تفریح و سرگرمی
           
پنج شنبه 8 تير 1390برچسب:, :: 23:59
ساحل
           
پنج شنبه 8 تير 1390برچسب:, :: 23:51
ساحل
           
چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:, :: 23:31
ساحل
           
چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:, :: 22:44
ساحل


بسیار پیش آمده كه در ا توبوس و یا تاكسی نشسته اید، ولی آرام و قرار ندارید. دلتان می خواهد هر چه زودتر به مقصد برسید. از خودرو بیرون بپرید و یك نفس راحت بكشید، یك نفس راحت از بوی بد و عرق برخی همشهریانی كه در كنار شما نشسته اند. به راستی از كجا می آید این بوی نه چندان خوش؟
احتمالاً برای شما اتفاق افتاده كه صبح زود به حمام بروید، لباس های تمیز بپوشید و به دنبال كار و زندگی خود بروید، ولی چند ساعت بعد احساس كنید لباس هایتان بوی خوبی نمی دهند. فرقی نمی كند در چه فصلی باشیم، در تابستان به علت گرمای هوا و در زمستان به دلیل پوشیدن چند لباس روی یكدیگر، این مشكل گاهی به شما سر می زند.
عرق مثل یك كولر طبیعی عمل می كند. ممكن است شما عرق را علت اصلی بوی بد بدن بدانید، اما واقعیت این است كه عرق چیزی جز آب و نمك نیست. عرق از غدد ترشح كننده عرق كه درون پوست هستند تولید می شود و برای خنك كردن بدن بسیار موثر است. چنانچه عرق مدت طولانی روی سطح پوست باقی بماند، باكتری هایی كه به صورت طبیعی روی پوست وجود دارند، در اثر واكنش های شیمیایی، بوی بد بدن را تولید می كنند.
▪ بوی بد امتیاز منفی
برخی از افراد به ظاهر و چهره خود توجه زیادی می كنند ولی یك اصل مهم را نادیده می گیرند و آن تمیزی و پاكیزگی است بوی بد بدن نیز عاملی است كه می تواند به شما امتیاز منفی دهد.
متخصصان معتقدند احتمال ایجاد بوی بد در بخش های ویژه ای از پوست، مثل زیر بغل بیشتر است و این ویژگی به متفاوت بودن غدد عرق در این نواحی از پوست بستگی دارد. این غدد پروتئین و چربی تولید می كنند كه مواد اولیه مناسبی برای تغذیه باكتری های روی سطح پوست به شمار می آیند. این در حالی است كه عرق نقاط دیگر بدن بیشتر محتوی نمك است و باكتری ها كمتر می توانند از آن استفاده كنند.
حتماً تجربه كرده اید كه اگر پاهایتان مدت زیادی درون كفش و جوراب باشند، این بخش از بدن نیز بوی بد می گیرد. چنانچه می خواهید از بوی بد بدن در امان بمانید، باید به رژیم غذایی تان دقت كنید. برخی از مواد غذایی مثل سیر و پیاز و ادویه ها پس از گوارش درون بدن، موادی بد بو تولید می كنند كه می تواند از طریق عرق یا ریه ها دفع شوند و بوی بد بدن و دهان را به وجود آورند.
▪ شست و شو
بهترین راه برای فرار از بوی بد بدن، دوش گرفتن و شست وشوی بدن است. فراموش نكنید دوش گرفتن با آب به تنهایی كافی نیست چون آب نمی تواند این فرآورده های بدبو را از روی سطح پوست پاك كند، تنها راه حل، كمك گرفتن از شامپو و صابون است.
برای این منظور بهتر است از صابون ها و شامپوهای بودار استفاده كنید. اگر شما زیاد عرق می كنید و فعالیت جسمانی زیادی در طول روز دارید، باید بیش از دیگران بدنتان را بشویید. فراموش نكنید غدد عرق در شب هم مانند روز فعال هستند، بنابراین ممكن است هنگام شب دوش بگیرید ولی اگر فعالیت غدد عرق در پوست شما زیاد باشد، هنگام صبح باز احساس كنید لباس هایتان بوی خوبی نمی دهند.
▪ لباس های تر و تمیز
لازم است هر بار كه به حمام می روید و بدنتان را می شویید، تمام لباس هایتان را عوض كنید و لباس های تمیز به تن كنید. بهترین روش این است كه در پایان روز به حمام بروید و تمام لباس هایتان را برای شست و شو كنار بگذارید و لباس های تمیز بپوشید. در برخی نواحی مثل جنوب ایران شاید مجبور شوید لباس هایتان را روزی چند بار عوض كنید.
توجه به جنس پارچه لباس هم بسیار مهم است. لباس های نخی و كتانی عرق را بهتر به خود جذب می كنند، در حالی كه لباس های نایلونی عرق را از سطح بدنتان كمتر جذب كرده و با باقی ماندن این عرق در سطح پوست، بوی بد بدن از راه می رسد.
▪ بوی بد پاها
برای اینكه پاهایتان بو نگیرد مرتب آنها را بشویید و خشك كنید. از پوشیدن كفش های بدون منفذ به ویژه در فصل گرما خودداری كنید. حتی الامكان از جوراب های نخی استفاده كنید در این صورت عرق پاها جذب جوراب خواهند شد.

Create your flash banner free online

           
چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:, :: 21:57
ساحل
           
چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:, :: 21:38
ساحل

روسری و شالها تنها به عنوان وسیله ای برای پوشاندن سر شما نیست، بلكه می تواند به عنوان یك ابزار مد و ایجاد زیبایی و نقطه ای برجسته و قابل توجه برای شما باشد. برعکس این موضوع نیز صادق است، یعنی اینکه شال و روسری را اگر بد و نامتناسب با فرم صورت خود ببندید می تواند چهره شما را تحت الشعاع قرار دهد و زیبا و خوب به نظر نرسید. من در مقاله ای برای شما فرم مختلف چهر ها را توضیح دادم و شما را راهنمایی کردم که فرم صورت خود را کشف کنید. اگر تا به حال این کار را نکرده اید قبل از خواندن این مقاله حتما دست به کار شوید و همانطور که شرح دادم فرم صورتتان را پیدا کنید.
من در این مقاله برای شما شرح خواهم داد که چگونه نسبت به فرم صورت خود روسری و شال خود را ببندید که بهتر و زیباتر ظاهر شوید.


بیضی:
اگر صورت بیضی دارید، بیشتر مدل ها برای شما مناسب است.
می توانید شال و روسری خود را به دلخواه ببندید. اما اگر فکر می کنید صورتتان کشیده است بهتر است هدبند یا دستمال سر در زیر روسری یا شال بپوشید و کناره های شال و روسریتان را تو بزندی تا گونه ها مشخص تر شود.


دایره و گرد:
در صورت های گرد پیشانی عریض و کوتاه است. شما باید با روسری و شال عرض پیشانی را کمتر و در عوض بلندتر نشان دهید.
از هدبند یا دستمال سر می توانید استفاده کنید اما نباید بیشتر از 4/1 پیشانی را بگیرد. به هیچ وجه کاری نکنید که ارتفاع پیشانی کم شود.

برای بلندتر نشان دادن پیشانی از هدبندهایی که رنگ روشن دارند استفاده کنید و روسری و شال خود را تیره ترو به صورت مستطیلی سر کنید. کناره های شال و روسری را به هیچ وجه تا نزنید.
از پارچه های محکم و حالت دار استفاده کنید تا به صورت شما شکل بدهد.


مثلث:
در صورت مثلثی چون عرض چانه خیلی کم است و چانه نوک تیز است و در عوض پیشانی عریض است، شما باید عرض پیشانی را کم کنید تا با چانه متناسب شود.
روسری و شال را طوری سر کنید که گوشه های پیشانیتان پوشیده شود.
می توانید تیزی چانه را با روسری و شال بگیرید به این صورت که شال و روسری را طوری ببندید که قسمت پایین چانه پوشیده شود.
مدل هایی که قسمت پیشانی را می پوشانند نیز مثل تصویر زیر برای صورت مثلثی مناسب است.



مستطیل:
در صورت مستطیلی و دراز ، طول صورت از عرض صورت بزرگتر است پیشانی و فک هم اندازه و لبههای تیز دارد.
در این حالت باید طوری روسری و شال بپوشید که طول صورت را کوتاه تر کنید و لبه های تیز صورت گرد شود.
شالها بهترین گزینه برای صورت های مستطیلی شکل است. شما می توانید با شال گوشه های صورتتان را گرد کنید.
شال و روسری هایی که طرح های چهارگوش دارند انتخاب نکنید.
با انواع هد بند و اکسسوری زیر روسری صورت خود را کوتاه تر کنید.

از هدبند یا دستمال سر های تیره انتخاب کنید.روسری و شال خود را به صورت گرد ببندید. برای این کار حتما کناره های روسری و شالتان را تو بزنید تا گونه هایتان مشخص شود.
از مدل هایی که در پشت بسته می شوند انتخاب نکنید.
روسری و شال هایی با پارچه های نرم و لخت انتخاب کنید.


مربع:
چون در این صورتچانه و فک حالت چهارگوش دارد شما باید این لبه ها را به روسری و شال گرد نشان دهید.
شالها بهترین گزینه برای صورت های مربعی شکل است. شما می توانید با شال گوشه های مربعی صورتتان را گرد کنید.
شال و روسری هایی که طرح های چهارگوش دارند انتخاب نکنید.
از مدل هایی که در پشت بسته می شوند انتخاب نکنید.
شال با جنس های نرم و لخت را انتخاب کنید.


ذوزنقه 1:
در این صورت عرض پیشانی از عرض چانه کوچکتر است و شما باید روسری و شال را طوری ببندید که لبه های فک پوشیده شود.
از هدبند استفاده نکنید چون پیشانی شما را کوچکتر می کند. اما اگر اصرار بر هدبند یا کلاه زیر روسری دارید از رنگ های روشن انتخاب کنید و روسری و شالتان را تیره بپوشید و کناره های آن را در قسمت شقیقه تو بزنید تا عرض پیشانی بزرگتر شود.



ذوزنقه 2:
در این صورت عرض پیشانی از عرض چانه بزرگتر است و پیشانی بسیار باز و بزرگ است.شما باید بر عکس حالت ذوزنقه 1 عمل کنید. از هد بند یا کلاه های تیره انتخاب کنید یا روسری و شالتان را را طوری بپوشید که لبه های پیشانی گرفته شود

Create your flash banner free online

           
چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:, :: 21:38
ساحل


اگر در فکر این هستید که زمان را به عقب بازگردانید و مجدداً شادابی و جوانی خود را بدست آورید، قاعدتاً باید به دنبال راههایی باشید که به وسیله آنها چین و چروک های موجود بر روی پوست خود را از بین ببرید. سالخوردگی یک فرایند کاملاً طبیعی است، اما این روزها با استفاده از تکنولوژی های جدید و همچنین دانش پزشکی می توانید تکنیک هایی را مشاهده نمایید که این فرایند را کند می کنند. هر چند اگر سنتان 78 سال است نمی توانید انتظار داشته باشید که یک مرتبه 25 ساله شوید، اما به هر حال با از بین بردن چین و چروک ها می توانید چندین سال سن خود را کاهش دهید.

1- از قرار گرفتن در معرض آفتاب بپرهیزید. بر اساس پژوهش های اخیر پزشکان، قرار گرفتن در معرض نور خورشید بیش از هر عامل دیگری – حتی وراثت – می تواند بر روی پوست شما چین و چروک ایجاد نماید. اگر می خواهید پوست صورتتان همچنان جوان و شاداب باقی بماند از قرار گرفتن در معرض اشعه ی UV خودداری کرده و روزهایی که قرار است بیش از اندازه در فضای باز قرار بگیرید، حتماً از کرم های ضد آفتاب استفاده نمایید. اگر هر قسمت از پوست شما دچار آفتاب سوختگی شد، روی نقطه ی مورد نظر ژل آلوورا استعمال نمایید.

2- از سیگار کشیدن خودداری کنید. ترکیباتی که در سیگار وجود دارد سبب می شود که کلاژن های پوست از بین برود. از اینرو قابلیت ارتجاعی پوست کم شده و در نتیجه چین و چروک بر روی آن ایجاد می شود. هر چند دانشمندان هنوز در این زمنیه به نتایج کاملاً قطعی دست نیافته اند، اما بر طبق تحقیقات اخیر آنها می توان گفت که پوست افراد سیگاری 40% نازک تر و شکننده تر از پوست افراد غیر سیگاری است. اگر می خواهید پوستی شاداب و جوان داشته باشید این عادت را کنار بگذارید.

3- انحراف چشم و کج بینی. تحقیقات گویای این مطلب هستند که افرادیکه نسبت به فعالیت های درست ماهیچه های صورت خود بی تفاوت می باشند، به احتمال زیاد صورتشان دچار چین و چروک می شود. اگر انحراف چشم دارید، به چشم پزشک مراجعه کنید. همچنین می توانید با استفاده از عینک آفتابی از ضعیف تر شدن ماهیچه های اطراف چشم خود در فضای باز جلوگیری نمایید. این امر هم نور کمتری را به چشم ها می رساند و هم اینکه دیگر مجبور نیستید هنگامیکه با نور شدید خورشید مواجه می شوید چشم های خود را به صورت نیمه باز و با فشار زیاد، باز نگه دارید.

4- صورت خود را بیش از اندازه نشویید. یکی دیگر از راههایی که از ایجاد چین و چروک بر روی پوست جلوگیری می کند این است که در طول روز بیش از اندازه صورت خود را نشویید. آبی که از شیر می آید، مواد نرم کننده ی طبیعی پوست را از بین میبرد و این امر سبب خشکی پوست شده و چین و چروک بر روی آن ایجاد می کند.

5- به اندازه کافی از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنید. بله و این هم یک دلیل دیگر برای استفاده مکرر از میوه و سبزی. بر اساس بررسی های اخیر پژوهشگران، میوه ها و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان هایی می باشند که رادیکال های آزاد موجود در بدن را از بین می برند. همانطور که می دانید این رادیکال های آزاد موجب ایجاد پیری زودرس می شوند. اگر می خواهید چین و چروک های روی پوست خود را از بین ببرید، مطمئن شوید که رژیم غذایی تان به اندازه ی کافی میوه و سبزی در خود جای داده باشد.

6- مصرف ماهی را افزایش دهید. پروتیئن در شادابی و طراوات پوست نقش مهمی را بازی می کند. در این میان ماهی نه تنها حاوی مقادیر زیادی پروتئین میباشد، بلکه نوعی مصونیت طبیعی برای پوست ایجاد کرده و از پیر شدن آن جلوگیری می نماید. از این گذشته ماهی حاوی مقادیر زیادی امگا – 3 نیز می باشد که جزء اسیدهای چرب بوده و در دوباره جوان سازی پوست نقش مهمی را ایفا می نماید.

7- به اندازه کافی بخوابید. زمانیکه میزان خواب و استراحت شما کافی نباشد، بدن به طور خودکار هورمون کورتیزول بیشتری ترشح می کند. این هورمون سلول های پوست را درهم می شکند و سبب ایجاد چین و چروک می شود. اگر می خواهید از پیر شدن پوست خود جلوگیری بعمل آورید، مطمئن شوید که شب ها حداقل 7 تا 8 ساعت می خوابید.

8- از کرم های مرطوب کنند استفاده کنید. این مورد شاید بیشتر برای خانم ها مورد استفاده قرار بگیرد تا آقایون. کرم های مرطوب کننده قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و آن را تازه و شاداب نگه می دارند. استفاده از این نوع کرم ها به ویژه پیش از استفاده از لوازم آرایشی توصیه می شود. صبح ها پیش از آرایش کردن از این کرم بر روی پوست خود بمالید و شب ها پس از شست و شوی پوست، دومرتبه از این کرم استفاده کنید تا پوست خشک نشده و چین و چروکی بر روی ان ایجاد نشود.

9- طاق باز بخوابید. خوابیدن بر روی شکم و یا پهلو به پوست شما فشار وارد آورده و در طول شب چین و چروک هایی را بر روی آن ایجاد می کند که شاید دیگر هیچ گاه از بین نروند. به همین دلیل بهتر است که خودتان را عادت بدهید تا بر روی کمرتان بخوابید و از بالش های نرم استفاده نمایید.

10 – شکلات مصرف کنید. براساس یک تحقیق که به تازگی در نشریه ی تغذیه به چاپ رسیده، کاکائو حاوی مواد شیمیایی است که سبب می شود آب زیادی زیر پوست جمع شده، پوست به طور مقتضی تغذیه شود، و گردش خون را در آن ارتقا پیدا کند. کلیه موارد ذکر شده از ایجاد چین و چروک بر روی پوست جلوگیری می نمایند، بنابراین به جای اینکه قهوه و یا نوشابه های گازدار بنوشید، یک لیوان نوشیدنی کاکائویی را امتحان کنید.

Create your flash banner free online

           
چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:, :: 2:56
ساحل
           
چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:, :: 2:45
ساحل
درباره وبلاگ


با سلام به بازدید کنندگان عزیز من سعی کردم در این وبلاگ از هر موضوعی مطالب جالب ارائه دهم تا مورد توجه شما قرارگیرد، انتظار میرود تا با پینهادات و نظرات سازنده شما دوستان گرامی مرا در انتخاب موضوعات راهنمایی کنید و هر آنچه را که می پسندید بنویسم . با آرزوی موفقیت همه شما یا حق
آخرین مطالب
نويسندگان
موضوعات
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تفریح و سرگرمی و آدرس saranj.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.