شاید ايـراد از خودتــان است!
 
تفریح و سرگرمی

شايد گمان نكنيد بسياري از رفتارهايي كه در طول سال‌ها براي‌تان به يك عادت تبديل شده، مي‌تواند تا چه اندازه زندگي مشترك‌تان را ويران كند اما‌ گاه همين رفتارهاي ساده و عادت وار، اعتماد همسرتان به شما را از بين برده و تكرارشان دليلي براي پايان يافتن رابطه‌اي مي‌شود كه سال‌ها براي حفظ كردنش تلاش كرده‌ايد. شمار اين رفتار‌ها كم نيست؛ در اين مطلب به 9 مورد از اصلي‌ترين اشتباهاتي اشاره مي‌كنيم كه اغلب از نادرستي‌شان مطلع نيستيد.




 
 تشكر يادتان نرود

براي ويران كردن يك رابطه، راهي آسان‌تر از اين وجود ندارد كه توقع داشته باشيد همسرتان هميشه و در همه حال براي راحت‌تر كردن زندگي شما حاضر باشد. اينكه ازدواج را راهي براي سلب مسئوليت از خود بدانيد و گمان كنيد همسرتان بايد نقش يك فرشته نجات را بازي كند، مي‌تواند زندگي شما را تا مرز ويراني پيش ببرد. فكر نكنيد اگر همسرتان كاري را براي شما انجام مي‌دهد، تنها به وظيفه‌اش عمل مي‌كند. گمان نكنيد اگر او روزي اين فعاليت‌هاي هميشگي را انجام ندهد به شما ظلم كرده است. او تنها شما را دوست دارد و براي احترام به شما اين رفتار را ادامه مي‌دهد. پس قبل از هر درخواست واژه «لطفا» را فراموش نكنيد و بعد از هر كار ارزشمند يا رفتار حمايت گرانه از او تشكر كنيد. به او نشان دهيد قدر تلاش‌هايش را مي‌دانيد و اين موضوع هيچ وقت براي‌تان تكراري نمي‌شود. سعي نكنيد بار زندگي را تنها به دوش او بگذاريد و در حد توان‌تان براي ايجاد توازن در زندگي مشترك خود تلاش كنيد.



سكوت نكنيد!

روزهاي اول ازدواج‌تان را يادتان هست؟ هميشه براي هم حرف‌هاي تازه داشتيد و به محض برگشتن به خانه، صحبت‌هاي‌تان را آغاز مي‌كرديد. حتي اگر چند ساعت يكديگر را نمي‌ديديد تلفني از حال هم با خبر مي‌شديد و گاهي يادتان مي‌رفت بايد گوشي تلفن را قطع كنيد و به كارهاي ديگرتان برسيد. گرچه سال‌هاي زيادي از آن روز‌ها گذشته اما هنوز هم بايد اين روال را حفظ كنيد. سكوت كردن و نداشتن موضوعي براي حرف زدن مي‌تواند مرگ ازدواج شما باشد. يك ارتباط صادقانه با گفت‌و‌گوهاي صادقانه روز به روز محكم تر خواهد شد؛ پس اين فرصت را از دست ندهيد.



 وقتي حرف ها را نمي شنويد

هيچ كسي دوست ندارد مورد بي‌توجهي قرار گيرد. براي خيلي‌ها توجه نكردن به صحبت‌هاي‌شان اصلي‌ترين نشانه بي‌توجهي تلقي مي‌شود. توجه نكردن به حرف‌هاي همسرتان و واكنش نشان ندادن به آنها مي‌تواند به معناي بي‌احترامي به او دانسته شود. توجه نشان ندادن به حرف‌ها و نظرات ديگران مي‌تواند بهانه‌اي براي سكوت كردن‌شان باشد و همانطور كه گفتيم، سكوت در رابطه يعني پايان گرفتن آن. گوش دادن به حرف‌هاي او تنها به معني شنيدن‌شان نيست بلكه درصورتي كه او خواسته‌اي را مطرح مي‌كند و شما قبول مي‌كنيد كه انجامش دهيد، بايد در نخستين فرصت ممكن آن خواسته را برآورده كرده و به او نشان دهيد مكالمات و قول‌هاي شفاهي‌تان بيش از هر چيزي براي‌تان اهميت دارد.




 
احساسات راپنهان نكنيد

اين‌كه چند سال پس از تشكيل زندگي‌تان ديگر به اندازه قبل به هم نگوييد «دوستت دارم» اتفاق طبيعي است. اما شما هنوز هم راه‌هاي زيادي براي ابراز عشق‌تان به همسرتان داريد. اين‌كه شريك زندگي تان احساس كند به حاشيه رانده شده و از علاقه شما محروم است، آسيبي جدي به زندگي شما خواهد زد. ممكن است فكر كنيد دليلي براي به اشتراك گذاشتن احساسات‌تان وجود ندارد، زندگي‌تان تغييري نكرده پس همسرتان هم بايد فكر كند مانند قبل دوستش داريد. اما اينطور نيست. شما بايد براي هر روز و هرلحظه زندگي‌تان، شيوه‌اي منحصربه فرد براي ابراز علاقه‌تان را پيدا كنيد. مي‌توانيد با حمايت‌تان، مهرباني و همراهي‌تان علاقه خود را به او نشان دهيد. اما بد نيست گاهي هم اين علاقه را به زبان بياوريد و مثل گذشته‌ها رفتار كنيد.



براي تفريح وقت بگذاريد

با گذشتن چند سال از زندگي و بالارفتن مخارج، كار‌كردن به بخش اصلي فعاليت‌هاي شما تبديل مي‌شود. اما دليلي ندارد به اين بهانه، روزهاي اول زندگي‌تان را فراموش كنيد و خود را در خانه و محل كار حبس كنيد. گرچه مسئوليت‌هاي شما بيشتر شده و با آمدن بچه‌ها وقت كمتري براي خود داريد اما باز هم بايد برنامه‌هاي خانوادگي‌تان را داشته باشيد و با دوستان و اطرافيان‌تان وقت بگذرانيد. يك هفته مرخصي گرفتن و سفر رفتن مي‌تواند حال و هواي‌تان را عوض كند و گاهي برنامه‌هاي دونفره گذاشتن هم مي‌تواند آرامش روزهاي اول را براي‌تان تداعي كند.



امان از مقايسه بي‌جا!

اينكه همسرتان را با كسي مقايسه كرده يا بخواهيد الگوي زندگي ديگران را در ازدواج خود پياده كنيد مي تواند زندگي شما را وارد مرحله دشواري بكند.هرگز از او توقع نداشته باشيد كه مانند كس ديگري رفتار كند يا برايش مدام ديگران را مثال نزنيد.او را همان گونه كه هست و همان گونه كه انتخابش كرده ايد بپذيريد و اگر هم مي‌خواهيد از او انتقاد كنيد پاي ديگران را به ميان نياوريد.



وابستگي را از بين ببريد

فراموش نكنيد كه از خانواده خود خارج شده ايد و يك زندگي جداگانه براي خود ساخته ايد.وابستگي به خانواده اي كه پيش از ازدواج با آنها زندگي مي كرديد مي تواند آفتي براي زندگي مشترك شما باشد.قرار نيست والدين و اعضاي خانواده خود را فراموش كنيد اما حفظ تعادل در اين مورد مهم ترين مسئله است.شما بايد بتوانيد اولويت هاي زندگي تان را مشخص كنيد.همسر شما بايد اولين اولويت زندگي شما باشد.هرگز به والدين يا اعضاي خانواده تان اجازه ندهيد كه در مورد زندگي مشترك‌تان تصميم بگيرند و نگذاريد علاقه شما به آنها به يك وابستگي آزار دهنده تبديل شود.



يكديگر را تهديد نكنيد

اگر مي‌خواهيد زندگي‌تان به صحنه جنگ تبديل نشود، سعي كنيد اختلافات‌تان را با آرامش حل كنيد. با هر اتفاق ساده قهر نكنيد و مدام او را به ترك شدن تهديد نكنيد. شايد در دفعات اول به دليل تلاش همسرتان به حفظ آرامش، امتيازاتي را به دست بياوريد اما فراموش نكنيد حفظ آرامش زندگي برعهده شما نيز هست، پس براي آن در كنار همسرتان تلاش كنيد و سعي كنيد اختلافات‌تان را با آرامش و مذاكره حل كنيد. اگر از برخي كار‌هايش ناراحت مي‌شويد با جديت منظورتان را مطرح كنيد و تا حل كردنش از پا نشينيد اما جديت و تلاش براي تغيير اوضاع هيچ ارتباطي به مقابله به مثل يا برخوردهاي خصمانه ندارد.




 
جنگ‌هاي قبيله‌اي

نزاع شما با خانواده يا عزيزان همسرتان مي‌تواند بعد از مدتي به يكي از مشكلات جدي رابطه‌تان تبديل شود. اختلاف همه جا هست اما مديريت اين اختلافات هنر شما و همسرتان است. صحبت كردن عليه عزيزان همسرتان در مقابلش يا امتناع از ديدن‌شان مي‌تواند رفته رفته آرامش زندگي شما را از بين ببرد. سعي كنيد با خانواده او برخوردي داشته باشيد كه دوست داريد همسرتان با خانواده شما داشته باشد. تلاش كنيد با اطرافيان او جوري برخورد كنيد كه دوست داريد آنها با شما برخورد داشته باشند. فراموش نكنيد زندگي صحنه جنگ نيست و شما براي آرامش خود و همسرتان هم كه شده، بايد مقداري انعطاف به خرج بدهيد.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:, :: 20:2
ساحل

درباره وبلاگ


با سلام به بازدید کنندگان عزیز من سعی کردم در این وبلاگ از هر موضوعی مطالب جالب ارائه دهم تا مورد توجه شما قرارگیرد، انتظار میرود تا با پینهادات و نظرات سازنده شما دوستان گرامی مرا در انتخاب موضوعات راهنمایی کنید و هر آنچه را که می پسندید بنویسم . با آرزوی موفقیت همه شما یا حق
آخرین مطالب
نويسندگان
موضوعات
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تفریح و سرگرمی و آدرس saranj.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.