نروژ
 
تفریح و سرگرمی

پايتخت اين کشور اسلو است و از شهرهاي مهم آن مي‌توان «بروگن»، «تروندهيم»، «درامن» و «استاوانگر» را نام برد. زبان رايج اين کشور نروژي است که با خط لاتين نوشته مي‌شود. مذهب عموم مردم اين کشور مسيحيت لوتري است.
نروژ در نيمکره شمالي و شرقي، در شمال قاره اروپا و در کنار درياهاي شمال، نروژ و بارنتز واقع شده و با کشورهاي سوئد در شرق و فنلاند و روسيه در شمال شرقي همجوار است.

ايمني و امنيت
1- آمار جرايم در نروژ نسبتا پائين است ولي اين بدان معني نيست که هموطنان در حفظ و نگهداري اموال و مدارک مسافرتي دقت نداشته و بدون رعايت احتياط در سطح شهر رفت و آمد كنند. جيب‌بري، سرقت پول و گذرنامه و ديگر جرائم خرد خصوصا در فصل تابستان و در محلهاي ديدار جهانگردان اتفاق مي‌افتد.

قوانين و آداب و رسوم
1- قوانين اين کشور در رابطه با جرائمي نظير حمل يا استعمال داروهاي ممنوعه و از جمله مواد مخدر و روان گردان بسيار سختگيرانه است و چنانچه در زمان ورود به کشور در اثاثيه مسافر کشف شود فرد به عنوان قاچاق کننده اين مواد تحت تعقيب قرار خواهد گرفت.
2- براي رانندگي در اين کشور بايد گواهينامه نروژي يا يک گواهينامه بين المللي (I D P) در اختيار داشته باشيد. (I D P) يک مجوز بين‌المللي براي رانندگي است که دارندگان آن قادر خواهند بود بدون نياز به گذراندن دوره‌هاي آموزش رانندگي يا شرکت در امتحانات راهنمايي و رانندگي در بيش از 160 کشور جهان رانندگي كنند، مضاف بر اينکه اين مجوز به عنوان يک سند معتبر بين المللي، مي‌تواند تعيين و تأييد کننده هويت دارنده آن به شمار آيد.
اضافه مي‌شود متقاضيان اين نوع گواهينامه مي‌توانند در داخل کشور با مراجعه به معاونت راهنمايي و رانندگي و با ارائه گواهينامه ايراني معتبر خود، نسبت به دريافت آن اقدام نمايند.
3- به علت عدم وجود قرار داد انتقال محکومين از حبس ميان دو کشور، در صورتي که فرد به هر عنوان توسط مقامات قضايي اين کشور به زندان محکوم شود، بايد دوران محکوميت خود را در زندان هاي محلي سپري نمايد.
4- چنانچه به هر دليل توسط پليس محل بازداشت شديد بلافاصله از مامورين بخواهيد به استناد ماده 36 کنوانسيون وين ناظر بر امور کنسولي، مراتب را سريعا به سفارت يا نزديکترين سرکنسولگري جمهوري اسلامي ايران اطلاع دهند و چنانچه زبان محل را نمي‌دانيد از امضاء هرگونه اوراق و اسناد خودداري فرمائيد. البته بايد مطلع باشيد شما در اين کشور تحت حاکميت قوانين و مقررات محل بوده و وظايف نمايندگي ايران مبني بر ارائه خدمات کنسولي به معناي نقض مقررات کشور نروژ است.
5- نروژ داراي قوانين سخت مهاجرتي است. درصورت سفر به اين کشور نبايد بيش از مدت تعيين شده در ويزاي اين کشور، در اين کشور اقامت داشته باشيد.

الزامات ورود و خروج
1- در کشورهاي عضو اتحاديه اروپا و از جمله نروژ، قانون شنگن حاکم است و بر اين اساس صدور رواديد خصوصا براي اتباع کشورهاي آسيائي با تاخير و حساسيت بيشتري انجام مي‌پذيرد.
2- صدور و تحصيل رواديد به دو صورت انجام مي‌شود:
الف: دريافت دعوت نامه از سوي اقوام فرد متقاضي رواديد که به صورت قانوني در اين کشور اقامت دارند و در صورت لزوم وي را از نظر مالي پشتيباني خواهند كرد.
ب: فرد تقاضاي خود را شخصا يا از طريق آژانس هاي مسافرتي به نمايندگي اين کشور در تهران ارائه کرده و نمايندگي نروژ پس از احراز شرايط عمومي، تمکن مالي و عدم سوء پيشينه متقاضي در بانک اطلاعات اتحاديه اروپا در اين زمينه و با اخذ گرو (سند منزل و...) براي فرد رواديد مورد درخواست را صادر خواهد كرد.
3- هموطنان در صورت تحصيل رواديد شنگن مي‌توانند به تمام کشورهاي عضو اتحاديه مسافرت كنند و در اين خصوص با مشکل مواجه نخواهند شد. لازم به ذکر است چنانچه دولت نروژ با صدور رواديد شنگن فردي مخالفت نمايد يا فرد را پس از ورود به اين کشور به دلائلي اخراج نمايد، فرد مذکور با توجه به همکاريهاي اطلاعاتي دول عضو اتحاديه اروپا در قالب سيستم Euro Doc از سفر به ديگر کشورهاي عضو اتحاديه محروم خواهد بود.
4- صدور رواديد جعلي براي سفر به اتحاديه اروپا از جمله مواردي است که در حال حاضر رايج است بر اين اساس ضروري است حتما در انتخاب شرکت مسافرتي با سفارت اين کشور در تهران مشورت نمائيد.
5- هزينه صدور رواديد شنگن توسط اين کشور 35 يورو است.

توضيح:
شنگن عنوان توافقات ميان تعدادي از کشورهاي اروپايي است که با هدف کنترل بهتر مرزي و همکاري در اين رابطه به امضا رسيده است. اين کشورها عبارتند از آلمان، اتريش، اسپانيا، ايسلند، ايتاليا، بلژيک، پرتغال، دانمارک، سوئد، فرانسه، فنلاند، لوکزامبورگ، نروژ، هلند و يونان.
دولتهاي نروژ و ايسلند بدون اينکه در عضويت اتحاديه اروپايي باشند از مقررات شنگن تبعيت مي‌کنند و بالعکس انگلستان عليرغم عضويت در اتحاديه اروپايي متعهد به مقررات شنگن نيست. اين دولتها بر اساس مقررات شنگن ضمن تسهيل تردد اتباع خود در محدوده شنگن، ورود و خروج اتباع خارجي را نيز به اين محدود به صورت مشترک مديريت مي‌كنند.
علاوه بر کشورهاي فوق، ده کشور استوني، اسلواکي، اسلووني، جمهوري چک، قبرس، لتوني، لهستان، ليتواني، مالتا و مجارستان که در مي 2004 به عضويت اتحاديه در آمده اند موظف هستند مقررات شنگن را در قوانين ورود و خروج خود وارد كنند.

بهداشت
1- بنابر گزارش سازمان بهداشت جهاني امکان ابتلا به بيماريهاي ذيل در اين کشور وجود دارد:
انسفاليت (تورم مغزي)
مراجعه به متن
2- امکانات بهداشتي، تجهيزات بيمارستاني، دارو و درمان در کشور نروژ تقريبا مناسب و در همه بخشها و شهرستانها در دسترس است. مشکل اساسي در اين زمينه هزينه بالاي دارو و مراحل مختلف درمان است که در اين خصوص توصيه مي‌شود در صورت سفر به اين کشور از تسهيلات مربوط به بيمه مسافر استفاده كنيد. البته بايد گفت بيمه‌هاي موجود تنها براي موارد پيش بيني نشده بوده و نمي‌توان از تسهيلات آن براي درمان بيماريهاي خاص بهره برد.
3- لازم است قبل از سفر به اين کشور کنترل كنيد واکسنهاي چهارگانه (کزاز، ديفتري، فلج اطفال و سرخک) خصوصا اطفال را در تاريخ مقرر زده باشيد. همچنين بهتر است قبل از مسافرت خود را در برابر بيماريهاي تب زرد، تب تيفوئيد و هپاتيت نوع A و B واکسينه كنيد.
4- با توجه به وجود بيماريهاي مسري نظير هپاتيت B و ايدز، لازم است ضمن رعايت نکات بهداشتي، از هرگونه ارتباطات غير مطمئن پرهيز كنيد.
5- سعي نمائيد در تهيه خوراک و آب مناسب دقت كنيد.
6- جهت کسب اطلاعات بيشتر و آگاهي از جدول مربوط به بيماريهاي موجود در اين کشور مي‌توانيد به سايت بهداشت جهاني:
مراجع
ه كنيد.
شرايط سفر و اطلاعات سودمند
1- خريد کالا و استفاده از سرويسهاي عمومي صرفا با پول رايج اين کشور انجام مي‌شود، البته مي‌توان دلار و يا ديگر ارزهاي موجود را در بانکها، صرافيها يا هتلهاي نروژ به پول محل تبديل كرد.
2- در بدو ورود به اين کشور چنانچه در اسلو اقامت كرديد، سعي کنيد در اولين زمان ممکن آدرس نمايندگي جمهوري اسلامي ايران را که به همين منظور در اختيار شما قرار گرفته است، پيدا كنيد تا در صورت وقوع حادثه و يا نياز به مراجعه، دچار مشکل نشويد.
3- درخصوص خريد از فروشگاههاي بزرگ اين کشور توصيه مي‌شود تا هنگام خروج نهايي از فروشگاه، رسيد خريد را در اختيار داشته باشيد تا درصورت کنترل امنيتي و تقاضاي رسيد بتوانيد آن را در اختيار مأمورين فروشگاه قرار دهيد.
4- چنانچه در اين کشور دچار حوادثي مثل سرقت پول يا مدارک مسافرتي شديد، ضروري است قبل از هر کار موضوع را به اطلاع پليس محل برسانيد و گزارش پليس را در اين رابطه دريافت نمائيد. بديهي است گزارش رسمي پليس، به شما امکان خواهد داد موضوع را در نهادهاي مربوطه به نحو موثرتري پيگيري كنيد.


نظرات شما عزیزان:

yasaman
ساعت12:19---20 تير 1390
سلام وبلاگ توپ و باحالی داری من لینکت کردم خواستی توهم منو لینک کن تازه به وبلاگمم بیا ونظر هم بده عکس درخواستیتم بگو بابای

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
شنبه 18 تير 1390برچسب:, :: 3:8
ساحل

درباره وبلاگ


با سلام به بازدید کنندگان عزیز من سعی کردم در این وبلاگ از هر موضوعی مطالب جالب ارائه دهم تا مورد توجه شما قرارگیرد، انتظار میرود تا با پینهادات و نظرات سازنده شما دوستان گرامی مرا در انتخاب موضوعات راهنمایی کنید و هر آنچه را که می پسندید بنویسم . با آرزوی موفقیت همه شما یا حق
آخرین مطالب
نويسندگان
موضوعات
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تفریح و سرگرمی و آدرس saranj.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.