيچ كس در اين دنيا عالي نيست. براي خود يك استاندارد و هدف را تعيين كنيد و مسئوليتها و يا كارهاي خود را در حد تواناييهايتان به بهترين شكل انجام داده و از آن راضي باشيد. زماني كه اين تلاش را به بهترين نحو انجام داديد، همه چيزهايي كه شما يا هر كس ديگري به دنبال آن بوده ايد را مي توانيد به دست آوريد.

2- خودتان را باور داشته باشيد: خلق راهكارهايي كه شما را بيشتر از خودتان آگاه مي سازد و آنچه شما را قادر به دستيابي به آن مي كند را بالا ببريد. چنانچه به خودباوري برسيد و بتوانيد آن را به دست آوريد، بيشتر به سمت كاميابي در هر آنچه انجام مي دهيد، متمايل خواهيد شد.

3- پشتكار داشته باشيد: پشتكار و اراده چيزهايي هستند كه براي رسيدن به موفقيت ضروري هستند. اگر در اموري كه براي آن تلاش مي كنيد تسليم نشويد، در نتيجه به راحتي مي توانيد جلوي شكست را بگيريد.

4- در زندگي خود تغيير ايجاد كنيد: اگر نسبت به آنچه هم اكنون در زندگي داريد و يا هستيد رضايت كافي نداريد، تنها كسي كه مي تواند موقعيت زندگيتان را تغيير دهد، خود شما هستيد. اين تغييرات ممكن است تغيير چشم انداز در زندگي، تصوير شما از خودتان، برتريها يا فعاليتهاي شما باشد. شما در اين موارد نبايد كسي را به غير از خودتان سرزنش كنيد و اين تنها خود شما هستيد كه قدرت ايجاد تغيير را داريد.

5- هر چه بكاريد همان را درو مي كنيد: هر چقدر براي بدست آوردن اهداف خود در زندگي تلاش كنيد، به همان ميزان به موفقيت مي رسيد. اگر شخصي مفيد، صادق، درستكار و مثبت هستيد، پس به همان ميزان پشتوانه در مسير رسيدن به موفقيت خواهيد داشت كه به خصوص در محل كارتان، به كاميابي دست يابيد.

6- نمي توانيد به تنهايي به كاميابي دست يابيد: همه افراد موفق براي رسيدن به موفقيتهايي كه به دست آورده اند، تا اندازه اي به ديگران تكيه مي كنند. همه انساني مهارتها، استعدادها و تواناييهاي متفاوتي دارند كه وقتي با هم تركيب شوند، به موفقيتي منحصر به فرد تبديل مي شود.

7- روي خودتان تمركز كنيد: همه ما براي تمركز بر خود احتياج به يك روز استراحت داريم تا براي اين كه بتوانيم به آنچه كه دوست داريم به دست آوريم بپردازيم. با اين كار قادر خواهيم شد تا تأثير زيادي در دستيابي به نتايج بهتر در كارها گذاشته شود.

8- اهداف و آرمانها را مشخص كنيد: در نظر گرفتن اهداف و آرمانها براي خودتان، مي تواند شما را در موفقيت براي هر آنچه كه برگزيده ايد، ياري نمايد. اين اهداف مي تواند به صورت روزانه، كوتاه مدت و يا بلند مدت تعيين گردد كه براي آرمانهاي كوتاه مدت يك ماه و براي اهداف بلند مدت حداقل شش ماه زمان درنظر گرفته شود. هميشه اهداف واقع گرايانه داشته باشيد و زمان را براساس رسيدن به آن براي خود تنظيم كنيد. بر اساس اصولي منظم اهداف خود را مورد بررسي قرار دهيد تا مطمئن شويد آنها هميشه قابل دستيابي هستند.

بر آنچه كه مي خواهيد به دست آوريد تمركز كنيد- به جاي فكر كردن به مسائل منفي يا آنچه دوست نداري، بر روي چيزهاي مثبت و آنچه كه دوست داريد آنها را داشته باشيد تمركز كنيد. به جاي اين كه دلسرد شويد و تنها مشتاق آنچه كه در پايان كار رخ مي دهد باشيد، همواره به رويدادهايي كه در آينده اتفاق مي افتند نظر كنيد.

Create your flash banner free online

           
جمعه 12 خرداد 1390برچسب:, :: 20:5
ساحل

۶۰ درصد بازدیدکننده‌های سایت‌های بزرگ خبری، به صورت مستقیم وارد این سایت‌ها می‌شوند. آنها یا آدرس سایت‌های مثل سایت لوس آنجلس تایمز را در نوار آدرس مرورگر خود تایپ می‌کنند یا آنها را در مرورگر خود بوک‌مارک کرده‌اند. اما ۴۰ درصد هیت سایت‌های خبری هم، ناشی از ارجاع از سایر سایت‌هاست.

گوگل، سایتی است که بیشترین میزان بازدیدکننده‌های ارجاعی را روانه سایت‌های خبری می‌کند. اما چه سایتی از این لحاظ در رتبه دوم قرار می‌گیرد؟ فیس‌بوک؟ توییتر؟

نه! هیچ کدام!

به تازگی شرکت نیلسن، با تحلیل آمار بازدیدکنندگان ۲۱ سایت بزرگ خبری به این نتیجه رسیده است که سایت دراج ریپورت، بیشترین میزان بازدیدکننده‌های ارجاعی را به این سایت‌های خبری می‌فرستد.


دراج ریپورت را شخصی به نام مت دراج مدیریت می‌کند. این سایت از حدود ۱۴ سال پیش راه افتاد و با این حساب، یک سایت بسیار قدیمی محسوب می‌شود. اما همین سایت قدیمی که طراحی‌اش با استاندادهای کنونی وب، بسیار بیگانه است، بیشتر از فیس‌بوکی که نیم میلیاردعضو دارد، بازدیدکننده روانه سایت‌های خبری می‌کند. فیس‌بوک تنها ۳٫۳ درصد ترافیک سایت‌های خبری را تأمین می‌کند، در صورتی که دراح ریپورت دو برابر این میزان، بازدیدکننده می‌سازد.

دراج ریپورت، سایتی که در آن خبری از ویدئو یا اسلاید شوی تصویری هم نیست، در عرض این مدت توانسته است با گرد هم آوردن جمعی از خوانندگان که در بین انها کارگزاران و گزارشگران، تهیه‌کننده‌ها و سیاستمداران هم دیده می‌شود، اعتباری برای خود کسب کند.

عامل مهم در موفقیت مت دراج، ممارست و توانایی او در پیدا کردن خبرهای داغ در میان انبوه خبرها و سپس لینک کردن آنها با تیترهای جالب است.


دراج، گرچه مشی سیاسی محافظه‌کارانه دارد، اما سایت پربازدید او ترافیک سایت‌هایی با جهت‌گیری سیاسی متفاوت مثل واشنگتن پست را هم تأمین می‌کنند.

دراج ریپورت ماهانه ۱۲ تا ۱۴ میلیون بازدیدکننده یکتا دارد. در عرض ۱۴ سال گذشته، طراحی سایت او عوض نشده است و ویژگی جدید به ان اضافه نشده است. ۱۴ سال پیش، زمانی که این سایت طراحی شد، طوری طراحی شده بود که بازگزاری آن با اینترنت دیال آپ سریع باشد.

Create your flash banner free online

           
جمعه 13 خرداد 1390برچسب:, :: 19:54
ساحل

1. گذاشتن عکسهایی از اعضای خانواده در گوشه و کنار خانه بسیار خوب است،اما از افراط در این کار خودداری کنید. بخصوص در مورد عکسهای خودتان مراقب باشید زیرا ممکن است ناخودآگاه خانه را به صورت پرستشگاه خودتان درآورید.

2. اضافه کردن گیاه، سنگ ، صدف و دیگر عناصر طبیعی به تزئینات خانه تاثیر بسیار خوبی در روحیه اعضای خانواده میگذارد و در واقع طبیعت را به درون خانه می آورد.

3. هرگز سعی نکنید در تزئین منزل به کمال مطلق دست بیابید. خانه شما باید زنده به نظر برسد و این به معنی کمی به هم ریختگی است. بنا براین همه چیز نباید همیشه درست در جای خود باشد.

4. با گذاشتن چندشاخه گل تازه در خانه روحیه شادی به اعضای خانه بدهید.

5. سعی نکنید لوازم منزل را هم رنگ انتخاب کنید. بلکه به هماهنگی رنگها توجه کنید. تزئین خوب خانه به این معنا نیست که همه چیز یک رنگ باشد.

6. در اثاث خانه به دنبال خطوط زیبا و خوشایند و فرم محکم و جاندار باشید. اگر وسیله ای شکلی دارد که میدانید همیشه دوستش خواهید داشت، همان را انتخاب کنید. به طور حتم شما در طول زمان از طرح و رنگ پارچه آن خسته خواهید شد که این مشکل با تعویض رویه حل میشود. مهم این است که فرم و مدل این وسیله را دوست داشته باشید.

7. هنگام جور کردن پارچه هایی با طرحهای مختلف، یک یا دو رنگ پایه را همسان درنظر بگیرید. برای مثال میتوانید دو پارچه هم رنگ اما یکی گل دار و دیگری راه راه را جور کنید. اما مراقب باشید این ترکیبات را بیش از حد سنگین نکنید.


8. اگر در حال انجام تغیرات اساسی در منزل هستید قبل از هر کار جنس موادی را که استفاده میکنید مورد بررسی قرار دهید. کف پوش مرمر در تابستان بسیار خنک و عالی است اما در زمستان به طور آزار دهنده ای سرد است. کف پوشهای غیر از فرش و موکت هم به سرو صدای محیط اضافه میکنند. اول این نکته را در نظر داشته باشید که خانواده شما کم جمعیت یا پرجمعیت هستند و بعد نوع کف پوش را انتخاب کنید. کف چوبی از هرنظر عالی است،فقط باید مخارج نگهداری آنرا در نظر داشته باشید.

9. آثار هنری جالبی که بیانر شخصیت شما باشند را در گوشه و کنار خانه قرار دهید. آثار هنری همچنین بهانه بسیار خوبی برای آغاز گفتگو هستند.

10. لوازم خانه را از نوع راحت و قابل استفاده تهیه کنید تا به خانه شما حال و هوای صلح آمیز و آرام بخش بدهد. استفاده از فرش و گلیم با الیاف طبیعی و پارچه هایی چون کتان و ابریشم خام حس با صفایی به خانه میدهد و آنرا به یک آشیانه گرم مبدل میکند.

11. از اینکه به دنبال هر مد جدید تزئین خانه باشید بپرهیزید. اشیایی را انتخاب کنید که دوست دارید چرا که باید در کنار آنها زندگی کنید و لوازم منزل چیزهایی نیستند که به تدریج به آن علاقمند شوید.

12. در چیدن خانه از بعضی لوازم مربوط به فرهنگها و مکانهای دیگر استفاده کنید و جنبه جذاب تری به لوازم خود بدهید. کمدها و قفسه های چینی، چراغهای ژاپنی یا توری های بلژیکی.

13. به خاطر داشته باشید که گاهی کمتر، بیشتر است. یک گردنبند زیبا بسیار بیشتر از یک گردنبند با گوشواره و دستبند یک شکل جلب توجه میکند. در چیدن لوازم منزل نیز این قانون وجود دارد. ترکیب جالب و ابتکاری لوازم منزل به شرط آنکه در آن افراط نشود، بسیار زیباتر از یک سری مبل و میز و صندلی یک شکل خواهد بود.


14. حمام و سرویسهای بهداشتی خانه را با شمع،نمکهای طبی عطرآگین و صابونهای خوشبو تزئین کنید.

15. از لوازمی که توسط بسیاری از مردم استفاده میشوند و گاهی به همین دلیل ارزان ترند، استفاده نکنید. برای مثال ترکیب کاناپه های سنگین چرم مشکی با میز براق مشکی که غیر از سنگین و تنگ کردن فضا کاری انجام نمیدهند. خانه شما باید نماد خودتان باشد نه کسی که روزی بوده اید یا اصلا نبوده اید.

16. جزئیات کوچکی را که تفاوت فراوان ایجاد میکنند از یاد نبرید. رومیزی، بشقابها،لیوانها، زیر بشقابیها ،گل و دیگر لوازم روی میز. این رنگها و ریزه کاریها ممکن است به نظر دست و پا گیر یایند اما انقدر موثرند که ارزش زحمت را دارند.

17. در انتخاب لوازم فلزی به دنبال کیفیت باشید و در صورت لزوم لوازم کهنه را عوض کنید. سینک ظرف شویی، شیرآلات و امثال آن به تدریج به نظر نمی آیند اما تعویض آنها تاثیر بسیاری بر شمای کلی خانه میگذارد.

18. از آنجایی که آثار هنری موجود در منزل معرف شخصیت شما است، لوازم خانه را طوری انتخاب کنید که بر زیبایی تابلوها و آثار هنری دیگر موجود در خانه بیافزاید. وسایل خانه را طوری نچینید که توجه را از آثار هنری به خود جلب کنند.

19. پاراوانهای تاشو و پایه دار بهترین وسیله برای تقسیم فضا در یک اتاق هستند - مثلا برای جدا کردن میز کار از اتاق نشیمن- و بخصوص در فضاهای کوچکتر کاربرد دارند. با استفاده از پاراوانهای کوتاهی که نقش یا تزئین روی آن از هردو طرف دیده شود هم شلوغی میز کار را میپوشانید و هم فضای خانگی تری به اتاق نشیمن میبخشید.

20. اتاقهای خود را پر از وسیله نکنید. هرچیز خوبی با افراط به سوی بدی متمایل میشود. کمی از این و کمی از آن کافی است. مراقب باشید که اتاق را با رنگ یکنواخت، ظروف فلزی کوچک وبزرگ، اشیای چوبی کاغذ دیواری و برگهای طلایی پرنکنید. سعی کنید در یک اتاق ساده و خلوت غافلگیریهای خلاقانه ترتیب دهید. طراحی خوب شامل انتخاب رنگ و حس صحیح است با چاشنیهایی از تزئینات زیبایی که دوستشان دارید.
 

Create your flash banner free online

           
جمعه 13 خرداد 1390برچسب:, :: 19:49
ساحل

اسدالله عسگراولادی که چندی پیش خود را هفتمین ثروتمند ایران عنوان کرده بود در نامه ای به معاون اول رییس جمهوری در رابطه با انتخابات اتاق بازرگانی درخواست هایی مطرح کرده است

اسدالله عسگراولادی به محمدرضا رحیمی نامه نوشت و از او درخواست کرد تا اجازه ندهد اعضای هیات رئیسه اتاق تهران در انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران نامزد شوند، او درعین حال اعلام آمادگی کرد تا چنانچه معاون اول رییس جمهور مصلحت بداند افرادی را برای عضویت در هیات رییسه معرفی کند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران در حالی چنین تقاضایی از معاون اول رییس جمهور دارد که خود نامزدی اش را برای پست نایب رییسی و حضور در هیات رییسه اتاق ایران اعلام کرده است. آقای عسگراولادی که در گفت و گو با روزنامه دنیای اقتصاد، انتخاب «یحیی آل اسحاق» به ریاست اتاق تهران را به داشتن رای 20نماینده دولت مربوط دانسته بود، خود خواستار دخالت معاون اول رییس جمهور برای تشکیل "هیات رییسه ای خداشناس، حافظ منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی و هم سو با دولت خدمت گزار" در اتاق بازرگانی ایران شده است.

حاج اسدالله عسگراولادی در نامه اش به محمدرضا رحیمی از دغدغه فعالان بخش خصوصی در مورد منطق گردش کار اصولی سخن گفته و از رحیمی خواسته "ترتیبی اتخاذ گردد که بر اساس تصمیم گیری صحیح کاندیداتوری اشخاصی که بیش از دو دوره در هیات رییسه انجام وظیفه نموده اند میسر نباشد."

عسگراولادی به اعلام آمادگی برای معرفی افراد بسنده نکرده و حتی به محمدرضا رحیمی پبشنهاد داده تا ترکیب هیات رییسه متشکل از "یک نفر از دولت، دو نفر از بخش صادرات، دو نفر از بخش صنعت و دو نفر از بخش تجارت و خدمات" باشد.

در حالی که زمان انتخابات هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران در 25 خردادماه نزدیک تر می شود، هر روز اخبار زیادی از گوشه و کنار به گوش می رسد. افراد مختلفی به عنوان نامزد برای پست های هیات رییسه این اتاق مطرح می شوند که تایید و تکذیب خود آنان را به دنبال دارد. اما نامه نگاری  برای دخالت دولت در امور بخش خصوصی بدعتی تازه است.

بازرگان قدیمی و فعال بخش خصوصی در حالی خواستار دخالت مستقیم  دولت شده امور اجرایی پارلمان بخش خصوصی شده که این نهاد قریب به یک قرن است به دور از دخالت های دولت و با تلاش و فعالیت تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان و با برگزاری انتخابات سالم و شفاف اداره شده و هیچ گاه برای پیشبرد کارهایش دست به دامان دولت نشده است.

عسگراولادی که خود جزو گروه منتخب امام خمینی(ره) برای اداره اتاق در روزهای اول انقلاب است و همیشه داعیه دار توسعه و استقلال بخش خصوصی بوده، این بار در تلاش برای نشستن بر صندلی نایب رییسی و حذف رقبای قدرتمند احتمالی خود، دست به دامان معاون اول رییس جمهور شده است.این کار عجیب عسگراولادی در حالی صورت می گیرد که هیچ یک از اعضای هیات رییسه اتاق تهران تاکنون برای انتخابات هیات رییسه اتاق ایران اعلام نامزدی نکرده اند.

 گفته می شود محمدرضا رحیمی در پاسخ  آقای عسگراولادی،  نامه را به مهدی غضنفری وزیر بازرگانی ارجاع داده و به رسم همه نامه های اداری، نوشته:
"جناب آقای دکتر غضنفری
با سلام-برای ملاحظه واقدام لازم

Create your flash banner free online

           
جمعه 13 خرداد 1390برچسب:, :: 19:49
ساحل

پيامك راه خوبي براي ارتباط برقرار كردن است. اين واقعيتي است كه اين روزها به زحمت مي‌شود از آن چشم پوشيد. با كمكش مي‌توانيد قرار با نامزدتان را مشخص كنيد يا اين‌كه به شوهرتان يادآوري كنيد در راه برگشت براي خانه خريد كند. مي‌توانيد آخرين اخبار را براي دوستان‌تان بفرستيد يا در زماني كه از افرادي كه امكان تلفني صحبت كردن با آن‌ها را نداريد، خبر بگيريد. پيامك آنقدر در زندگي روزمره ما وارد شده كه به زحمت مي‌توانيم آن را از خود جدا كنيم اما قبل از اين‌كه اين ابزار را به مهم‌ترين راه ارتباطي‌مان تبديل كنيم، بهتر است با خطراتش هم آشنا شويم. اين ابزار ارتباطي مي‌تواند شما را به دوستان يا شريك آينده زندگي‌تان نزديك‌تر كند اما اگر راه و رسم استفاده از آن را نشناسيد، مي‌تواند رابطه شما را در زماني كوتاه ويران كند.

 



 
  پيامكي تصميم نگيريد

گاهي شما به‌دليل كمبود فضا در اس‌ام‌اس بخش مهمي از حرف‌تان را سانسور مي‌كنيد و به همين دليل پيامي ناقص و گنگ را انتقال مي‌دهيد. همانطور كه گفته شد پيامك مي‌تواند راه خوبي براي ارسال پيام‌هاي كوتاه ضروري باشد اما براي صحبت در مورد موضوعات روزانه، برنامه‌هاي آينده يا بحث كردن در مورد عقايد و اختلافات نمي‌تواند مناسب باشد.



   در تلفن همراه غرق نشويد
 
اگر تا چند سال پيش رفتار كسي كه زودتر از يك زن از در عبور مي‌كرد بي‌احترامي تلقي مي‌شد، امروزه فرستادن پيامك در ميان يك ديدار عصرگاهي مي‌تواند نشانه بي‌احترامي باشد. اگر با نامزدتان قرار گذاشته‌ايد براي احترام گذاشتن به او و اين فرصت، تلفن همراه‌تان را خاموش كنيد يا صداي زنگش را قطع كرده و در جيب‌تان بگذاريد. دليلي ندارد در زماني كه با هم به تئاتر رفته‌ايد يا در سينما يا رستوران وقت مي‌گذرانيد، مدام با تلفن همراه‌تان مشغول باشيد. فرستادن پيامك در زمان شام خوردن يا صحبت كردن مي‌تواند نامزدتان را برنجاند يا باعث شود كه از قرار گذاشتن با شما لذتي نبرد.




 
   مبهم پيام نفرستيد
 
تصميم‌گيري‌هاي مهم را از طريق پيامك منتقل نكنيد يا از اين راه يك گفت‌وگوي مهم را ادامه ندهيد. يكي از مشكلات اصلي پيامك‌ها، منتقل نكردن احساسات و حالات چهره است. علائم تصويري پيامك‌ها اغلب نمي‌توانند نشان‌دهنده احساسات باشند؛ اين علائم نمي‌توانند خنده‌ها، اشك‌ها، نفرت‌ها يا انتظارها را آن‌طور كه در واقعيت به‌نظر مي‌رسند به تصوير بكشند. به همين دليل مطرح كردن موضوعي كه به دليل شوخي و با قصد خنداندن طرف مقابل بيان مي‌شود، مي‌تواند به يك سوء تفاهم بزرگ و دليلي براي مشاجره تبديل شود. پس اگر مجبوريد موضوع مهمي را از طريق پيامك منتقل كنيد، دركنارش بنويسيد كه بعدا در اين مورد بيشتر توضيح خواهيد داد.



نکته : تصميم‌گيري‌هاي مهم را از طريق پيامك منتقل نكنيد يا از اين راه يك گفت‌وگوي مهم را ادامه ندهيد. يكي از مشكلات اصلي پيامك‌ها، منتقل نكردن احساسات و حالات چهره است



   از هم دور نشويد

اينكه تمام لحظات‌تان را به‌طور خلاصه و از طريق پيامك براي يكديگر شرح دهيد، مي‌تواند بعد از مدتي شما را از يكديگر دور و دورتر كند. فرض كنيد بعد از چند روز رد و بدل كردن بي‌وقفه پيامك‌ها يكديگر را مي‌بينيد؛ در اين شرايط به زحمت مي‌توانيد موضوعي تازه براي صحبت كردن انتخاب كنيد و گاهي اين سكوت ناشي از نبودن حرف تازه باهم بودن‌تان را به لحظاتي سرد تبديل مي‌كند. برخي اتفاقات مهم را براي صحبت‌هاي تلفني يا حضوري‌تان نگه داريد و سعي نكنيد همه وقايع زندگي‌تان را در قالب متن خلاصه كنيد.



   وقت شناس باشيد

پيامك فرستادن زمان و مكان خودش را مي‌طلبد. زماني كه شما خسته از يك روز كاري، روي صندلي اتاق‌تان چرت مي‌زنيد، قطعا وقت مناسبي براي پاسخ دادن به يك پيامك جدي نخواهد بود يا زماني كه به هر دليل خشمگين هستيد يا حوصله تايپ كردن نداريد، ممكن است با پاسخ دادن به يك پيامك سوءتفاهم و ناراحتي زيادي را ايجاد كنيد. پس زماني كه آمادگي پاسخ دادن به پيامك‌ها را نداريد، از فرستادن‌شان بپرهيزيد و سعي كنيد در شرايط بهتر به پيام‌هاي رسيده جواب دهيد.



   خود را بي‌خواب نكنيد

كمتر چيزي مي‌تواند به اندازه لرزش و زنگ خوردن تلفن همراه در وقت خواب شما را آزار دهد. زماني كه پيامك‌هاي نيمه شب به شما مي‌رسند گذشته از بي‌خواب كردن‌تان مي‌توانند به دليل نداشتن تمركز در پاسخ دادن سوء تفاهم جدي‌اي را ايجاد كنند. اگر براي خوابيدن آماده شده‌ايد، تلفن همراه‌تان را خاموش كنيد. مهم نيست كه در طول شب پيامكي به شما مي‌رسد يا خير، قطعا فرستنده آن متن مي‌تواند تا صبح فردا براي گرفتن پاسخش صبر كند. آرامش شبانه‌تان را با ارسال پيامك‌هايي كه ديگر براي‌تان به يك انجام وظيفه تبديل شده‌اند از بين نبريد.



   حروف را جايگزين جملات نكنيد

به كار بردن كلمات يا حروف اختصاري مي‌تواند فهم پيام شما را دشوار كند و مانعي براي درك صحيح آن باشد. زنان بيشتر گرايش به استفاده از اين علائم اختصاري دارند درحالي‌كه نوشتن چنين عباراتي در بسياري مواقع مي‌تواند باعث درست درك نشدن پيام و گمراه شدن خواننده شود. اين موضوع مي‌تواند در آغاز يك ارتباط مشكل‌ساز باشد. اگر فردي آشنايي چنداني با شيوه ارسال پيامك يا روحيات شما ندارد از فرستادن پيام‌هاي اختصاري براي او بپرهيزيد و راه كج‌فهمي را ببنديد.



تير خلاص را پيامكي نفرستيد

اگر قرار است شما در مورد موضوع مهمي تصميم بگيريد يا اگر پس از مدت‌ها فكركردن احساس مي‌كنيد بايد نامزدي‌تان را به هم بزنيد، هرگز اين تصميمات را با پيامك انتقال ندهيد. رابطه شما ارزش يك مكالمه منطقي را داشته يا تصميمات مهم‌تان نياز به توضيحات بيشتري خواهند داشت پس تفكراتي كه ارزش زيادي براي‌شان قائل هستيد را با يك پيامك ويران نكنيد. اين ابزار را براي تنظيم قرار يك گفت‌وگو به كمك بگيريد و نه انتقال محتواي آن گفت‌وگو.



خانواده را حساس نكنيد

كمترين كاري كه در دوره نامزدي مي‌توانيد براي خود بكنيد وارد نكردن فشار‌هاي اضافي به زندگي‌تان است. سعي كنيد بيش از پيش به اطرافيان‌تان ثابت كنيد كه روندي منطقي را در روابط‌تان پي مي‌گيريد. مدام پيامك ردوبدل كردن در جمع‌هاي دوستانه و مهماني‌هاي خانوادگي مي‌تواند از طرف اطرافيان‌تان نشانه بي‌احترامي تلقي شود و آن‌ها را نسبت به نامزدي كه پشت خطوط تلفن قرار دارد، حساس‌تر كند. اگر در جمعي عمومي به سر مي‌بريد يا در جلسه كاري حضور داريد، قبل از آن براي نامزدتان شرح دهيد كه براي چند ساعت نمي‌توانيد پيامكي به او ارسال كنيد و از او بخواهيد كه موقعيت شما را درك كرده و از اين اتفاق دلگير نشود.



پيش داوري نكنيد

تنها يك زنگ كوتاه نشانه رسيدن پيامك است؛ زنگي كه با يك لحظه دور شدن از تلفن همراه ناشنيده باقي مي‌ماند. تلاش براي حفظ و عميق‌تر كردن يك رابطه از طريق پيامك در اين شرايط مشكل‌ساز مي‌شود. پيامكي به نامزدتان مي‌فرستيد و ساعت‌ها منتظر پاسخ مي‌مانيد اما پاسخي دريافت نمي‌كنيد. اين اتفاق مي‌تواند براي شما سرچشمه يك بي‌خبري بزرگ باشد و براي نامزدتان تنها يك بي‌خبري. ممكن است ساعت‌ها بعد از رسيدن پيامك‌تان آن را ببيند و به شما پاسخ گويد و اين تاخير در بسياري مواقع سرچشمه‌اي براي آغاز يك مشاجره خواهد شد. اگر شما پيامك را به اصلي‌ترين و حتي تنها ابزار ارتباطي‌تان تبديل نكنيد، قطعا با مشكلات كمتري روبه‌رو خواهيد شد.

 

Create your flash banner free online

           
جمعه 13 خرداد 1390برچسب:, :: 19:43
ساحل

زندگی نامه پر افتخار مرحوم ناصر حجازی

ناصر حجازی متولد ۲۸ آذر ۱۳۲۸ در تهران، بازیکن بازنشسته فوتبال و سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال تهران است. او دروازه‌بان اول تیم ملی فوتبال ایران در دهه ۱۳۵۰ بود و ۲ عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا،۱ عنوان قهرمانی در بازی‌های آسیایی و شرکت در المپیک و جام جهانی فوتبال را در کارنامه خود دارد.

Create your flash banner free online

ادامه مطلب ...


           
جمعه 13 خرداد 1390برچسب:, :: 19:23
ساحل

ماشین شیک و شاسی بلند، ویلای دوبلکس در شمال، آپارتمان مجهز به سونا و جکوزی، شغل پر درآمد، مسافرت خارج، ... یک پسر ایده آل! اندامی زیبا، قدی بلند، کمری باریک، موهای فشن، بینی عمل کرده، آرایشی غلیظ، لباسی چسبان، خالکوبی روی بدن، سیگار، ... یک دخترایده آل!

اینها معیارهای امروزی برای آشنایی جوانان با یکدیگر است چرا که در جایی که اخلاقیات حرفی برای گفتن نداشته باشند معیار انتخاب مادی و ظاهری خواهد بود ،معیارهایی که جز بی هویتی چیزی برای نسل جوان ایرانی به همراه ندارد چرا که در فرهنگ اصیل اسلامی –ایرانی جایی ندارد.

شایداین نوع انتخاب  از تبعات جامعه مدرن باشد و یا تغییر الگویی متاثر از تغییر نسل و یا به دلیل هویتی گم شده. مبارزه ای تنگاتنگ بین دختران و پسرانی که رگ خواب همدیگر را پیدا کرده اند و در جدالی جنسیتی سعی در حذف رقبای خود دارندغرقند در هیجانات دوران جوانی که البته باید تخلیه شود. زمانی که پیروز می شوند حس میکنند به حاشیه ای امن رسیده اند. توهمی سرشار از بی سرانجامی ها.

خوشبینانه ترین حالت  آشنایی با این معیار های ظاهری ازدواجی است که معمولا به طلاقی زود هنگام منجر خواهد شد و تجربه ای سخت در  اول جوانی که تاثیر بدی در روحیه جوانان دارد.

در جایی که  صداقت و وفاداری نشانه ضعف است و دروغ و ریا مظهر ذکاوت،ارزش انسانها با ماشین زیر پایشان تعیین می شود و پول جیبشان ،نمی توان توقع استحکام روابط بر پایه عشق و محبت را داشت و نمی توان به دوام رابطه ها امیدوار بود چرا که همیشه کسی پولدارتر ویا زیباتر وجود خواهد داشت.

بدیهی است زمانی که پسری نگاه های حسرت آلود دخترانی را می بیند که بسوی اتومبیلی گرانقیمت خیره شده اند و درحال تعریف و تمجید از آن هستند، تصور میکند که قدرت و برگ برنده اش برای جذب دختر مورد علاقه خود، مسائل مادی است و در مقابل وقتی دختری نظاره گرٍ توجه بیش از حد پسران دیگر بهدختری است که خود را شبیه مانکن ها درآورده، ناخودآگاه ترقیب میشود تا برای جذب پسر مورد علاقه اش، متوسل به ظاهرسازی به گونه ای نامتعارف گردد.

تحلیلی دقیق تر از علل پیدایش و نتایج اینگونه الگوهای رفتاری میتواند دلیل وقوع این ناهنجاریهای اجتماعی را مشخص کند.

به گفته بسیاری از کارشناسان ،تقلید کورکورانه از اطرافیان، مهیا نبودن بسترهای فرهنگی مناسب، حس رقابت ناسالم و عدم وجود شرایط مناسب برای تخلیه هیجانات به افزایش اینگونه ناهنجاری های اجتماعی می انجامد.

بستر سازی و الگو سازی فرهنگی می تواند راهکار مناسبی برای تغییر الگوی رفتاری جوانان باشد و در این بین صدا و سیما هم می تواند با ساخت برنامه های مناسب به این مهم کمک کند اما آیا تا به حال برنامه هایی که بتواند بر جوانان تاثیر بگذارد ساخته شده است؟

دکتر مجید ابهری متخصص علوم رفتاری و آسیب شناس اجتماعی درگفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تهیه برنامه‌هایی مانند شوک، مکس، آژیر که براساس کالبد شکافی آسیبهای اجتماعی در جامعه تهیه و اجرا می شود،می گوید: از آنجاکه بیان ناهنجاریها نیاز به کارشناسی رفتاری دارد و در بسیاری از اوقات تخریب، تمسخر و تهاجم به الگوهای منفی جامعه آثار معکوسی دارد بنابراین به تهیه کنندگان این برنامه ها توصیه می شود از موضع گیری تمسخر آمیز و تهاجمی خودداری کرده و با بیان علل گرایش جوانان به این گونه رفتارهای اجتماعی، از نوجوانان و جوانان بخواهند براساس روابط عقلی - اجتماعی از گرایش به این گونه ظواهر خودداری کنند.

به گفته وی، زیبایی خواهی و مدگرایی در نهاد بشر به ویژه جوانان به یک رفتار نهادینه تبدیل شده است و در جوانان برتری جویی نیز به این رفتار اضافه می شود.

این استاد دانشگاه معتقد است : در حقیقت قصور ما و نهادهای فرهنگی باعث پیدایش اینگونه ظواهر در جامعه شده چرا که وقتی ما الگوی رفتاری مطلوب ارائه ندهیم فرزندانمان خود بدنبال جستجو و انتخاب می روند و آن وقت بدون توجه به فلسفه رفتارهای غربی و رپرها ، ظواهر خود را با آرایش آنچنانی و تزئینات به قول خودشان جیغ آرایه می بندند.

خط کشی سر و ابرو و استفاده از لوازم آرایش ویژه پسران از رفتارهای جوانان وندال و همجنس باز و منحرف اروپایی است و استفاده از گردنبندهایی مانند سنجاق ، قفل ، کلید و واشر و...از رفتارهای جوانان کارتن خواب که با این علایم بی خانمانی را به تماشاچی اعلام می کنند، بر می خیزد و 95 درصد از جوانان ما ریشه و علل استفاده از اینگونه آرایشها و پوشش را نمی دانند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه علی رغم وجود طراحان توانا درکشور ما هیچ نهاد و سازمانی وجود ندارد که طرحهای پوشاک ایرانی را در جوامع دیگر معرفی و صادر کند،می گوید: اگر لباسهای اصیل ایرانی با طراحی روز به جوامع جهانی معرفی شود آن وقت خواهیم دید که لباسهای عشایری، بلوچی و کردی در تمام دنیا طرفدار پیدا می کند.

در هر حال آنچه مسلم است،جوان به واسطه جوانی و هیجانات ناشی از بلوغ جسمی ،تشنه زیبایی  و زیبا بودن است و دوست دارد به شیوه ای جلب توجه کند و شیک پوش باشد.تجربه نشان داده است که با زور و نصیحت  به خصوص در عصر ارتباطات نمی توان جوانان را مجبور به کاری کرد و بنا براین باید از مسیر عقلانیت و فرهنگ سازی پیش رفت و جوانان را متوجه این امر ساخت که  داشتن زندگی راحت و برخورداری از امکانات رفاهی و انتخاب فردی دارای ظاهری مناسب، مورد پسند همگان است بد نیست ، ولی غرق شدن در مادیات و معیارهای ظاهری هرگز سرانجامی نخواهد داشت. انسانیت، همدلی و عشقشرط خوشبختی و تداوم رابطه است.
 
تشکیل خانواده ای گرم و صمیمی که محبت پایه و اساس آن باشد می تواند آرامشی بی پایان به ارمغان آورد و این مهم با ظاهر بینی و ثروت به تنهایی ،میسر نخواهد بود و باید این موضوع را نهادینه کرد که هر کشور و جامعه ای فرهنگی مخصوص به خود دارد که نزد افراد آن جامعه پسندیده است ،اما این دلیل موجهی برای پسندیده بودن آن در دیگر جوامع نیست و باید برای حفظ هویت ها،به ارزشها پایبند بود.

Create your flash banner free online

           
جمعه 13 خرداد 1390برچسب:, :: 19:23
ساحل

يکي از دغدغه هاي اصلي کارجويان پس از فارغ التحصيلي، يافتن شغلي مناسب با آموخته هاي دانشگاهي و مهارتهايي است که طي سال ها آموزش و ممارست فراگرفته اند. امروزه اغلب کارجويان با ثبت نام در بنگاه هاي کاريابي، جستجو در اينترنت، روزنامه ها، و آگهي هاي استخدامي با عزمي راسخ، خواستار ايده آل هاي شغلي خود هستند. اما پس از يافتن شغل ايده ال بايد گام دوم را نيز با موفقيت برداشت. توانايي در مصاحبه و نشان دادن مهارتها ، گامي است که کمتر به آن توجه شده است و اغلب کارجويان، عليرغم مهارتهايشان از اجراي آن و برآوردن خواسته هاي کارفرما بازمانده اند. در اين مقاله راهکارهاي مورد نياز کارجويان را قبل و بعد از مصاحبه تشريح مي کنيم تا با آموختن اين ويژگي مهارتهايشان در مصاحبه نيز کامل شود .
نکاتي که پيش از مصاحبه بايد بدانيم

پيش از هر مصاحبه اي بايد جستجويي کامل درباره مراجع کاريابي و تخصص هاي مورد نياز انجام دهيم . سپس رزومه خود را به اين مراکز ارائه دهيم . پيش از هر کاري بايد اولويت هاي شغلي خود را مشخص کنيد تا ميان انتخابها با مشکل مواجه نشويد. آگاهي و مهارت کامل درباره شغل ازعواملي هستند که بايد به آن توجه کرد هميشه مصاحبه را فرصتي براي آشکار کردن استعدادهاي خود بدانيد. کليه مهارتها، سوابق شغلي، تحصيلات و حتي دوره هاي آموزشي خود را نيز در رزومه ذکر کنيد. سعي کنيد در زمان مناسب به محل مصاحبه برويد و بدون هيچگونه استرسي با دقت به سوالات پاسخ دهيد. اجازه بدهيد تا مصاحبه کننده کنترل امور را در دست گيرد. از پاسخهاي طولاني اجتناب کنيد و بهترين و کامل ترين پاسخ را ارائه دهيد. درباره تواناييها و مهارتهايتان اغراق نکنيد. توجه داشته باشيد، نوع پرسشهاي مصاحبه کننده نشان دهنده اولويتهاي مورد نظر آنها است. اگر به هر دليلي موفق نشديد که رزومه خود را ارائه دهيد، نوع گويش و رفتار شما در مصاحبه هاي حضوري، تصويري کامل از سوابق و مهارتهاي شما نشان خواهد داد. بنابراين دقت در حرف زدن و پاسخ به پرسشهاي مصاحبه کننده بسيار حائز اهميت است. در واقع بجز برخي از شغلها که پيش از مصاحبه حضوري بصورت آزمون برگزار مي شوند، در شغلهاي ديگر و مصاحبه هايي از اين نوع، کارفرما با برخورد اول و با استناد به پاسخهاي شما به سرعت به ماهيت شما پي خواهد برد. هيچگاه درباره مشکلات و مسائل مالي در مصاحبه ها صحبت نکنيد. اينکار باعث مي شود که ديدگاه مصاحبه کننده تغيير يابد و تصور ديگري از شما و علت مراجعه داشته باشد.در هنگام پاسخ به سوالات مصاحبه کننده عجله نکنيد و با خونسردي کامل به آنها جواب دهيد. به مصاحبه اهميت دهيد و با لباسي آراسته و مرتب ظاهر شويد. متناسب با محل و موقعيت مصاحبه، سعي کنيد بصورت رسمي و در برخي جاها دوستانه انجام شود. ضرورتي ندارد کاملا رسمي باشيد، هميشه با لبخند چهره افراد زيباتر مي شود و خاطره اي به ياد ماندني تر به جاي خواهد گذاشت. درباره حقوق و مزايا در مصاحبه واقع نگر باشيد. متناسب با مسئوليتي که انجام مي دهيد حقوق خود را ارزيابي کنيد. اجازه بدهيد تا کارفرما در اين مورد ابتدا صحبت کند. آنگاه با برآوردي که از شرکتها و موسسات ديگر داريد در اين باره بحث کنيد.
آزمون هاي استخدامي

بسياري از شرکتها براي استخدام کارمندان آزمونهاي مختلفي را به طور کتبي و شفاهي انجام مي دهند . اغلب اين تستها با رعايت اصول علمي و روانشناسي انجام مي شوند و با توجه به تخصص هاي افراد طرح ريزي شده اند. کارفرمايان با ملاحظه اين تستها به نوع نگرش ، ديدگاه ، تواناييها و تحصيلات کارجويان پي مي برند و آنها را مورد ارزيابي قرار مي دهند. در هر آزمون که هرساله برگزار مي شود، سطح دانش کارجويان و ميزان قدرت پاسخگويي تغيير مي يابد و براين اساس الگوهاي کيفيتي نيز مشخص مي شوند. در واقع افرادي که فاصله فارغ التحصيلي آنها کمتر بوده، در مقايسه با افرادي که چندين سال پيش فارغ التحصيل شده اند ، براي آزمون آماده ترند. اين فاصله گر چه معياري براي سطح ارزشها و تواناييها نيست، اما موجب به وجود آمدن پديده اي به نام استرس مي شود. ترس از موفق نشدن و به حد نصاب نرسيدن نمره آزمون مشکلات زيادي را پديد مي آورد که مانع از نشان دادن چهره واقعي و تواناييهاي افراد مي شود .

موفق نشدن در مصاحبه دليلي بر پذيرش شکست نيست، بلکه فرصتي ديگر براي افزايش تجربيات ، مهارتها و ديدگاهي متفاوت در آزمون بعدي است
زمان مصاحبه

دقايق مصاحبه هم مي تواند لحظاتي فوق العاده استرس آور، عذاب آور و بسيار طاقت فرسا، و هم لحظاتي مطلوب و آموزشي و موفقيت آميز باشد. تمام اين مراحل بستگي به نگرش و ديدگاه شما دارد ، نکته قابل توجه اين است که خود شما چه تعريفي از مصاحبه داريد؟ به دليل اينکه هر آنچه که تصور کنيد و بينديشيد همان اتفاق خواهد افتاد. بنابراين اين امتحان را انجام دهيد و از نتيجه آن لذت ببريد. مصاحبه را يک رويداد ساده مانند بسياري از رويدادهاي ديگر زندگيتان فرض کنيد و آنرا فرصتي براي کسب يک تجربه نو بدانيد. از پذيرفته نشدن در مصاحبه نهراسيد و به فکر اجراي راهکارهاي جديد باشيد.
نکاتي که بايد پس از مصاحبه انجام داد!

اکنون شما درجايگاه فردي باتجربه و آزمون ديده ايد . بنابراين يک گام از ديگر رقبايتان جلوتريد و اهداف متفاوت تري را مدنظر داريد . انسان با هر آزمون با تجربه تر و شايسته تر مي شود. علاوه بر اين ارزيابي دقيقي از مهارتها و تواناييهاي خود کسب کرده ايد. پس از هر آزمون با دو نتيجه روبه رو مي شويد. شکست و موفقيت، دو عاملي که در سراسر زندگي با آنها مواجه هستيم و درواقع بخش بزرگي از زندگي ما را تشکيل مي دهند. شکست به معناي ناتواني نيست بلکه تنها مانعي سطحي براي دستيابي به موفقيت است. بنابراين از عدم موفقيت نهراسيد و به هدفتان ادامه دهيد. اگر به هر دليلي نتوانستيد در مصاحبه موفق شويد، بازهم به جستجو و تلاش خود ادامه دهيد. براي انجام اين مهم لازم است که کمي بينديشيد و راههاي نرفته را بازيابيد و پرسشهاي زير را مطرح کنيد.اجراي چه نکاتي کارفرما را تحت تاثير قرار مي دهد ؟ آيا تواناييها و مهارتهايتان را بخوبي نشان داده ايد ؟ آيا تمام تلاش خود را براي اجرا و يافتن شغلي متناسب با ارزشهاي خود انجام داده ايد ؟ آيا تمام نکات روانشناسانه را در مصاحبه اجرا کرده ايد ؟ آيا به دانش و مهارت کافي در شغل مورد نظر رسيده ايد ؟ آيا در مصاحبه به اندازه کافي صحبت کرده ايد و تمام ويژگيهاي خود را گفته ايد ؟ آيا اصول اوليه در مصاحبه را رعايت کرده ايد؟ آيا کلام، گفتار، رفتار و پوشش مناسبي داشتيد؟ اگر خوب دقت کنيد خواهيد ديد که همين موارد بسيار جزئي و کاملاً ساده، چنان تاثيري در مصاحبه ايجاد خواهد کرد که شما را درهر آزمون و مصاحبه اي موفق خواهد کرد. بنابراين با اندکي تامل و بازنگري خواهيد ديد که مصاحبه آنقدرها هم سخت نيست، بلکه تنها با رعايت قوانيني خاص مانند بسياري از کارهاي ديگر، مي توان اين مهم را نيز اجرا کرد.
صبور باشيد

پس از اجراي مصاحبه معمولا يک هفته زمان لازم است تا پاسخ نهايي به شما گفته شود، درطول اين يک هفته به گزينه ها و مصاحبه هاي ديگر فکر کنيد . براساس قانون احتمالات از هر سه مصاحبه يکي پذيرفته مي شود . اگر به هر دليلي پذيرفته نشديد، نگران نباشيد زيرا معمولاً انتخابها محدود هستند و اين چيزي از شايستگي شما کم نخواهد کرد. به جستجو ادامه دهيد و دليل انتخاب نشدن خود را بپرسيد، اين مسئله نشان مي دهد که هنوز به دنبال يادگيري و افزايش مهارتهاي خود هستيد.
نکته آخر

موفق نشدن در مصاحبه دليلي بر پذيرش شکست نيست، بلکه فرصتي ديگر براي افزايش تجربيات ، مهارتها و ديدگاهي متفاوت در آزمون بعدي است .

Create your flash banner free online

           
چهار شنبه 11 خرداد 1390برچسب:, :: 14:22
ساحل

نظر شما راجع به خودتان چیست؟ آیا انسان شادی هستید یا اینکه فکر می کنید شادی به اندازه کافی در زندگی تان وجود ندارد؟ مطالعه ها نشان می دهند که شاد بودن آدم ها ارثی نیست و این محیط زندگی و شرایط آنهاست که می تواند در روحیه شان تاثیرگذار باشد...

از طرفی، گاهی شادی و خوشی به اندازه کافی در زندگی مان وجود دارد و ما نمی توانیم یا نمی خواهیم آنها را ببینیم. یک ضرب المثل اسپانیولی می گوید که خوشی پنهان، شمع خاموش شده است. یعنی به محض اینکه خود فرد اراده کند، می تواند از گرمای آن بهره ببرد به شرط آنکه بخواهد! ما در اینجا ۹ علامت را که نشان دهنده وجود شادی در زندگی افراد است به شما معرفی می کنیم و اگر این نشانه ها در زندگی شما وجود داشته باشند یعنی اینکه زندگی خوب و شادی دارید و بیخود دارید به عالم و آدم غر می زنید.

 

۱) اگر دانش آموز خندانی بوده اید...

همین الان بلند شوید و به سراغ آلبوم هایتان بروید و یکی دو تا از عکس های دوران دبیرستان را پیدا کنید. حالت چهره تان چگونه است؟ خوشحال و خندان یا بداخلاق و اخمو؟! تحقیق ها ثابت کرده اند که افرادی که در عکس های دوران دبیرستان یا حتی دانشجویی شان، لبخند به لب دارند، ۵ برابر کمتر از همکلاسی های اخمو یا بی تفاوت شان طلاق می گیرند و زندگی شادتر و پایدارتری نسبت به آنها دارند. ضمن اینکه افراد خنده رو، بیشتر مورد توجه سایرین هستند و انرژی مثبت آنها باعث می شود که همسرانی خوش خنده و مهربان داشته باشند.

 

۲) اگر خواهر دارید...

افرادی که حداقل یک خواهر دارند، اجتماعی تر هستند، خوش بین اند و از توانایی هایشان آگاه ترند و بیشتر از آنها استفاده می کنند. این یک نظر فمینیستی نیست، بلکه نتایج سال ها تحقیق محققان انگلیسی است که به تازگی منتشر شده است. اصلا اگر خودتان هم دقت کنید به این نتیجه می رسید که وجود دختر در خانواده، باعث تلطیف محیط زندگی می شود و خانواده هایی که چند پسر دارند، معمولا روابط خشک و سردی بینشان حاکم است و شاید این موضوع به خاطر طبع خشن تر پسرها نسبت به دخترها باشد.

 

۳) اگر به تلویزیون نمی چسبید...

محققان دانشگاه مریلند، ۴۵ هزار آمریکایی را طی ۳۵ سال مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که افراد شاد، کمتر از ۳۰ درصد از وقتشان را در روز به تماشای تلویزیون اختصاص می دهند، آنها می گویند که شادترها، بیشتر ورزش می کنند، وقت شان را با خانواده شان می گذرانند، مطالعه می کنند و به فکر سلامت خود هستند و همه این کارها باعث می شود که آنها کمتر تلویزیون تماشا کنند.

 

۴) اگر سوغاتی هایتان را جلوی چشم می گذارید...

دکتر سوبخالیو بومیرسکی، استاد روان شناسی دانشگاه کالیفرنیا می گوید: «افراد شاد، سوغاتی ها و عکس های یادگاریشان را بیشتر در معرض دید قرار می دهند تا خاطره روزهای خوش، هر روز برایشان تکرار شود و بتوانند در اولین فرصت، دوباره آن روزهای خوش را با کسانی که دوستشان دارند، تکرار کنند.»

 

۵) اگر ورزش می کنید...

محققان دانمارکی می گویند که کسانی که زیاد ورزش می کنند، کمتر دچار استرس می شوند و بیشتر از زندگیشان لذت می برند. در عوض، افراد بی حال و حوصله و آنهایی که اهل ورزش کردن نیستند، ۷۰ درصد بیشتر از سایرین استرس می گیرند و از زندگی خودشان هم راضی نیستند. برای اضافه کردن مقدار بیشتری شادی به زندگی تان، کافی است که روزانه ۱۷ تا ۳۴ دقیقه ورزش کنید.

 

۶) اگر عاشق هستید...

پژوهشگران انگلیسی معتقدند که اسیر بودن در دام عشق می تواند شادی بیشتری را نصیب افراد کند. آنها می گویند که یک زوج عاشق، ۳۰ درصد شادتر از سایر افراد جامعه هستند و این امر تنها به دلیل این است که آنها هر کاری را برای جلب رضایت و به دست آوردن آرامش طرف مقابل شان انجام می دهند.

 

۷) اگر وقت تان را با آدم های شاد می گذرانید...

برقرار کردن یک رابطه با همسایه ای خوش بین، دوستی امیدوار یا همکاری خنده رو می تواند تاثیر بسیار مثبتی روی روحیه شما داشته باشد. حالا هر چقدر صمیمیت و رفت و آمد شما با این گونه افراد بیشتر باشد، اوقات شادتری را هم در زندگی سپری خواهید کرد. مثلا اگر نصف روزتان را با افراد شاد بگذرانید، ۴۲ درصد و اگر یک سوم از وقت تان را با آنها باشید، ۲۲ درصد شادتر از روزهای قبل خواهید بود.

 

۸) اگر اهل قهوه یا چای گرمید...

محققان آمریکایی می گویند که آرامش روانی، شادی فیزیکی را به دنبال دارد. آنها رفع خستگی با نوشیدن یک لیوان شکلات، قهوه یا چای گرم را راهی برای رسیدن به آرامش و شادی پس از یک روز کاری سخت می دانند.

 

۹) اگر ۲ دوست صمیمی دارید...

کسانی که حداقل ۲ دوست صمیمی دارند، بسیار شادتر از سایر افراد هستند و زندگی زناشویی موفق تری را هم تجربه می کنند. دلیل این ادعا هم نتایج تحقیق هایی است که انگلیسی ها روی بیش از ۶۵۴ زوج انجام داده اند و طی این تحقیق ها به این نتیجه رسیدند که درددل و مشورت کردن با دوستان صمیمی باعث آرامش روانی افراد می شود و به آنها در تصمیم گیری درست کمک می کند. شاید به همین خاطر باشد که چینی ها می گویند: «دوستان مهربان از برادران نامهربان بهترند!»

Create your flash banner free online

           
چهار شنبه 11 خرداد 1390برچسب:, :: 14:3
ساحل

- ایا میدانستید که شمار تلفات جانی در جنگ جهانی دوم که بین سالهای 1939 تا 1945 بود، بیش از بیست و شش میلیون نفر بود.
آیا میدانستید که تقریبا 300 متر مکعب گاز هلیم میتواند یک انسان را از روی زمین بلند کند
- آیا میدانستید که کرمهای ابریشم در پنجاه وشش روز هشتاد و شش هزار برابر خود غذا میخورند
- آیا میدانستید که تیز پروازترین حیوانات جهان پرندگانی اند که «پرستوک» نامیده میشوند پرستوک دم خاردار که در آسیا زندگی میکند ، قادر است با سرعتی بیش از صد و شصت کیلومتر در ساعت پرواز کند و با بالاترین میزان سرعت یک قطار سریعالسیر رقابت کند
- آیا میدانستید که کره مریخ با سرعت 240 کیلومتر درساعت به دور خورشید میچرخد
- آیا میدانستید که هرچه از مرکز زمین فاصله بگیریم نیروی جاذبه کمتر می شود، در نتیجه وزن کاهش می یابد ، وزن فردی که در خط استوا ایستاده از وزن همین شخص در قطب شمال و جنوب کمتر است زیرا در خط استوا زمین بر آمده تر و در قطب هموارتر است این تفاوت وزن حدود پنج درصد است
- آیا میدانستید که ظروف پلاستیکی تقریبا پنجاه هزار سال در برابر تجزیه و فساد مقاومند
- آیا میدانستید که رشد کودک در بهار بیشتر است
- آیا میدانستید که یک چهارم خاک روسیه در سال پوشیده از برف است
- آیا میدانستید حس بویاییه مورچه با حس بویاییه سگ برابری میکند
- جهان حدود 7/13 میلیارد سال پیش متولد شده است. فقط حدود 4درصد عالم از ماده ، به شکلی که ما می شناسیم تشکیل شده است ، یعنی ماده معمولی که ما می شناسیم و در آزمایشگاه وجود دارد، فقط 4درصد کل عالم را می سازد. 23درصد عالم را ماده تاریک سرد تشکیل داده که دانشمندان اطلاعات خیلی کمی درباره اش دارند و 73درصد باقی مانده را انرژی تاریک عجیب تشکیل می دهد که تقریبا تنها چیزی که در موردش می دانیم ، این است که وجود دارد! هندسه کیهان تخت است و مشاهدات WMAP مدل تورمی را تایید می کند که می گوید: جهان با مهبانگ شروع شد و در زمان کوتاهی خیلی سریع منبسط شد و سپس آهنگ انبساطش کند شد تا به مقدار کنونیش رسید. این انبساط ادامه خواهد داشت و جهان تا ابد منبسط خواهد شد. نتایج اخیر امکان توقف انبساط یا باز رمیدن جهان در خودش را رد می کند. طبق محاسبات نخستین ستاره ها 200 میلیون سال پس از تولید کیهان متولد شدند. به خاطر زمانی که طول کشیده تا این تابش به ما برسد این داده های جدید جهان را درست آن طور که بلافاصله پس از مهبانگ بوده ، نشان می دهد. این تابش دورترین چیزی است که دانشمندان تاکنون موفق به مشاهده آن شده اند
- تنها قسمت بدن که خون ندارد قرینه چشم است
- شتر مرغ در3 دقیقه 95 لیتر اب می خورد
- با 30 گرم طلا نخی به طول 81 k/m می توان درست کرد
- با یک مداد معمولی خطی به طول 58k/m می توان کشید
- درسال ۱۶۵۴قبل از اختراع ماشین بخار اولین بار اتوفن گواریک فیزیکدان المانی با ازمایش نشان داد که هوا دارای فشار است.وی ابتدا هوای دونیمکره مسی را با پمپ تخلیه هوا از انها خارج نمود وسپس انها را به هم چسباند این نیمکره ها بقدری از هوای بیرون تحت فشار بودند که ۸ جفت اسب از طرفین هم نمی توانستند نیمکره ها را از هم جدا سازند. فشار هوا را در سطح تراز دریا یک اتمسفر فرض شده است با بالا رفتن از سطح تراز دریا فشار هوا به علت کاهش چگالی هوا کم می شود از انجایی که شارش هوا از منطقه پر فشار به کم فشار صورت میگیرد کوهنوردان در صعود به کوه دچار مشکل می شوند چون هوای بیرون فشار کمی دارد وبراحتی اکسیژن وارد بدن شخص نمی شود به همین دلیل کوهنوردان در صعود به کوههای مرتفع اکسیژن با خود حمل میکنند.
- ابرهادی ها یا همان ابررساناها موادی هستند که می توانند در حرارت بسیار پایین الکتریسیته را بدون اینکه مقاومتی از خود نشان دهند هدایت کنند.
- ابرمایعات نیز در درجه حرارت بسیار پایین، یعنی تنها کمی بالاتر از صفر مطلق، فعالیت می کنند و هیچ نوع اصطکاکی نشان نمی دهند به طوری که اگر به گردش درآیند متوقف نخواهند شد
- آیا می دانستید آمونیاک می تواند جذبیت نیکوتین که یک آلکالوئید مخدرموجود در سیگار است را توسط سلولهای مغز تا ۱۰۰برابر افزایش دهد.
- اسم تمام قاره‌ها با همان حرفی که آغاز شده است پایان می‌یابد.
- مقاوم‌ترین ماهیچه در بدن، زبان است.
- کلمه «ماشین‌تحریر» (TYPEWRITER) طولانی‌ترین کلمه‌ای است که می‌توان با استفاده از حروف تنها یک ردیف کیبورد ساخت.
-چشمک زدن زنان، تقریباً دوبرابر مردان است.
- شما نمی‌توانید با حبس نفستان، خودکشی کنید.
- محال است که آرنج‌تان را بلیسید.
- وقتی که عطسه میکنید مردم به شما «عافیت باش» میگویند، چرا که وقتی عطسه می‌کنید قلب شما به اندازه یک میلیونیم ثانیه می‌ایستد.
- خوک‌ها به لحاظ فیزیک بدنی، قادر به دیدن آسمان نیستند.
- وقتی که به شدت عطسه می‌کنید، ممکن است یک دنده شما بشکند و اگر عطسه خود را حبس کنید، ممکن است یک رگ خونی در سر و یا گردن شما پاره شود و بمیرید.
- جلیقه ضد گلوله، ضد آتش، برف‌پاک‌کن‌های شیشه جلوی اتومبیل و چاپگرهای لیزری توسط زنان اختراع شدند.
- تنها غذایی که فاسد نمی‌شود، عسل است.
- کروکودیل نمی‌تواند زبانش را به بیرون دراز کند.
- حلزون می‌تواند سه سال بخوابد.
- در سال 1987 خطوط هوایی «امریکن ایرلاینز» توانست با حذف یک دانه زیتون از هر سالاد سرو شده در پروازهای درجه یک خود، چهل هزار دلار صرفه‌جویی کند.
- فیل‌ها تنها جانورانی هستند که قادر به پریدن نیستند.
- مورچه همیشه بر روی سمت راست بدن خود، سقوط می‌کند.
- قلب انسان فشاری کافی ایجاد میکند تا به فاصله 30 فوتی (تقریباً 8 متر) خون را به خارج از بدن پمپاژ کند.
- موشهای صحرایی چنان سریع تکثیر پیدا می‌کنند، که در عرض هجده ماه دو موش صحرایی قادرند یک میلیون فرزند داشته باشند.
- صندلی الکتریکی توسط یک دندانپزشک اختراع شد.
- استفاده از هدفون در هر ساعت، باکتری‌های موجود در گوش شما را تا هفتصد برابر افزایش می‌دهد.
- نظیر اثرانگشت، اثر زبان هر شخص نیز متفاوت است.
- در یک سانتی متر پوست شما دوازده متر عصب و چهار متر رگ و مویرگ وجود دارد.
- در تمام وجود شما بیش از یک مشت گچ «کلسیم» وجود دارد.
هورمون PYY مسئول چاقی است . در تحقیقات مشخص شده است که میزان این هورمون در افراد چاق یک سوم افراد معمولی است و چنانچه این هورمون به افراد چاق تزریق شود اشتهای انان کاهش می یابد .
- شن خیس از شن خشک سبکتر است.
- در هر میلیمتر مکعب خون شما پنج ملیون رعیت به نام گلبول قرمز وجود دارد.
- اعصابی که در بدن شما وجود دارد به اندازه فاصله زمین تا ماه است.
- مساحت سطح کره زمین ۵۱۵ میلیون کیلومتر مربع است .با مقایسه با مساحت وسعت ایران میتوان نتیجه گرفت که ایران ۳۲/۰ ٪ از سطح زمین را تشکیل میدهد.
- چای سبز دارای خواص فراوانی است .به علت داشتن فلوئور مینای دندان را تقویت کرده و از پوسیدگی ان جلوگیری می کند .زیاده روی در خوردن ان رنگ دندانها را زرد می کند اما دندانهای زرد شده دیرتر خراب می شوند .همچنین بوی بد دهان را از بین می برد مخصوصا خشک شده ان بوی شراب ، پیاز و سیر را رفع می کند . دمکرده ان نشئه اور و سردرد را تسکین می دهد .چای در کنار فایده های فراوانش خاصیت ضد سرطانی نیز دارد.
- فک انسان میتواند هنگام جویدن 200 پوند فشار وارد کند. در حالی که فک یک سوسمار میتواند 2000 پوند فشار وارد کند!

Create your flash banner free online

           
چهار شنبه 11 خرداد 1390برچسب:, :: 1:11
ساحل

وقتی یک نوشابه می‌خورید، چه اتفاقی می‌افتد؟
10 دقیقه بعد: 10 قاشق چای‌خوری شکر وارد بدن‌تان می‌شود. می‌دانید چرا با وجود خوردن این حجم شکر دچار استفراغ نمی‌شوید؟ چون اسید فسفریک، طعم آن را کمی می‌گیرد و شیرینی‌اش را خنثی می‌کند.
20 دقیقه بعد: قند خون‌تان بالا می‌رود و منجر به ترشح ناگهانی و یک‌جای انسولین می‌شود. کبدتان شروع می‌کند به تبدیل قند به چربی تا قند خون، بیشتر از این بالا نرود.
40 دقیقه بعد : حالا دیگر جذب کافئین کامل شده؛ مردمک‌های‌تان گشاد می‌شود، فشار خون‌تان بالا می‌رود و در پاسخ به این حالت، کبدتان قند را به داخل جریان خون رها می‌کند. گیرنده‌های آدنوزین مغز حالا بلوک می‌شوند تا از احساس خواب‌آلودگی جلوگیری کنند.
45 دقیقه بعد : ترشح دوپامین افزایش پیدا می‌کند و مراکز خاصی در مغز، که حالت سرخوشی ایجاد می‌کنند، تحریک می‌شوند. این همان مکانیسمی است که در مصرف هروئین منجر به ایجاد سرخوشی می‌شود.
بعد از 60 دقیقه : اسید فسفریک موجود در نوشابه، داخل روده کوچک، به کلسیم، منیزیم و روی می‌چسبد. متابولیسم بدن افزایش پیدا می‌کند. میزان بالای قند خون و شیرین‌کننده‌های مصنوعی، دفع هرچه بیشتر کلسیم را از طریق ادرار باعث می‌شوند.
مدتی بعد : کافئین در نقش یک داروی مدر (ادرارآور) وارد عمل می‌شود. حالا دیگر کلسیم و منیزیم و رویی که قرار بود جذب بدن شود، بیش از پیش از طریق ادرار دفع می‌شود و به همراه آن مقادیر زیادی آب، سدیم و دیگر الکترولیت‌ها نیز از دست می‌رود.
مدتی بعدتر : کم‌کم آن غوغایی که در بدن‌تان ایجاد شده بود فروکش می‌کند و نوبت به افت قند می‌رسد. در این مرحله یا خیلی حساس و تحریک‌پذیر می‌شوید یا خیلی کرخت و بی‌حال. حالا دیگر تمام آن آبی را که از طریق نوشابه وارد بدن خود کرده بودید، دفع کرده‌اید؛ آبی که می‌شد به جای اسید و کافئین و شکر، حاوی مواد مفیدی برای بدن‌تان باشد. تا چند ساعت بعد اثر کافئین هم از بین می‌رود و شما هوس یک نوشابه دیگر می‌کنید.
نوشابه‌خورترین ملت جهان
سرانه مصرف نوشابه‌های گازدار در ایران ۴۲ لیتر است. با مقایسه این آمار با آمار دیگر کشورهای جهان به این نتیجه وحشتناک می‌رسیم که ما در سرانه مصرف نوشابه‌هاى گازدار مقام اول را در جهان پیدا کرده‌ایم. برای این که بیشتر وحشت کنید، بد نیست بدانید که:
میانگین مصرف نوشابه‌های گازدار در دنیا برای هر فرد 10 لیتر است-
- در بیست سال اخیر، مصرف نوشابه هاى گازدار در کشور، نزدیک به ۱۵ درصد رشد داشته است.
- در طی این بیست سال، مصرف شیر و لبنیات، تنها حدود یک دهم درصد رشد کرده است.
- سرانه‌ مصرف لبنیات در ایران کمتر از یک سوم استاندار جهانی است.
- طبق آمار، ۹۰ درصد کودکان ۲۴ ماهه تا ۱۲ ساله کشورمان، روزانه حداقل یک بار پفک و نوشابه مصرف کرده‌اند.
- 25 درصد از کودکان ایرانى به نوعی با سوءتغذیه دست‌به‌گریبانند.
- یک‌سوم از مرگ‌ومیرهای کشور به علت بیماری‌های قلبی‌عروقی است که یکی از عوامل اصلی بروز آن، تغذیه غلط است

Create your flash banner free online

           
سه شنبه 10 خرداد 1390برچسب:, :: 23:42
ساحل

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

درباره وبلاگ


با سلام به بازدید کنندگان عزیز من سعی کردم در این وبلاگ از هر موضوعی مطالب جالب ارائه دهم تا مورد توجه شما قرارگیرد، انتظار میرود تا با پینهادات و نظرات سازنده شما دوستان گرامی مرا در انتخاب موضوعات راهنمایی کنید و هر آنچه را که می پسندید بنویسم . با آرزوی موفقیت همه شما یا حق
آخرین مطالب
نويسندگان
موضوعات
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تفریح و سرگرمی و آدرس saranj.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.